Marina & the Diamonds - The Family Jewels (2010)

Label: 679

1. Are You Satisfied? (3:19)
  2. Shampain (3:10)
  3. I Am Not a Robot (4:37)
  4. Girls (3:26)
  5. Mowgli's Road (3:15)
  6. Obsessions (3:38)
  7. Hollywood (3:49)
  8. The Outsider (3:15)
  9. Hermit the Frog (3:34)
  10. Oh No! (2:58)
  11. Rootless (3:27)
  12. Numb (4:14)
  13. Guilty (3:40)
  14. The Family Jewels * (4:05)
Prima optreden gisteravond in Paradiso! Wat een stem, wat een aanstekelijke songs, wat een uitstraling! Op termijn wordt zij een grote ster! Dat kan niet anders! Alleen "OOR" heeft natuurlijk weer een afwijkende mening, maar goed, die zijn al zo lang de weg kwijt; die zijn niet meer serieus te nemen! Op Lowlands zal haar grote doorbraak in Nederland ongetwijfeld volgen.

avatar van Nickstbo
WimvanNugteren schreef:

Nog nooit de OOR gelezen, omdat ik van België ben, maar wat is dat toch met dat magazine? Hoor daar enorm veel slechts over..

avatar van Pinsnider
Oor is de Pitchfork van Nederland; als de muziek niet deprimerend genoeg is of als er geen dier in de artiestennaam voor komt is een nieuw uitgebrachte plaat bij voorbaat al waardeloos...

Pinsnider schreef:
Oor is de Pitchfork van Nederland; (...)

Dat zal de redactie van Oor zeker als een compliment opvatten. Ik hecht wel degelijk aan de opinie van Pitchfork, terwijl Oor-recensenten eerder als ouderlingen van de kerk van Klokhuis fungeren.

Zou zeggen: eat you heart out here or here.

Marina blijft gewoon tof - ook zonder gehoor bij Oor!

avatar van Pinsnider
Ach, laat ze het maar als een compliment opvatten. Ik weet wat ik er zelf mee bedoel... Ik houd niet zo van dat elitaire gedoe. Laat mij maar lekker genieten van een plaat als deze (of bands als The Ark, A-ha, Roxette, Scissor Sisters)

avatar van Angelo
Ik weet ’t niet, ik kan het album wel waarderen vanwege zijn artistieke karakter maar ik vind haar stem eigenlijk totaal niet toegankelijk. In tegen stelling tot de meesten vind ik ‘I am not a robot’ het ergste nummer van het hele album. Ik mis iets, normaal zou ik een album als dit fantastisch vinden. Ik denk toch dat het aan haar stem aan ligt waardoor het voor mij de plank mis slaat. Jammer, want de nummers zijn best lekker!

Het klinkt erg lekker allemaal. Favorieten op dit moment zijn Shampain en Hollywood. Ik betwijfel echter of het me erg lang kan bekoren, daarom 3,5* voor nu.

avatar van lauradance
goed poppy album van (alweer) een nieuwe zangeres. vrolijke deuntjes, goed voor deze zomer.

Mijn favoriete zangeres! Geweldige debuutcd met geen enkel slecht nummer! Kijk nu al uit naar haar optreden in de vooruit in Gent!

84 cd's op de "Lowlands-luisterpaal" bij VPRO's 3voor12. Maar nee, geen "Family Jewels". Nederland heeft geen idee in welk "hokje" ze geplaatst moet worden, dus dan maar gewoon negeren. Vreemd, want volgens mij kan dit ook in Nederland nog steeds de sensatie van 2010 worden. Nu maar hopen, dat er wel tv-opnames worden gemaakt in de "India"-tent, maar mijn gevoel zegt van niet! En ik blijf het intussen nog steeds een geweldige, originele en prachtige zangeres vinden, met een prima band achter zich natuurlijk!

Dat Marina & the Diamonds niet op de lowlands luisterpaal staat komt om dat er tot nu toe helaas nog geen toestemming van de platenmaatschappij is. Voor de 98 andere albums/artiesten wel.

WimvanNugteren schreef:
, met een prima band achter zich natuurlijk!

Hum, ik heb eerder de indruk dat er een aantal handige multi-instrumentariërs betrokken zijn als ik hier en daar de credits lees bij de nummers. Ben wel benieuwd hoe dit live met een "echte" band uit de verf komt!!!

avatar van Osiris Apis
SVP1977 schreef:

Hij staat er nu wel op.

avatar van Darkzone
En hopelijk gaat ze nu wel (en meer dan verdiend!) de Nederlandse (album) hitlijsten halen. En het zou eens tijd worden voor - in mijn ogen - beste album van het jaar.

