Golden Earring - Naked II (1998)

Label: CNR

1. Who Do You Love (3:23)
  2. Buddy Joe (2:22)
  3. She Flies on Strange Wings (6:11)
  4. Quiet Eyes (3:57)
  5. Going to the Run (3:55)
  6. Bombay (3:42)
  7. Burning Stuntman (4:12)
  8. Mood Indigo (4:15)
  9. Where Will I Be (4:07)
  10. This Wheel's on Fire (3:16)
  11. Johnny Make Believe (4:41)
  12. When the Lady Smiles (5:21)
  13. The Devil Made Me Do It (7:17)
avatar van ariedirk
ik vind deze persoonlijk beter dan deel 1

EVANSHEWSON
Minstens even sterk als die eerste Naked plaat !

Nederlands beste rockband ever op een zeer intimistische manier

voor een select publiek die hun beste songs spelen !

Mijn twee favorieten zijn She FLies on Strange Wings - wat ik in

normale versie ook al hun sterkste song ever (samen met Mad Love's Comin' dan !) vind

en Johnny Make Believe !

4.5 sterren net zoals die andere **** 1/2

Pieter Paal
Deze verscheen weer bij CNR, maar die eerste blijf ik toch het beste vinden.
Hoewel ik hun laatste studio-albums wat minder vind, blijft de Golden Earring live altijd staan als een huis. Ze kunnen putten uit een heleboel goede rock classics.

avatar van rudiger
Drie berichten maar bij dit klasse werk van de Earring , deze komt toch akelig in de buurt van Naked I .
5 dikke sterren voor de beste unplugged groep .

bikkel
The Earing borduurt voort op het enorme succes van The Naked Truth met dit vervolg uit ''98'' .
En wederom is dit een sprankelende registratie waar de groep unplugged zijn kunsten vertoond.
Ik vind het songmateriaal op de 1e ietsjes sterker,maar muzikaal is dit weer genieten geblazen.
De hagenezen kunnen putten uit een heel behoorlijke keuze,en daarom zijn nummers als Where will i be,Buddy Joe en She Flies On Strange Wings,zeer welkome nummers.Deze dateren uit een artistiek sterke periode.
Gemiste kans is alleen het ontbreken van As Long As The Wind Blows.Deze werd gebruikt als extra track op een cd-single.
Dit is 1 van de mooiste nummers van de groep.Heel jammer.

avatar van ricardo
Ik ken deze plaat niet, maar ben eigenlijk wel het meest benieuwd naar de acoustische versie van She Flies On Strange wings.Datzelfde nummer van Live 1977 is formidabel vind ik ,misschien komt de subtiele (acoustische) versie er wel bij in de buurt van deze Naked plaat.Verder staat er nog veel ander moois op dit acoustische live plaatje van The Earring.Toch maar eens gaan proberen.

avatar van rudiger
Zeker proberen Ricardo , ik heb al de 3 naked cd`s samen gekocht voor 20 euro , en ze zijn alle 3 steengoed .

avatar van ricardo
Wat vind jij van The complete Naked Truth dan rudiger (die dubbelaar van 1998) ?

ricardo schreef:

Daar heb ik geen intresse in want ik bezit al de 3 naked versies afzonderlijk en de dvd ( staan ook `n paar nummers op die niet op de cd staan ) .
Ik vind het `n beetje naar geldklopperij ruiken , verder vind ik de 3 naked versies alle 3 zeer sterk , vooral deel 3 vind ik steeds beter worden , op 3 staan mindere lange nummers op maar het rockt weer als vanouds .
Ricardo , bemachtig al de 3 de delen en je zit gebeiteld .

avatar van ricardo
Ik ben deel 2 nog wel van plan aan te gaan schaffen,maar deel 3 kost overal nogal veel vind ik.Als jij alle 3 de delen samen voor 20 euro in handen hebt vind ik echt een koopje.deel 3 ligt overal voor ongeveer 16 a 17 euro en dat vind ik toch wel wat teveel als je gaat vergelijken met deel 1 en 2 die overal voor 7.99 euro liggen.

avatar van ricardo
Morgen eens zien of ik deze ook in mijn bezit kan krijgen want ik ben wel erg benieuwd naar de acoustische versie van She Flies On Strange Wings.

ricardo schreef:

Gewoon `n goede uitvoering van SFOSW Ricardo , dit schijfje is meerdere malen te vinden op Marktplaats voor het luttelle bedrag van 4 en 5 euro .
Gewoon bestellen jongen en probeer ook Naked 3 te bemachtigen want dat is echt een klasse plaat .
Succes

Ook een geweldig live album van deze geweldige band met ook When the Lady Smiles...

avatar van lennon
Leuke opvolger van deel 1. Een aantal nummers an dit albu verschenen al eerder als "b kantjes" op de singles van naked 1, dus niet alles was heel erg nieuw...

avatar van vielip
Zeker net zo goed als het alom bewierookte deel 1 mijns inziens!!! Hét verschil zit 'm in het feit dat je kunt horen dat de heren er een aantal jaartjes theater op hebben zitten. Ze zijn veel beter geworden in het akoestisch spelen van hun nummers als op deel 1. De produktie is op dit album ook beter vind ik! Veel helderder (is dat een woord??) geluid waardoor alles beter tot z'n recht komt.
Ik vind met name Buddy Joe (heerlijk stuwend en dat akoestisch!!), She flies (met een fenomenaal rustig tussenstuk!!) en Quit eyes dé uitschieters op dit album. Wat niet wil zeggen dat de rest veel minder is overigens! Enige smetje op dit album vind ik de onderbreking halverwege om te gaan luisteren naar het misbaksel Burning stuntman! Had dat lekker op het eind gedaan. Dan had ik 'm na The devil gewoon uit kunnen zetten. Of zouden de heren zelf ook wel bedacht hebben dat het nummer op deze manier meer onder de aandacht zou komen?

