Avril Lavigne - Let Go (2002)

Canada

4. I'm with You (3:43)
  5. Mobile (3:32)
  6. Unwanted (3:41)
  7. Tomorrow (3:48)
  8. Anything But Ordinary (4:12)
  9. Things I'll Never Say (3:44)
  10. My World (3:27)
  11. Nobody's Fool (3:57)
  12. Too Much to Ask (3:46)
  13. Naked (3:30)
  14. Why * (4:00)
avatar van Choo Choo
RogerV schreef:
Als dit het beste is dat je ooit gehoord hebt dan valt er nog heel wat te ontdekken.

Ik vind de muziek van Avril erg prettig om naar te luisteren, maar met wat je daar zegt kan ik het niet anders dan eens zijn!

avatar van Kramer
Toen teh uit kwam was ik echt helemaal leip van Complicated. Nog steeds overvalt het jeugdsentiment me als ik het hoor, maar het is natuurlijk niet zo heel goed.

avatar van Gloeilamp
Ik heb precies hetzelfde als Kramer, nummers van dit album vond ik erg goed.
Ik volg haar nog steeds wel, al is het de laatste tijd niet meer zo goed allemaal.
Ze is groot geworden he

avatar van Mitsiooh
Waarom ik haar vergeleek met Whitney?vHmm, omdat ik gewoon een voorbeeld moest hebben van iemand die helemaal kapot is gegaan door Hollywood, goh, raar dat ik dan bij dat skelet uitkom he?
Ik ben ook nog maar een tiener dus verstand van "écht" "goede" muziek zal ik vást niet hebben, jullie wel en wie ben ik om dat te ontkennen! Maar wat ik bij Avril heb, is dat die teksten die zij schrijft vaak slaan op dingen die ik ook mee maak dus dat raakt mij in ieder geval wel. Vind haar ook gewoon een artiest die haar mannetje staat en live hardstikke goed klinkt. Dit maakt haar tot mijn favoriet.

avatar van Zeedeveel
Nu het mij eindelijk lukt om het 'gemaakte' imago van toen los te koppelen van de muziek, moet ik zeggen dat dit na 10 jaar toch wel een lekkere plaat blijft. Nummers zoals Anything But Ordinary, Naked,Things I'll Never Say en Mobile krijgen iedere zomer toch weer een paar draaibeurten

Toch een serieus ondergewaardeerd pop-rock album dit. Er staan een paar heel sterke nummers op (I'm with you, Complicated, Losing grip,...).
Ik blijf het vreemd vinden dat dit op 3,07 sterren strandt...

avatar van Ronald5150
"Let Go" laat de belevingswereld van een Canadees tienermeisje horen. Avril Lavigne zingt al haar dagelijkse zorgen, beslommeringen, mijmeringen en belevenissen van zich af. Het geheel is gestoken in een aanstekelijk pop/rock jasje. Het blijft allemaal wel heel erg netjes en tussen de lijntjes. Nergens verrassend en dus uitermate voorspelbaar. Lavigne lift duidelijk mee op het succes van een Alanis Morissette. Na al die jaren blijft er uiteindelijk een sympathiek plaatje over, maar ook niet meer dan dat.

avatar van pdonidvie
1,5
Afschuwelijk. K3 is niet ver weg. Avril kan misschien de volgende blonde worden.

Oké, dat was misschien wat overdreven, maar ik heb heel veel moeite om haar serieus te nemen en betwijfel of ze dat probleem zelf ook niet heeft.

avatar van Gloeilamp
K3 is toch wel van een hele andere orde dan Avril Lavigne hoor.

Pas bij het volgende album begon het echt de buitengewoon smakelijke dame te worden die we vandaag de dag kennen.

Sindsdien ben ik altijd best een groot fan geweest.

Alleen niet zo van de muziek.

Deranged schreef:

Sindsdien ben ik altijd best een groot fan geweest.

Alleen niet zo van de muziek.

avatar van Dibbel
Lekker poprock-album van deze Canadese, die hier in feite de voorloper is van een geheel eigen genre, door haar zelf en haar producers gecreerd.
Van dit soort muziek wordt aan de overkant van de oceaan nog iedere paar maanden een nieuw al dan niet Disney-sterretje gelanceerd. Ik zal ze niet allemaal gaan noemen, maar Avril is misschien wel zomaar de eerste en de beste daarvan.
Ook horen wij op dit album de eerste voortekenen van de zo verfoeide autotune, maar dat terzijde.

Los van dit alles staan op dit album wel een aantal toch wel zeer aanstekelijke en meezingbare deuntjes, waarvan vooral Sk8er Boy (onbenullige tekst of niet) een van mijn all-time guilty pleasures is en waarvan ik steevast goede zin krijg.
I'm With You is daarnaast gewoon een erg mooie ballad en Tomorrow en Anything But Ordinary zijn ook mooie nummers. Ook de hit Complicated mag ik nog steeds graag horen.
De rest luistert ook gewoon lekker weg en zing je zo mee.
Producersplaat, kindsterretje, het zal me allemaal worst wezen.
Als ik er goeie zin van krijg vind ik het prima.
En mijn dochter is ook fan

avatar van 123poetertjes
Omdat Avril een ster is, is het wel zo eerlijk om deze recensie ook aan de hand van het sterrensysteem te houden. Gelukkig heb ik zojuist een waterdichte methode ontworpen om dit een objectieve manier te doen: voor elk aspect aan het album dat ik tof vind een halfje erbij en aan het eind maken we de balans op. Let Go: here we go.

- De nummers op Let Go zijn instant meezingbaar, zelfs na ze jaren niet meer gehoord te hebben, maar de jeukfactor is nog altijd niet aanwezig. ½✰✰✰✰
- I'm With You is een topnummer om de frustratie van me af te gooien als het leven even niet zo jofel loopt en ik even de behoefte heb aan iets emo's doch nogal erg luchtigs. ★✰✰✰✰
- Ik had vroeger een behoorlijke crush op Avril. Of eigenlijk: iedereen in mijn klas had een behoorlijke crush op Avril. Al was het maar op tegengewicht te bieden voor de hysterie van alle meisjes die van de ene vage acteur naar de andere Idolszanger hopten en daarvan foto's uitknipten enkel om daar IIIIIEEEEEKKKK naar te kunnen roepen. ★½✰✰✰
- Het maakt niet uit in wel gezelschap ik verkeer, zodra ik Sk8er Boi opzet krijg ik allemaal vrolijke in nostalgie gedrenkte reacties van mensen die zeggen hoe tof ze deze wel niet vonden en dat het één van de kjoelste nummers op Singstar was. ★★✰✰✰
- Sk8er Boi is sowieso awesome. ★★½✰✰
- Mijn twee favoriete artiesten van dit moment hebben beiden gemeen dat ze als kind door Let Go geïnspireerd zijn om de gitaar op te pikken en liedjes te gaan schrijven, waardoor Avril indirect mijn muzieklandschap heeft verrijkt als geen ander. ★★★✰✰
- Heb ik eigenlijk geen reden voor maar 3 sterren vind ik nog te weinig voor deze perfecte dosis jeugdsentiment. WHAT MOOOORE CAN I SAAAAAY???? ★★★½✰

Dus voila, 3,5 ster.