Queen - Greatest Hits II (1991)

Rock / Pop
Label: Parlophone

1. A Kind of Magic (4:22)
  2. Under Pressure (3:56)

met David Bowie

3. Radio Ga Ga (5:43)
  4. I Want It All (4:01)
  5. I Want to Break Free (4:18)
  6. Innuendo (6:27)
  7. It's a Hard Life (4:09)
  8. Breakthru (4:09)
  9. Who Wants to Live Forever (4:57)
  10. Headlong (4:33)
  11. The Miracle (4:54)
  12. I'm Going Slightly Mad (4:07)
  13. The Invisible Man (3:58)
  14. Hammer to Fall (3:40)
  15. Friends Will Be Friends (4:08)
  16. The Show Must Go On (4:23)
  17. One Vision (4:02)
I want to break free, I want to break freeee. God knows, God knows i want to break free.
Lekkere nummers, jammer dat de legendarische Freddy dood is:(. Ik denk dat iedereen wel een nummer van Queen kent, zo niet schaam je. Beste Queen samenstelling ooit.

avatar van Eddie
Ook de enige queen samenstelling van die van belang is, ik weet wel dat ze heel in het begin met een andere muziekant gewerkt hebben (nooit iets mee uitgebracht) en nu met Paul Rogers, tsja daar is mijn mening over bekend.

avatar van lebowski
Voor fans van zeg na 1980 is dit een relevante compilatie, voor fans van het eerste uur ontbreekt zeg maar bijna alles.

avatar van avdj
Daarvoor is GH I
Classic Queen en Red Greatest Hits is voor de Amerikaanse markt bedoeld. GH III is natuulijk gelduitklopperij.

thru life
Ik ben geen groot liefhebber van queen is gewoon te oud voor mij.
Maar topnummers als Under Pressure mochten ze wel meer maken.
Dit is een redelijk cd.

avatar van Arno
Greatest Hits I gaf ik 4*, deze 4,5*. Het niveau van de nummers vind ik hier net iets beter dan op I. Hier vooral door Under Pressure, Radio Ga Ga, Innuendo en mijn Queenfavoriet I Want to Break Free.

Vanmiddag deze, en GH 1 opgezet en het klinkt eigenlijk toch wel erg lekker. Beide stemmen weer gewoon op 4 gezet. Waarom ik gisteren deze had teruggezet weet ik eigenlijk ook niet.
Misschien was ik wel onder invloed avdj.

[quote]avdj schreef:
Daarvoor is GH I
quote]

Ik vind Greatest Hits I wel van het eerste uur, maar niet van het allereerste uur! Mist klassiekers als March of the black queen, Keep yourself alive, Jesus, etc.

avatar van rudiger
voor deze cd geld eigenlijk dezelfde beschrijving als bij greatest hits 1,
5 sterren

EVANSHEWSON
De band die tot en met Jazz (ik dacht de eerste 7 platen) ging voor prima elpees en daarna een pure singlegroep werd...

Deze tweede vind ik al stukken minder sterk dan zijn voorganger.

Breakthru vind ik hier het beste. En natuurlijk het duet met één mijner idolen, David Bowie.

3.5 sterren

***1/2

avatar van notsub
The Show Must Go On vind ik een echt wereldnummer, verder zijn I Want It All en Innuendo ook dik in orde, maar over het algemeen is het allemaal teveel pop- en te weinig rockmuziek voor mij. 2.5 punten.

Bobiej
Ha! Toen ik 8 was, was het echt keihard rocken dit, tennisracket in de handen, en maar gek met mijn buurjongen op bed springen .

En nu ben je groot en weet je beter? Omdat Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath en Uriah Heep in de vroegere jaren 70 nog veel ruiger werk afleverden?

avatar van Youri
5 + 15 skip ik altijd door. De andere nummers zijn kippevel. Toch vind ik de Queen voor 1980 met veel gitaar en slagwerk hun hoogtepunt en niet de synthesizer achtige melodietjes die vanaf Play the Game in de muziek van Queen kwam. Maar toch zitten er mooie melodieen, baslijntjes en verandering van stijl in hun nummers. Innuendo en I want it all zijn daar mooie voorbeelden van.

avatar van LucM
In de jaren '80 waren de albums van Queen minder, maar zij hadden wel nog heel wat memorabele hits.
"I Want to Break Free" vind ik gewoon één van hun beste singles ooit, dit is erg origineel en topklasse.
"Under Pressure", "I Want It All", "Innuendo" en het nu relevante "Who Wants to Live Forever" zijn ook uitstekend. Ik heb nooit beweerd dat alles van Queen fantastisch is, maar dit is toch wel het beste van Queen in de jaren '80.

