Canibus - Melatonin Magik (2010)

Label: RBC

1. Melatonin Magik Intro (2:13)
  2. Melatonin Magik (4:59)
  3. Kriminal Kindness (3:04)
  4. Hip-Hop Black Ops (3:35)
  5. The Dragon of Judah (3:17)
  6. Post Traumatic Warlab Stress (5:52)

met DZK en Warbux

7. Air Strike (Pop Killer) (5:28)

met D12 en DZK

8. Fraternity of the Impoverished (4:27)
  9. Dead by Design (4:53)
  10. Only Slaves D.R.E.A.M. (4:18)
  11. Ripperland (3:50)

met The Goddess Psalm One

12. Stomp on Ya Brain (3:34)

met Journalist

13. Beat Butcher Get Em' (4:42)

met Jaecyn Bayne, Son One en Chopp Devize

14. Do It Live (4:29)

met Blaq Poet, Skarlit Rose en Presto

15. Sharpshootaz Blastin' Caps (5:33)

met K-Solo, Born Sun, Willie Dynamite en Maintain

16. Gold & Bronze Magik (5:32)

met Bronze Nazareth en Copywrite

avatar van 'State Of Mind'
Ik heb gehoord dat Canibus de touwtjes nogal strak in handen heeft wat lekken betreft, we kunnen dus geen early leak verwachten?

avatar van MJ_DA_MAN
Allicht niet, gezien hij dus nog niet te pindakazen is en al over vijf dagen uitkomt .

avatar van Tyn
Tyn
Die geel-achtige COT cover is maaaaad dope.

Album dropt spring 2010 according to this info:

IM 2010 Release Schedule f/ A-Plus, Canibus, Von Pea & More

Rap & Hip-Hop Music Reviews, News & Interviews - RapReviews.com

..Early 2010 will also mark the triumphant return of veteran verse slayer, Canibus as iM readies the spring release of The C Of Tranquility..

avatar van MJ_DA_MAN
Ok, dat was me nog niet bekend (een soort van releasedatum). Maar ik ga er niet vanuit dat ie dan al dropt.

avatar van NWAM
Hopelijk kan hij de lijn van zijn vorige album een beetje doortrekken en vervalt hij niet weer in zijn oude fout. De dingen die nu uit zijn klinken iig goed. Ben benieuwd

Slowchat verwijderd.

avatar van Rhythm & Poetry
Als ik hoor wat ik denk dat ik hoor dan is Canibus weer helemaal terug en scherper dan ooit.

De verrassing van het jaar, maar ik kom hier later op terug. Ken het album te pril om een goed oordeel te vellen.

avatar van 'State Of Mind'
Ik heb 'm nog nergens kunnen vinden, heb jij 'm al :O ?

avatar van MJ_DA_MAN
De Webrip is idd te vinden; ik wacht natuurlijk nog even op de Grouprip.

avatar van MAS
MAS
Dit klinkt erg goed na een keer luisteren!

avatar van TheLegacy
Dit klinkt heel goed! Sowiezo 4* denk ik.. Met zeker kans op verhoging

Slowchat verwijderd. Berichten als:
ik ga hem nu luisteren!
en
ik ga hem nu downloaden!
heeft niemand wat aan.

herman schreef:
heeft niemand wat aan.

Dat is een schok, ik dacht dat ik de enige was die naakt ging surfen op internet.

Enfin, over het album: Canibus maakt een zeer scherpe indruk. Zijn flow vind ik door de jaren heen wat minder geworden, maar zijn emotie is sterker geworden waardoor hij beter overkomt. Op Ripperland klinkt zijn stem trouwens een stuk minder rauw, wel leuk die afwisseling.

De beatbakkers doen het voortreffelijk. Al die onbekende namen voor mij zorgen voor een goede sfeer die prima bij Canibus past. Lekkere duistere melodieën, maar nergens wordt het cliché of kitscherig. De beats hebben ook niet de overhand, ze sieren de achtergrond maar komen niet nadrukkelijk naar voren. Beats leven in een goede harmonie met de raps.

De gastartiesten zijn helaas niet allemaal van een hoog niveau. Daar had Canibus misschien wel beter voor ervaren mensen kunnen kiezen. Een Killah Priest bijvoorbeeld had beter op dit album gepast. Nu zou het misschien zelfs beter zijn om voor geen gastartiesten te kiezen.

Ik had niet verwacht dat Melatonin Magik zo goed in de smaak zou valllen bij mij. Ik vond Canibus steeds minder worden na Rip the Jacker, maar nu rapt hij weer zoals hij het in die tijd deed. Sterke lyrics, sterke agressie en beats die bij de man passen. Dit gaat zo rond de vier sterren eindigen denk ik.

avatar van Rene1979
Ben het wel eens met Rob, alleen dat van Herman vind ik wat raar. Maakt dat nou uit. Of gaan we nu overal over vallen?

