Marina & the Diamonds - The Family Jewels (2010)

Label: 679

1. Are You Satisfied? (3:19)
  2. Shampain (3:10)
  3. I Am Not a Robot (4:37)
  4. Girls (3:26)
  5. Mowgli's Road (3:15)
  6. Obsessions (3:38)
  7. Hollywood (3:49)
  8. The Outsider (3:15)
  9. Hermit the Frog (3:34)
  10. Oh No! (2:58)
  11. Rootless (3:27)
  12. Numb (4:14)
  13. Guilty (3:40)
  14. The Family Jewels * (4:05)
avatar van Yamato
Met overschat bedoel ik dat ik denk dat veel mensen nu een vrij hoge stem geven waar ze over een jaar van terugkomen door er bijvoorbeeld één of een halve ster vanaf te trekken.

Ik snap je aanval overigens ook niet echt aangezien ik mijn eigen mening al direct nuanceer door te vermelden dat ik deze plaat pas één keer heb beluisterd. Op basis van die luisterbeurt kan ik me gewoon niet voorstellen dat deze een lange houdbaarheid heeft.

khonnor
mooie muziek bij vlagen maar ik trek haar stem echt niet...

popsterretjes zijn imho nu eenmaal meer gediend met een lieflijk stemmetje

Yamato schreef:

Maar dat is toch niet het stickertje 'overschat' ??? (en dat bedoel ik ook een beetje: iedereen doet maar wat met deze term).

Beetje gevaarlijk om hem dan zo snel al die betiteling mee te geven. Je moet het ook niet als een aanval zien maar ik word inderdaad wel een beetje moe van het zo makkelijk smijten met deze term die voor mij inmiddels geen enkele waarde meer heeft.

avatar van Mjoesik
Hier kijk ik wel naar uit, ben benieuwd wanneer hij in Belgie uitkomt. Zag daarnet een recensie op demorgen.be dus ik vermoed dat dit niet lang meer zal duren!
Van alle singles vind ik Mowgli's Road de beste op dit moment, echt een liedje waarmee ik smorgens blij uit bed stap

avatar van Pinsnider
Oeeeeeee, wat is dit leeuuuuuuukkkk!!!! En lekkuuuuuur!!!!
Waarom is dit zoveel leuker dan de gemiddelde confectiepop, terwijl het toch wel heel erg tegen confectiepop aanleunt (als u bedoelt wat ik snap)..?????

khonnor
Mjoesik schreef:

ik heb hem gehoord en vind er absoluut niks aan

enne, de recensie op de morgen is van bart steenhaut, de zowat slechtste muziekjournalist van het vlaamse muzieklandschap...

avatar van Darkzone
Verrassend en erg leuk album. Mainstream pop aan de ene kant, maar ook eigenzinnig en 'Lowlands' aan de andere kant (PJ Harvey, Heather Nova, Tori Amos...). Niet voor iedereen weggelegd maar met genoeg kwaliteit en diepgang om een grote schare fans te kunnen verzamelen om buiten de hitparade om lang succesvol te blijven.

En hoe vaker ik het album hoor (incl. de tracks van haar EP), hoe beter ik hem ga vinden. 3 favoriete tracks? Nu al onmogelijk om die te benomen. Erg cliché om de singles te benoemen (Mowgli's Road en Hollywood zijn erg lekker idd), maar ook nummers als Girls en The Oudside zijn net zo goed, zo niet beter.

Dit album ga ik zeker kopen, alleen wil ik hem graag met de EP en met een dvd met de videoclips en live opnames.

Leuke CD

avatar van Halley23
Geinig album, leuke stem, aparte arrangementen. Laat me af en toe aan Yazoo meets Lene Lovich denken...

avatar van cbokhove
Leuke poppy uitvoering van combi Amos, Nova en ook beetje Dresden Dolls vind ik. Wat zoeter.

oruiz schreef:
of naja het lijkt op een The Smiths nummer... iemand enig idee?
Bedoel je Stop Me If You Think That You'Ve Heard This One Before?

avatar van Kronos
Geen spek voor mijn bek. Toch al te lichtvoetige popdeuntjes. En Marina heeft een lelijke geforceerde manier van zingen vind ik, zoals tegenwoordig heel veel zangeressen in de popmuziek. Gwen Stefani bijvoorbeeld. Aan de bubblegum-achtige pop van No Doubt doet het mij trouwens ook wel wat denken.

i am not a robot is meer dan banale pop hoor. gewéldige stem. er zit gevoel in. brings a smile on my face. pop zoals het moet zijn!

gerre schreef:
Ik vind dat ook 1 van de beter nummers.

