The Psychedelic Furs - Forever Now (1982)

Rock / Pop
Label: CBS

1. Forever Now (5:34)
  2. Love My Way (3:33)
  3. Goodbye (3:55)
  4. Only You and I (4:24)
  5. Sleep Comes Down (3:50)
  6. President Gas (5:17)
  7. Run and Run (3:47)
  8. Danger (2:36)
  9. No Easy Street (4:05)
  10. Yes I Do (Merry-Go-Round) (3:53)
  11. Alice's House [Early Version] * (4:16)
  12. Aeroplane * (3:24)
  13. I Don't Want to Be Your Shadow * (3:49)
  14. Mary Go Round * (3:52)
  15. President Gas [Live] * (5:15)
  16. No Easy Street [Live] * (5:38)
avatar van orbit
Ook dit is een prima plaat volgens mij, afgaande op het toch wel erg bekende "Love My Way" en de andere video die ik hier zie (Sleep Comes Down). Deze ga ik maar eens bemachtigen denk ik. Raar dat hier zo weinig op gestemd is

djeffibrelich
zeker proberen! samen met het debuut en de voorganger hiervan toch wel het beste van de furs.

love my way blijft de uitschieter en een prachtig liedje, nog steeds.
maar genoeg leuke dingen op deze plaat.

zoals only you and i

Mordor
Pas geleden op de mat gevallen. Had hem al tweedehands op vinyl maar nu dus ook op CD. 'Love my way' kan niet vaak genoeg gedraaid worden en President Gas vind ik ook een lekker nummer. Ik heb trouwens een groene voorkant zowel op plaat als CD.

avatar van MartinoBasso
The Psychedelic Furs opteren voor deze derde plaat duidelijk voor een meer commerciële aanpak t.o.v. de vorige 2 albums. Veel meer synthesizers en catchy melodietjes, wat een beetje ten koste van de kwaliteit gaat. Echter toch een paar knallers zoals "Sleep Comes Down", "President Gas" en "Love My Way" natuurlijk.

avatar van freddze
Mordor schreef:
Ik heb trouwens een groene voorkant zowel op plaat als CD

Aangepast, nu...

De "groene voorkant" (met design van Barney Bubbles) is inderdaad de hoes van de originele UK release (op CBS).

De tracklijst was daar ook helemaal anders, de plaat opende met President Gas.
De volledige originele tracklijst luidt: 6-2-7-10-5-1-8-4-3-9.
Maar aangezien bovenstaande trackvolgorde (met Forever Now als opener) op alle uitgaves werd aangehouden die daarna op de markt kwamen, kunnen we best die aanhouden, denk ik.

Columbia veranderde voor de US release de cover naar de rood getinte (die ik nu overschreven heb) om het design te imiteren van het voorgaande album Talk Talk Talk.

Voor de 2002 reissue met 6 bonustracks (hier met sterretje) greep Columbia terug naar de originele groene cover.

Ik hou er nog steeds van: een wat toegankelijker album van de Furs wellicht, maar daarom zeker niet minder.