Maar goed, het album klinkt tot track 6 erg goed. Ik ga morgen het album in 1 keer uitluisteren kijken hoe hij dan bevalt.

avatar van J.M.
Damn! Klinkt echt weer nice !

avatar van JustiFicatioN
Ik ben nu bij het zesde nummer. En wat klinkt dit heerlijk Canibus is heerlijk op dreef, en met volle agressie/passie spit hij zijn lines. En de beats passen hier geweldig onder.

Ik hoop dat de rest van het album ook net zo goed blijft.

avatar van Rhythm & Poetry
Aan het einde wordt het dus wel wat minder voor alle duidelijkheid. Dat komt door de gasten maar ook doordat de beats net even wat minder zijn (nog altijd klinken ze prima hoor).

avatar van VanDeGriend
Rene1979 schreef:
Maakt dat nou uit
Best veel. Als we de site enigszins leesbaar willen houden, informatief willen houden voor mensen die wat over een album willen weten en we er geen veredelde chatroom van willen maken, mogen we best een beetje nadenken voor we dat soort non-info plaatsen. Bij dit titels moet je altijd tussen de stapels prietpraat iets inhoudelijks zien te vinden over het album. Dat vinden veel mensen, om het voorzichtig uit te drukken, echt niet leuk.

avatar van J.M.
Jammer dat het album niet wat is ingekort met alleen de beste nummers, dan was die classic! Vind hem sowiso te lang, waarom niet gewoon 50 minuutjes?

RedLightCityBoy
Haha Eminem diss is van de partij!

avatar van Kill_illuminati
Jammer dat er weer een ruzie tussen Eminem en hem stof laat opwaaien. Ik heb het album nog niet maare is de diss hard?

RedLightCityBoy
Niet echt. Het is wel grappig hoe erg hij Em haat, maar verder niet heel veel nieuws.

avatar van 'State Of Mind'
Tot nu toe vind ik het enige minpunt van dit album te veel en te matige gastbrijdrages!

Het zou tof zijn als iemand alle gastbijdrages eruit kon knippen xD

avatar van Rhythm & Poetry
Laat ik eens beginnen met 3,5* (kan altijd nog groeien). Aan Canibus ligt het zeker niet, de beatbakkers kunnen er ook wat van. De gastartiesten verpesten het een beetje, deel 2 van dit album is echt een pak minder. Ook de diss naar Eminem vind ik wat overbodig, veel haat maar weinig dope (punch)lines.

avatar van thgryda
Lol de grouprip is er, straks pindakazen en later een review geven. Ik dacht net hetzelfde als R&P, ik vond canibus na de eerste twee albums zijn niveau nooit meer heeft gehaald... Soms zelfs heel erg slecht was, dan deze maar eens checken aangezien er wel degelijk een grouprip is, missch wel de moeite om te kopen

avatar van Oobe
Album is gewoon geweldig. VET! elke track is vet en het album is gewoon dope om naar te luisteren. 5 sterren.

avatar van Rene1979
Leuk album dit. Samen met Jake One wel een van de betere tot nu toe.

P-DawG
Hm al die lovende reacties maken me wel benieuwd naar dit album alhoewel Canibus niet bepaald een emcee is die ligt. Toch ga ik dit uit pure nieuwsgierigheid maar eens proberen.

avatar van fabblwaps
Ik was eigenlijk van plan om geen Nieuwe Canibus albums meer te proberen totdat Rip the Jacker 2 uitkomt, aangezien JTR zijn enige album is die me echt goed ligt. Maar ik las hier positieve reacties en kon het toch niet laten om 'm te proberen.

Ik heb deze nu 2 keer geluisterd en moet zeggen dat ik er erg van kan genieten. Bis klinkt weer lekker agressief, zijn flow is ook goed op deze CD en ook ripperland met een erg rustige Canibus klinkt aangenaam. De beats klinken erg goed en passen goed bij Canibus' stijl, vooral Sharpshootaz doet het bij mij goed, de productie van Fraternity of the Impoverished komt me erg bekend voor maar daar stoor ik me absoluut niet aan.

Er zijn helaas ook dingen aan deze CD die minder goed bevallen, één daarvan zijn de matige gastartiesten die hier al meerdere malen zijn genoemd. Daarnaast vind ik 't jammer dat er teveel op het melatonine idee wordt ingegaan, als er (vooral aan het begin van het album) na ieder nummer iemand over melatonine begint te praten of soms gewoon Melatonin Magik roept krijg ik een beetje het gevoel naar een mixtape te luisteren.

Al met al vind ik dat Canibus en de producers van dit album op een lekker hoog niveau bezig zijn, er zijn enkele minpunten maar die kunnen de pret niet drukken. Ik kan na 2 luisterbeurten nog geen cijfer geven maar het wordt waarschijnlijk een 4*. Een erg goede CD dus, maar bovenal krijg ik door dit album erg veel zin in RTJ 2.

avatar van thgryda
staat hier een eminem diss op ??? Waarom dan een track met D12 of is dit gewoon een mc die toevallig zo heet (zou erg dom zijn)