Blood Red Shoes - Fire Like This (2010)

Label: V2

1. Don't Ask (3:17)
  2. Light It Up (3:59)
  3. It Is Happening Again (3:40)
  4. When We Wake (4:33)
  5. Keeping It Close (3:21)
  6. Count Me Out (3:39)
  7. Heartsink (3:39)
  8. Follow the Lines (3:35)
  9. One More Empty Chair (4:23)
  10. Colours Fade (7:08)
  11. We Get Bored * (3:44)
  12. Sulphites * (3:18)
avatar van evil23
Liefhebbers van Blood Red Shoes kan ik aanraden om naar de band : The Joy Formidable te luisteren. De nieuwe cd : The Big Roar is erg goed. De songs zijn stevig rockend en heel catchy net als bij BRS.

avatar van Kuk
Kuk
Heerlijke songs, maar wat te simpel om een mega indruk te maken. Wil niet zeggen dat de openingsknallers of Count Me Out af en toe voor het uitgaan of om even wakker te worden in de bus of op de fiets uiterst geschikt zijn

Roelant
Uiteraard stem ik weer op een nummer dat door bijna niemand als favoriet wordt bestempeld...
Toch vreemd...

Voor mij is "One more empty chair" echt de allerbeste van dit album!

avatar van Metalhead99
Een erg lekker klinkende plaat. Best knap in elkaar gezet, zeker als je bedenkt dat ze eigenlijk alles met z'n tweeën doen en dat ze enkel drums en gitaar gebruiken. Als je enkel met die instrumenten een boeiende plaat weet te maken, dan kan je zeggen dat je verstand van zaken hebt. Zoals evil23 ook zei is The Joy Formidable ook zeker de moeite waard voor liefhebbers van deze band. Ik heb juist deze band leren kennen via The Joy Formidable (last.fm).

Het blijft een krachtige plaat, zeker als je idd maar moet bedenken dat ze maar met 2 zijn! Diezelfde dynamiek hebben ze ook live, echt onvoorstelbaar wat voor geluid die met 2 voortbrengen Ik zal dan ook blji zijn ze nog eens terug te zien op Dour. Het verbaast me ook telkens weer hoeveel keer ik mij betrap dat ik nog eens verlang 1 van hun 2 CDs op te zetten, en ik ken ze al effkes dus dat wilt wel wat zeggen

En bedankt voor de tip, zoek al even terug een groep die mij kan verbazen als the blood red shoes!

avatar van lovegun
Don't Ask is echt een lekker nummertje
en wat een mooi meisje is die gitarist!

avatar van stoepkrijt
Sulphites is echt een topnummer Dat is een iTunes-bonus track, dus die staat helaas niet op de cd.

Zijn er meer mensen die dat nummer kennen en die het associëren met post-rock?

Edit: Voor wie dit nummer niet kent: Sulphites

Wat een tsunami van geluid! Ongelofelijk wat een luide sound deze band met maar 2 personen kan produceren. Eerst had ik een score van 3,5 gegeven, deze stijgt nu na 4,0

avatar van Choo Choo
Heb deze cd vandaag maar weer eens uit de kast getrokken... Wat een heerlijk album is dit ook zeg!

Ik heb ook maar direct even een vergelijk gemaakt met Box of Secrets en moet dan toch concluderen, dat ik deze beter vind.
Deze plaat is veel ruiger dan BoS en leunt veel meer op het lekker zware drum en gitaarwerk welke mijn inziens veel sterker is dan op BoS. Het eerste album leunde meer op de betere melodieuze zanglijntjes in combinatie met de stem van Laura-Mary. Ik hoop dan ook dat het nieuwe album een soort van combinatie van de twee wordt!

Light it Up en One More Empty Chair heb ik aangevinkt als favorieten, maar een nummer als When We Wake is ook echt geweldig. Schitterend hoe dat nummer wordt opgebouwd.

Het zijn stuk voor stuk nummers die je lekker mee kunt schreeuwen en daar ben ik niet vies van, dus ik ben hier erg blij mee!