Jammer, Paradiso kleine zaal 16/6 (natuurlijk) al uitverkocht.

avatar van Darkzone
Pinkpop, Parkpop, Lowlands, HALLO???
Voor mij de ontdekking van het jaar en het album wordt maar beter en beter.

Meestal gaat een album die ik in het begin geweldig vind en veel beluister irriteren of vervelen, maar zeker niet dit album.
Begin 2009 draaide ik The Fame van Lady Gaga helemaal grijs (incl. de non-albumtracks en tofste remixen) tot ver na de zomer. Ik denk dat het met dit album ook zover zal lopen. Er is gewoon geen stilzitten vij met dit album. Zeker de eerste 10 tracks zijn zo geweldig.

Stem verhoogd naar 5*

avatar van Shinobi
Na alle lovende berichten hier gelezen te hebben, heb ik me ook maar eens aan dit album gewaagd en ik moet zeggen dat het me wat tegenvalt.

De enige nummers die voor mij eruit springen zijn: Are You Satisfied?, Numb en Guilty.

Misschien nog maar eens een paar keer beluisteren, maar voor nu 3, 0 sterren.

Veel gedraaid laatselijk en voor mij een van de prettigste platen van dit prille jaar tot nu toe - iig niet verwacht; en een dame met guts: performen bij Jools in een soortement Mickey Mouse hansop - en dan een ferme indruk achterlaten.

YouTube - Marina and the Diamonds - Radio 1 Live Lounge - I Am Not A Robot

prachtig hoor!! dit is overduidelijk meer dan fastfood-pop.
gevoelig. de violen zijn ook opvallend. niet of minder aanwezig op studio-versie.

avatar van Darkzone
The Diamond Exchange - Marina and the Diamonds - un-Official Homepage - marinaandthediamonds.net

Incl. heel wat mooie foto's en veel (downloadbare) video's en remixen e.d.

Shinobi schreef:

Misschien nog maar eens een paar keer beluisteren, maar voor nu 3, 0 sterren.

In het begin had ik ook dat er maar een paar tracks uitsprongen (de singles, Girls), maar inmiddels zijn mijn favoriete tracks vaak veranderd. The Outsider en Hermit The Frog zijn nu een van mijn favoriete tracks.

Aangezien ik niet aan iTunes doe, weet ik ook niet hoe de track The Family Jewels klinkt. Is ook verder nergens te vinden tot nu toe.

avatar van Magick1
Darkzone schreef:

The Family Jewels haalt niet het niveau van dit album. Wat een schitterend album trouwens, ik raak het maar niet beugehoord. Is een gooi aan het doen richting mijn top 10

avatar van Pinsnider
Kan iemand bij uitleggen waarom ik liedjes van deze plaat nog noooooooooit op de radio heb gehoord..?? Of luister ik naar verkeerde stations..?? ...zal wel aan mij liggen...

Pinsnider schreef:

Probeer eens LastFm / en je zult zien...

avatar van Editoor
Pinsnider schreef:

Het nummer "Hollywood" is wel vaak te zien geweest op tv. Op de radio heb ik ook nog niet gehoord.

avatar van VictorJan
Leuk album, vooral eerste nummer, Are You Satisfied?, is echt heel aanstekelijk.

avatar van De Peperkoekman
Wow! heb net Are you satisfied voor het eerst geluisterd. Dat was precies het nummer dat mij geen 4 liet geven.

Verhoging naar 4

avatar van Magick1
Mowgli's Road heb ik een tweetal maand geleden enkele keren gehoord op de radio.

Maar dit zijn gewoon prima popsongs, die inderdaad meer gespeeld moeten worden. Haar grote doorbraak komt er maar niet...

avatar van Hanszel
GE-WEL-DIG!

Die beats van, en bliepjes in Shampain (bij 2:10), die teksten van Girls, Obsessions, en die....

eigenlijk gewoon alles!

Sorry voor deze weinig toevoegende post, maar ik ben even helemaal blast away. Gelukkig komt ze op Pukkelpop!

avatar van Darkzone
Gelukkig nog iemand die er helemaal weg van is! Super

De volgende single schijnt "Oh No" te gaan worden. Gewaagd, maar eigenlijk kun je bijna elke song wel uitbrengen op single.

die meid zint me wil.