Wammel
Eens, eens....hoewel het album Innuendo is toch wel weer als vanouds.
Wat bedoel je trouwens met het nu relevante "Who wants to live forever"? Is dat nu wel relevant en daarvoor niet?

avatar van kaztor
Het knappe van Under Pressure vind ik dat het veel heavier klinkt dan het eigenlijk is. De gitaar is eigenlijk helemaal niet prominent aanwezig op dit nummer, maar het wordt gedragen door een stuwende baslijn, prominente drums van de ondergewaardeerde Roger Taylor en de bezwerende samenzang (vooral de stem van Bowie hierop) die er samen voor zorgen dat dit best heavy klinkt. Knap gedaan!

avatar van LucM
Die baslijn van "Under Pressure" vind ik ook geweldig!
"I Want to Break Free" vind ik in deze singleversie een stuk beter dan de albumversie, vooral vanwege de intro en dat middenstuk.

avatar van Queenidiot
dit album is net iets minder goed als deel I. Als ik er niet voor had gekozen geen verzamelaars in mijn top 10 te zetten, had deze er zeker ingestaan. Met Who wants to live forever die er echt wel uitspringt. Maar allemaal hele goede nummers. 4,5 sterren omdat het natuurlijk voor een verzamel-cd makkelijker is om veel goede nummers op 1 cd te zetten.

avatar van radio 538
blijft fantastie's deze muziek

5 sterren

avatar van kaztor
Youri schreef:

Ik vind Play The Game anders ook behoorlijk complex in elkaar steken, hoor.

Eddie schreef:

Tim Staffell, maar toen heetten ze nog Smile. (Wat een kutnaam is dat, trouwens!)
Tim's vocalen lijken enigszins op die van Mercury, maar zijn lang niet zo zuiver en hoog.

avatar van foxhusky
Deze heb ik een box samen met Greatest Hits I.

Voor mij is deze Greatest Hits II, de beste van de twee, omdat hierop de nummers staan die ik meest geniaal vind. Bovendien gaat mijn voorkeur uit naar muziek uit de jaren 80, dit album sluit daar goed bij aan.

Volgens mij is "The Miracle" het beste nummer van Queen. Erg mooie tekst en muzikaal erg knap in elkaar gezet. Ook "Radio GaGa" mag ik nog steeds graag horen, hoewel dit erg veel gedraaid op de radio door de jaren heen. De videoclips van al deze nummers op GH II zijn ook stuk voor stuk knap gemaakt.

avatar van paradoxical
Greatest Hits albums zijn uiteraard ideaal voor mensen welke nooit de kans hebben gehad het hele repertoire van een band te luisteren.

Erg mooie songs op deze compilatie, en wat een fantastische stem heeft Mercury.

avatar van Madjack71
Ik vind deel 1 meer nostalgie hebben voor mij en op een heerlijke wijze de sfeer van de jaren zeventig uitdragen.
Hier wederom veel hits op te vinden, maar ook wel wat poppier nummers, waarbij het speciale van wat ze voor mij hadden in de jaren zeventig, hier wat minder sterk is. Maar goed dat is omdat ik vind dat ze hun mooiste werk in die tijd hebben gemaakt.
Maar met nummers als Innuendo, Who wants to live forever, The show must go on en hun comeback nummer One Vision, een prima album, voor de hits liefhebbers.

avatar van bikkel2
De 80er jaren bracht Queen wederom veel succes. Dat het artistiek minder werd doet niets af van het feit dat de groep evengoed nog pakkende singles uitbracht.
De albums waren sterker in de jaren 70 en hits als Bo Rap , Somebody To Love en Killer Queen , blijven onovertroffen.
Een nummer als Innuendo(ook aanwezig hier) mag zich meten met deze klassiekers.
Er valt op dit 2e deel in de Greatest hits serie echter nog genoeg te genieten. Who Wants To Live Forever , The Show Must Go On , Under Pressure , One Vision , Hammer To Fall en zelfs de afwijkende elektropop in Radio Ga Ga , zijn stuk voor stuk sterke en herkenbare Queen stukken.
De wat luchtigere songs die voor Queenbegrippen misschien wel erg lichtvoetig overkomen (Kind Of Magic , I Want To break Free en The Invisble Man ) nemen we maar voor lief.
Queen bleef in deze periode ook onbetwist een sterke eredivisie pop/rock band.

Jack in the Box
Voor onderweg zijn compilaties zoals GH 1 + 2 en Queen Rocks heerlijke albums. Thuis gooi ik met mijn CD-wisselaar er af en toe ook de hits Body Language en Scandal er doorheen.
Voor de echte Queen-fan zijn de Royal Rarities CD's een echte must.

avatar van Lexicon Devil
Innuendo is echt een prachtnummer met een pracht van een boodschap.
Een van de beste nummers van Queen denk ik

avatar van ricardo
Prachtige verzamelaar van Queen vind ik, en een echte aanwinst voor iedere platenkast. Als je de reguliere platen niet bezit dan vind ik deze, en vooral ook deel 1 een minimaal iets wat je van deze band in bezit zou moeten hebben. Er staat geen 1 minder nummer op, alle bekende nummers staan er wel zo ongeveer op.

avatar van Brunniepoo
Mijn eerste Queen-cd, vlak na de verschijningsdatum gekocht, veel geluisterd en veel van genoten, met name van Innuendo en The Show Must Go On.

Inmiddels bezit ik al jaren alles van Queen en draai ik deze (en nr. I) nooit meer. Houd hem eigenlijk vooral vanuit nostalgisch oogpunt.

avatar van ricardo
Een pracht vervolg op deel I natuurlijk deze vol II. Op dit album ook alleen maar goede en pakkende overbekende nummers.

Wat een hitmachine was Queen eigenlijk 2 decennia lang.

Net als I is dit een must have voor iedereen die ook maar een beetje met muziek heeft.