Canibus - Melatonin Magik (2010)

Label: RBC

1. Melatonin Magik Intro (2:13)
  2. Melatonin Magik (4:59)
  3. Kriminal Kindness (3:04)
  4. Hip-Hop Black Ops (3:35)
  5. The Dragon of Judah (3:17)
  6. Post Traumatic Warlab Stress (5:52)

met DZK en Warbux

7. Air Strike (Pop Killer) (5:28)

met D12 en DZK

8. Fraternity of the Impoverished (4:27)
  9. Dead by Design (4:53)
  10. Only Slaves D.R.E.A.M. (4:18)
  11. Ripperland (3:50)

met The Goddess Psalm One

12. Stomp on Ya Brain (3:34)

met Journalist

13. Beat Butcher Get Em' (4:42)

met Jaecyn Bayne, Son One en Chopp Devize

14. Do It Live (4:29)

met Blaq Poet, Skarlit Rose en Presto

15. Sharpshootaz Blastin' Caps (5:33)

met K-Solo, Born Sun, Willie Dynamite en Maintain

16. Gold & Bronze Magik (5:32)

met Bronze Nazareth en Copywrite

ManMonster
Volgens één of andere dude op Ughh zou KRS zelf Canibus verdedigd hebben toe hij iets over Joden had gezegd dat bij hen (de joden dus) in het verkeerde keelgat was geschoten... Beetje vreemd allemaal idd. Misschien hoopt hij dat KRS gaat reageren en zijn album zo meer aandacht gaat krijgen?

Cd besteld btw, ben benieuwd.

avatar van MJ_DA_MAN
Dit had slechter gekund, maar ook een beter. Het soort beats pas goed bij Bis, maar helaas klinkt het vaak wat sample-loos en staan ze te wat zacht afgemixt i.t.t. Canibus. Zoals ik al eerder zei wordt Bis'' flow steeds minder, en dat is hier duidelijk te horen. Gelukkig is het niet zo erg dat het voor punten in minderking gaat zorgen, maar hij flowt nooit echt lekker en zit er vaak zelfs helemaal langs, ondanks dat het dus niet ten koste gaat van de nummers. Ook is het irritant dat de helft van de tijd Canibus' woorden worden versterkt (vaak aan het eind van de zin); weet niet precies hoe je dat noemt. Ook niet echt bijzonder gastartiesten. Maar goed, het is anibus en dat roept altijd wel iets bijzonders op; sowieso zijn ste, ook al is die niet soepel, en zijn lyrics zijn ook gewoon goed op deze plaat met wat minder moeilijke woorden-geneuzel. De disses zijn niet echt sterk te noemen; het lijkt me niet dat Em en KRS nu bang gaan worden. Anyway, een laffe 3,5* dan maar. Laatste mededeling:

The Dragon of Judah

avatar van hiphopmaster
Een groot fan ben ik niet echt van Canibus. Hier en daar dropt hij wel een aardig nummer. Maar de Dragon of Judah is echt een dik nummer. Toch maar even luisteren of de rest ook de moeite waard is. Gezien de rating moet dat het absoluut zijn, maar toch heb ik zo mijn twijfels.

minderking
anibus
ste
Ging lekker gisteren .

mindering
Canibus
stem

voor degenen voor wie dit als Chinees klonk

avatar van VanDeGriend
Berichten verwijderd

avatar van J.M.
Vanaf #12 daalt het niveau, erg jammer. Ben nu wel heel erg benieuwd naar Rip the Jacker 2, want ik vind de raps erg sterk en hij spit weer vol agressie. Met de geniale beats van Stoupe moet dat toch wel hét album van 2010 worden (als die uitkomt tenminste).

avatar van Yorrick da 95
begint goed, maar later in het album te veel met onbekende rappers.

Relax
Vind iedere track hetzelfde klinken.. gewoon dezelfde emotie en drum ritme, de samples zijn ook niet zo wauw.

Ben er niet zo tevreden mee.

MJ_DA_MAN schreef:
Het soort beats pas goed bij Bis, maar helaas klinkt het vaak wat sample-loos en staan ze wat te zacht afgemixt i.t.t. Canibus

Vandaag binnen gekregen en nog maar heel even geluisterd maar dat was idd het eerste wat me opviel, zijn stem staat of te luid of te stil, maar het klinkt iig niet in evenwicht. Zou toch niet mogen vind ik, niet zo moeilijk om even te checken lijkt me...

