2Pac - Greatest Hits (1998)

Label: Death Row

1. Keep Ya Head Up (4:23)
  2. 2 of Amerikaz Most Wanted (4:07)

met Snoop Doggy Dogg

3. Temptations (5:02)
  4. God Bless the Dead (4:22)

met Stretch

5. Hail Mary (5:12)

met the Outlawz en Prince Ital Joe

6. Me Against the World (4:39)

met Dramacydal en Puff Johnson

7. How Do U Want It (4:48)

met K-Ci & JoJo

8. So Many Tears (3:58)
  9. Unconditional Love (3:59)
  10. Trapped (4:45)
  11. Life Goes On (5:02)
  12. Hit 'Em Up (5:12)

met the Outlawz

13. Troublesome '96 (4:36)
  14. Brenda's Got a Baby (4:54)

met Dave Hollister en Roniece

15. I Ain't Mad at Cha (4:19)

met Danny Boy

16. I Get Around (3:54)

met Digital Underground

17. Changes (4:29)

met Talent

18. California Love [Original Version] (4:45)

met Dr. Dre en Roger Troutman

19. Picture Me Rollin' (5:15)

met Danny Boy, Syke en CPO

20. How Long Will They Mourn Me? (3:52)

met Thug Life en Nate Dogg

21. Toss It Up [New Mix] (4:43)

met K-Ci & JoJo, Danny Boy en Aaron Hall

22. Dear Mama (4:40)
  23. All About U [Remix] (4:33)

met Nate Dogg, Top Dogg, Dru Down, Hussein Fatal en Yaki Kadafi

24. To Live and Die in L.A. (4:33)

met Val Young

25. Heartz of Men (4:41)
Pelvin schreef:
en hit em up is echt niet de beste disstrack, deze track komt komt gewoon keihard over. maar er zijn wel betere disstracks gemaakt.

MJ_DA_MAN schreef:

Vind ik ook, zoals Long Kiss Goodnight van Biggie en Drop A Gem On Em van Mobb Deep, beiden naar hem gericht.

vind ik dus totaal niet Long Kiss Goodnight is redelijk goed maar daar dist ie zelfs Pac niet egt niet egt directe diss en die track kan er nog mee door.Drop A Gem On Em vind ik goed maar als disstrack dan wel zwaar wack want ze zeggen nooit eens in zijn track iets over Pac ofzo je zou zelf niet denken dat het disstracks zijn.Hit 'Em Up vind ik wel veel beter dan die 2 andere trax.en Bomb First vind ik de beste disstrack van Pac.hier wil ik wel serieus een 5 geven.

avatar van MJ_DA_MAN
Nou die zijn dus wél naar Pac gericht die 2 disses... in the Eastside doen ze altijd duister met disses door bijv. nooit de naam van degene die wordt gedisst te noemen.. van dat soort ''stille'' disses (zie ook the Message van Nas) hou ik meer dan van dat gescheld van Pac in Hit Em Up... want iemand uitschelden is geen kunst.

dat enige eastside-rappers dat doen wil nog niet zeggen dat dat typisch eastside is...

avatar van MJ_DA_MAN
Jawel maar ze zijn niet de enige

avatar van Conway Twitty
Ik vind los van al het gescheld Hit 'Em Up gewoon een prachtig nummer.
En als je echt een diss wilt maken kun je beter de laatste twee minuten van een nummer gebruiken om iemand kapot te schelden dan stiekem iemands naam een paar keer zeggen.

avatar van snoopy
Changes

avatar van Eddie
Heb deze ook laatst gedownload, en hoewel die gangsterrap niet mijn ding is kan ik het best waarderen, ik vind "R U still down" wel beter trouwens. Het beste nummer vind ik trouwens '2 of americas most wanted'

eazyfan
gewoon de beste Greatest Hits die er is .

Diesel
Van de beste nummers van Tupac kun je makkelijk een 4 disc edition maken. Toch is dit een goede greatest hits cd, God Bless the Dead, Picture Me Rollin', To Live & Die in L.A., Troublesome 96', Temptations. Net de juiste combinatie van Tupac nummers en toch zijn er nog andere nummers die er eigenlijk ook op horen. Rebel of the Underground, Against All Odds, Tradin War Stories etc. mogen eigenlijk ook niet ontbreken op een Tupac compilatie. Al met al toch goed genoeg voor 5 sterren dit. Hit na hit, van 1 tot 25. /// *****

Either stop or die
Mercy is for the weak
When I speak I scream
Afraid to sleep
I'm having crazy dreams
Vivid pictures of my enemies family times
God forgive me cuz its wrong
But I plan to die
Either take me in heaven
And understand I was a G
Did the best I could raised in insanity
Or send me to hell
Cuz I ain't begging for my life
Ain't nothing worse than this cursed ass hopeless life
I'm troublesome

prachtig album. 2pac rules!

