Shellac - At Action Park (1994)

Label: Touch and Go

1. My Black Ass (3:00)
  2. Pull the Cup (4:12)
  3. The Admiral (2:21)
  4. Crow (4:47)
  5. Song of the Minerals (4:24)
  6. A Minute (3:40)
  7. The Idea of North (3:42)
  8. Dog and Pony Show (3:59)
  9. Boche's Dick (1:38)
  10. Il Porno Star (5:14)
Hoe kón ik verlagen

avatar van Near
Arrgh, 'My Black Ass' en 'Il Porno Star' zijn fucking geniale nummers; maar om de een of andere reden kan ik niet veel met de rest van dit album - vooral die hakkende stukken waarbij elke second een drumslag en akkoord simultaan gespeeld worden, bijvoorbeeld op het einde van 'A Minute', kunnen me niet boeien.

Ik kan voorlopig niets meer dan een 3tje geven - misschien moet mijn frank nog vallen.. ik hoop het ten zeerste.

avatar van Near
Op oudejaar live gezien - en sindsdien ben ik eigenlijk wel verkocht voor dit album. Eindelijk!

Live wel nog ongelooflijk veel beter dan op plaat. Wát een energie..

avatar van Choconas
grovonion schreef:
heerlijk melodieuze muziek. wordt ik telkens weer vrolijk van.

Ik vind het openingsbericht wel fascinerend, want zowel de associatie melodieus als vrolijk heb ik nog nooit gehad bij deze plaat. Bij mij komen eerder woorden als staccato, minimalistisch en hard in me op, of de 'kunst van het weglaten', zoals iemand het hier eerder noemde.

avatar van Paalhaas
Paap_Floyd schreef:
Hoe kón ik verlagen

Steekje los...

avatar van Paap_Floyd
Dat steekje zit inmiddels weer vast. Nu al die andere nog

avatar van Jazper
Alleen danieldk en sxesven lijken hun stem voor dit album verlaagd te hebben. Dus dat valt reuze mee

sxesven
En 4* is dan geen slecht eindresultaat.

Jazper schreef:
Ik doelde meer op m'n andere steekjes

Hoedijk
Zware kost, maar eenmaal gerijpt laat het je niet meer los. Beter nog dan Atomizer van Big Black (en die is al zo goed). Ook live is de band van Steve Albini een belevenis.