Want als je een album na 7 maanden veelvuldig draaien nogsteeds niet begint te vervelen, dan verdien je het predikaat 'Album van het Jaar' wel denk ik zo.

avatar van sjorzke
Waarom slaat dit niet aan in Nederland! Wat een heerlijk cdtje! alle nummers zijn hits

avatar van Darkzone
EINDELIJK staat dit album dan in de Album Top 100. Op een bescheiden 88e plek en staan er heel veel onbekende acts veel hoger in de lijst, maar het begin is er.

En waarom dit niet aanslaat in ons land? Geen idee. Echt totaal geen idee. MTV, TMF, 3FM, 538 waar zijn jullie???

De nieuwe videoclip mag ook wel eens toegevoegd worden, denk ik zo: YouTube - MARINA AND THE DIAMONDS | OH NO!

avatar van Reint
Darkzone schreef:

Dat kun je mooi zelf doen, met de corrigeer-knop bovenin.

Heerlijk poppy maar toch redelijk afwijkend album, al moet ik zeggen dat ik meestal afzonderlijke nummers aanklik en zelden het hele album in de juiste volgorde luister.

Darkzone schreef:

De video clip van "Hollywood" is vaak genoeg op MTV uitgezonden. De song zelf heb ik vaak genoeg gehoord op Kink FM, voor muziekliefhebbers de enigste echt goede zender in Nederland.

En wat dit album verder betreft; het is lekker in het gehoor klinkende muziek waarbij je tijdens een sombere of regenachtige herfstdag best wel vrolijk van wordt.
Alleen, je moet het denk ik niet te vaak horen. Het zou anders wel eens snel kunnen vervelen.
Beste songs; "I am not a robot", "Numb" en "Hollywood". Van het laatste heb ik regelmatig de videoclip bekeken en het mag best gezegd worden; die Marina is een verdomd mooie meid.

wibro schreef:

Ik maak er uitstekend in het gehoor klinkende muziek van en ik doe er gewoon een 0,5* bij. Geweldig album dit.

wibro schreef:

Heb Hollywood idd wel een paar keer voorbij zien komen, net als I Am Not A Robot.

En Marina is zeker een erg mooie meid zonder dat ze ermee te koop loopt, wat haar juist nog leuker maakt.

Nou nou nou, ik voel dat dit nog wel eens heel erg kan inslaan bij mij.... Wat een leuke stem heeft zij zeg!

avatar van Fieke_28
Even wennen in het begin, maar zeker de moeite waard. Vooral "Mowgli's Road" en "Oh No!" zijn heerlijke nummers, ik krijg er geen genoeg van!

avatar van wibro
Dit album vanmorgen weer eens opgezet en wat krijg ik een ontzettende goeie zin van deze heerlijke muziek van Marina en de Juweeltjes. Ik geef dit album de volle mep. Muziek die je in een vrolijke stemming brengt mag best extra beloond worden.

khonnor
mmm, ik mis hier toch echt wel goeie songs. de vergelijking met florence en haar machien gaat misschien maar half op, maar die laatste heeft wél de songs die wat in se een pop-plaat is zo boeiend maken.

een 2,,5 voor het toch wel puike hollywood en een handjevol andere leuke songs

avatar van Kos
Kos
aERodynamIC schreef:
Heel even dacht ik dat Siouxie op de pop-toer was gegaan, maar nee,

haha, ook het eerste wat ik dacht!

maar helaas is het totaal niet mijn ding. Lijkt me een lief meisje maar vervelend stemgeluid en poppy gedoe.

Kos schreef:

Dan heb je die clownsbroek nog niet gezien waarin ze optrad bij Jools - da was echt de ultieme cool-down.

Ik vind dit wel vrolijke muziek voor een autorit (als ik even nergens aan wil denken). Maar al een tijd niet meer gedraaid.

avatar van Cabeza Borradora
Ik gooi er nog een halfje bovenop. Na een jaar beleef ik er nog altijd evenveel plezier aan, en ondertussen is de rest van het gezin er ook wild van geworden. De feestplaat ten huize Cabeza! Geen album voor elke dag, maar voor een paar keer in de maand blijft het erg aanstekelijk.

avatar van Darkzone
Ik ben benieuwd hoe haar volgende album zal klinken. Hopelijk net zo vrolijk, gek en lak hebbende aan de commercie als dit debuut.

avatar van EclSpatial
In het begin luisterde ik enkel de bekende nummers (Hollywood-I Am Not A Robot- Oh No en Mowgli's Road) maar sinds kort heb ik de plaat eens wat beter beluisterd, en hij staat eigenlijk vol met leuke nummers. Oké niet allemaal even hoogstaand, maar zeker niet slecht. Persoonlijk vind ik haar teksten ook de gemiddelde popzangeres overstijgen. Van 3.5 naar 4 sterretjes
Ik zag overigens dat ze de opening act voor Katy Perry gaat verzorgen. Van een serieuze kwaliteitsinjectie voor een platte popshow gesproken.