Hit 'em Up - hele goeie disstrack
maar toch vind ik ook Changes, How Do You Want It, Me Against The World etc wel leuk

avatar van nuf
nuf
de beste amerikaanse hiphop die ik ken, maar dat is dan gezegt door iemand die totaal niks met hiphop heeft

erg mooie nummers: keep ya head up, brenda's got a baby, I aint mad at cha, picture me rollin' en natuurlijk dear mama en changes

Pauper
Hele leuke CD die een aantal van ze beste nummers op een rijtje zet, maar als echte fan of liefhebber koop je natuurlijk alle CD's afzonderlijk.

avatar van Niek
Phoe, wie heeft de clips toegevoegd? Heel goed werk, heeft wel een tijdje geduurt of niet? Klasse!

DonDijk
eazyfan schreef:

warrig

eazyfan schreef:

Dan moet je toch echt beter naar de teksten gaan luisteren. Als 1 distrack geen echte distrack is dan is het Hit Em Up wel. Daar wordt alleen gescholden, maar niemand wordt gedist.

DonDijk
Niek schreef:

gelukkig maar

avatar van LapraS
Err, wie zei er dat hit em up niet echt een hit em up niet echt een disstrack is :S. Slaat nergens op man, dan moet je de lyrics nog eens nalezen ofzo. Anyway, geweldige tracks.
Ik zou ook graag de clip van Bomb First en Ambitionz az a ridah willen zien, btw.

LapraS schreef:

Ik ken de lyrics uit me hoofd. Kun jij hier iets posten uit Hit em Up waarin hij echt disst, en dus niet gewoon scheld. Misschien alleen dat hij al dan niet Faith Evans heeft gehad. Dat zou het enige zijn.

NB. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Hit Em Up een heerlijke track, maar gewoon verre van een van de hardste distracks.

avatar van MJ_DA_MAN
Schelden = geen dissen. Dat kan iedereen.

MJ_DA_MAN schreef:
Schelden = geen dissen. Dat kan iedereen.

Dank je.

avatar van Yak
Yak
Alles verwijderd vanaf het moment dat het offtopic ging.

avatar van psychonaatje
Niek schreef:

Dank u!

LapraS schreef:

Iemand enig iedee hoe de track aan 't eind heet?

Nee, heel frustrerend want ik herken hem zeker. Weet ook zeker dat ik hem lange tijd op mijn Mp3-speler had staan.. Maar ik kan je dus niet helpen.

avatar van LapraS
Be the last motherfucker breathing .

avatar van LapraS
Ik kende um van toen ik 6 was, ofzo. Lang niet geluisterd.

LapraS schreef:
Be the last motherfucker breathing .
Welke Cd staat die?

avatar van LapraS
Until The End Of Time, denk ik.

eazyfan
How Long Will They Mourn Me? (3 stemmen)
,zo weinig voor een erg vette track. Ik ben 1 van de 3, ik neem Niek ook aan. En wie is de 3de schakel?

Ik koos die tesamen met Dear Mama, Me Against The World, Hail Mary en How Do You Want It, dit is en blijft de Beste Greatest Hits ooit vind ik. Het was de eerste Cd die ik ooit kocht van 2Pac, vroeger grijs gedraaid en doe ik nog altijd. Ik heb een speciale band met deze Cd en dit is de meest waardelove CD in mijn collectie voor mij. Ik vind elke track echt ongelooflijk goed. Ik zou ze allemaal als Favo willen kiezen. Alle tracks zijn ook met een bepaalde reden gekozen natuurlijk dus er zouden nog vette classics bij kunnen. Bedankt @ Psy voor de videos. Ook de bonustracks zijn stuk per stuk echt ongelooflijk goed. en dan nog de originele versie van California Love en Hit Em Up die singles waren. Prachtig

avatar van LapraS
Ik vind Secretz of War ook een goede track :O.

Raekwon the chef
Mooie verzamelaar, 1 van mijn eerste aanrakingen met Hiphop.
mooiste liedjes blijven naar mijn mening:
-i ain't mad at cha
-changes
-life goes on
-dear mama

en Hit Em Up is mijn vijfde favoriet, niet omdat die disstrack zo 'hard' is ofzo maar ik vind z'n flow gewoon erg goed op die track, outlawz komen ook eindelijk ook eens wat beter dan normaal