avatar van notsub
Om een theater tour mee te doen is dit natuurljik een prima initiatief. De nummers blijven ook naakt prima overeind en dat is een bewijs van klasse. Het is gwoon lekker meezingen met de bekende hits en de verveling slaat nergens toe. Punt blijft inderdaad dat de muziek van de Earring in de aangeklede uitvoeringen net wat beter uit de verf komen.

ichiman38
ik vind deze ook beter dan de eerste leuk dat ze nummers spelen zoals: quiet eyes johny make belevie en de devil made me do it

avatar van izabella
Burning Stuntman is verschrikkelijk slecht, Mood Indigo niet bijzonder en anders dan Naked I zijn deze akoestische versies stukken minder dan de elektrische. Ook vind ik de band minder geïnspireerd klinken.
Naked III heb ik daarom maar links laten liggen.

avatar van vielip
Hm dus jij vindt de akoestische versies op deel I van nummers als Twilight zone, Pouring my heart out again, Mad love's coming, One shot away from paradise en Vanilla queen beter dan de electrische?

avatar van izabella
Dat staat er niet.

Gelijkwaardig dan?

avatar van bauer
Goede registratie van een concert in Rotterdam. Who Do You Love en This Wheel's on Fire uit de Lovesweat-tijd bleven in de set. Quiet Eyes en Where Will I Be zijn de hoogtepunten, deze songs hoor je niet zo gauw meer bij een Earring-concert. De studiotracks staan precies op de plaats van de pauze tijdens het optreden. Verder veel standaardwerk.

avatar van Ronald5150
Ook deze tweede akoestische plaat in de "Naked" serie is weer heel fijn. Productietechnisch klinkt hij zelfs wat beter dan de eerste. Wel vind ik de keuze van de songs op "Naked II" wat minder dan op "The Naked Truth". Op "Naked II" staan mijn inziens de wat meer mainstream rocknummers, met uitzondering van "She Flies on Strange Wings" misschien. "The Naked Truth" klinkt wat spannender en donkerder naar mijn smaak in vergelijking met "Naked II". Desalniettemin is "Naked II" gewoon een prima album en een bevestiging van de kwaliteiten van Golden Earring is een akoestische setting.

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit de minste Naked uit de serie.
Het is nog altijd een heel lekker album, maar niet zo verrassend als deel 1.
De songkeuze is hier erg veilig.

Hoe dan ook: de heren laten zien nog altijd uitstekend mee te kunnen spellen in de eredivisie van de rock.

avatar van nlkink
Deze gaat bij ons regelmatig mee in de auto. Lekkere CD van de mannen. Ook de twee studio tracks zijn goed. Burning Stuntman was zelfs nog een hit(je). In elk geval toen heel vaak op de radio. Misschien is Mood Indigo muzikaal gezien zelfs een beetje beter of interessanter dan Burning Stuntman, maar als single niet zo catchy. Mijn jongste zoon deed het nummer altijd aan The Beatles denken. Maar goed, dat heb je al snel als cello's in een popnummer opneemt.
Ik vind 'm niet minder of beter dan de eerste 'Naked'. Wat mij wel altijd heeft bevreemd is dat die eerste twee keer opnieuw is uitgebracht, steeds aangevuld met 'nieuw' materiaal. Eerst had je 'The Complete Naked Truth' en daarna zelfs 'Fully Naked'.
Naked II heeft die behandeling nooit gehad en ligt nu regelmatig her en der voor rond de € 5,-- in de aanbiedingsbak. Daardoor kan zo'n CD volkomen onterecht een wat negatief aura krijgen.

avatar van haythijs
Burning Stuntman was idd een logische singlekeuze dan Mood indigo. Maar een andere reden dat ze juist niet voor dat andere nummer kozen is omdat het vlak daarvoor ook door Anouk was uitgebracht als single. Een vd songs die Kooymans/Hay voor haar hadden geschreven en op haar debuutalbum kwam, evenals Fuit Conduction welke de GE weer op Paradise in distress opnam.
Ik denk dat het dan ook niet getuigd van enige respect en steun naar haar toe ( in die tijd was ze ook hun voorprogramma) als de heren dit als single hadden uitgebracht vind ik.
Sterker, Burning stuntman vind ik iets te krampachtig geschreven om juist een extra song op dit album te krijgen dat ook als single gebruikt kon worden.

avatar van Dibbel
Na een tijdje de eerste Naked Truth weer eens een aantal keren gedraaid te hebben, is nu deze aan de beurt.
En op het eerste gehoor na lange tijd zelfs nog beter dan de eerste, maar ik kom er nog op terug.
Gaat zeker 4 sterren worden.

avatar van vielip
Vanaf het moment dat deze op de markt kwam vond ik 'm stiekem al ietsje beter dan het eerste deel. In ieder geval net zo sterk. Nu na jaren terug kijkend denk ik dat de 3 delen bij elkaar een zeer fraai geheel vormen.

avatar van bikkel2
Je merkt dat de mannen hier wat meer soepelheid hebben gevonden in vergelijking met The Naked Truth.
Die vind ik overigens wel boeiender omdat het wat meer in your face klinkt en tevens wat intiemer. Niet zo gek want het werd in de kroeg geregistreerd.
Maar deze mag er zeker ook zijn.

avatar van Frans van Laarhoven
Na alle top songs op the complete naked truth gewoon nog maar een blik open trekken zonder aan kwaliteit in te boeken.