ManMonster
^Als ik de bass wat hoger zet heb ik er nog weinig last van.

Anyway, vet album! Beste beatselectie van Canibus ooit. Er is maar 1 nummer waarvan ik de beat iets minder vind.
Inderdaad wat jammer dat er naar het einde toe zoveel gastartiesten op moesten maar echt storend vind ik het nu ook weer niet. DZK is er overigens één die ik in de gaten ga houden, vette rijms en een vet stemgeluid heeft die gast.
De KRS-One diss snap ik nog steeds niet en stelt ook niet zoveel voor, ik betwijfel het of KRS de moeite gaat nemen om te antwoorden. De Eminem diss vind ik dan wel weer vrij hard. Dat komt vooral doordat D12 op die track staan en ze allemaal meedoen met Eminem te dissen. Ik denk niet dat hij dit zo'n toffe track zal vinden en ik zie hem misschien nog antwoorden.
Canibus zijn flow vind ik op dit album trouwens absoluut niet slecht hoor enkel het versterken van woorden (door bepaalde woorden 2 keer op te nemen) kan soms idd storen, vooral als ik erop begin te letten.
Ik had absoluut niet verwacht dat ik dit zo goed zou vinden, misschien nog wat vroeg om te zeggen maar dit zou ik zo maar eens Canibus' beste kunnen gaan vinden.

ManMonster schreef:
Dat ''klopt'' niet.

avatar van Tyn
Tyn
MJ_DA_MAN schreef:

Dit noemen ze "punch-in". Ik hoor zijn flow liever onbewerkt.

Dat ''klopt'' niet.

Hmm, dat had ik dus nog niet gelezen. Het nummer nog eens beluisterd met deze info in het achterhoofd en dan valt het idd wel op dat het vooral Canibus en DZK zijn die aan het dissen zijn. Ik denk dat D12 wel blij zal zijn met de aandacht die dit hun geeft. Ergens ook wel grappig om D12 op een nummer te vragen en er dan een Eminem diss nummer van te maken, je moet er maar op komen.

avatar van fabblwaps
Ik vind ´t maar zwak eigenlijk, sowieso snap ik niet dat Canibus maar met iedereen ruzie zoekt, straks kan hij met niemand meer samenwerken.

avatar van TheFunkyM
Ik luister de cd, maar vinden jullie Canibus zijn flow niet heel eentonig. Ik vind dat hij ieder nummer het zelfde rapt. Hierdoor kom ik er nog niet helemaal doorheen..

avatar van 'State Of Mind'
TheFunkyM schreef:

Ik hoor daar meer mensen over, maar ik heb er totaal geen last van, ik vind zijn rauwe agressieve flow echt geweldig!

P-DawG
TheFunkyM schreef:
Ja, maar dat is wel vaker het geval bij Canibus.

avatar van MAS
MAS
Verlaag dit toch maar naar 3,5. Ik ben een beetje van mijn eerste enthousiasme bekomen (heb ik wel vaker) en vind het toch wat minder dan eerst. Het blijft echter een goed album van Canibus.

avatar van TheFunkyM
Dit is voor mij het toch niet. Ik vind het te eentonig, daarom kom ik maar moeilijk door het album heen.. Zonde ik vond jack the ripper wel aardig opzich.

Ik ga beginnen met een 2,5 kan stijgen.

TheFunkyM schreef:
Zonde ik vond jack the ripper wel aardig opzich.

Rip The Jacker

je hebt gelijk haha

fabblwaps schreef:

Vooral dit, inderdaad. Daar komt dan nog bij dat Canibus zelf absoluut niet echt getalenteerd is. Het gros van het album bestaat uit matige disses en slechte brag-n-boast. Als je niet op de teksten let is het soms nog aardig, vooral dankzij de producties.

avatar van Shelter
FlyLo schreef:

WTF Canibus niet echt getalenteerd????
Heb je die teksten van hem wel eens gezien op RIP the jacker?
Dat doen niet veel rappers hem na.
En de diss naar LL (2nd round knockout) was een van de betere disses ooit.

avatar van fabblwaps
Ik vind Canibus zeker wel getalenteerd, ik vind het alleen jammer dat hij dit soort trieste dingen doet om aandacht te krijgen.

Shelter schreef:

WTF Canibus niet echt getalenteerd????
Heb je die teksten van hem wel eens gezien op RIP the jacker?
Dat doen niet veel rappers hem na.
En de diss naar LL (2nd round knockout) was een van de betere disses ooit.

Uhu. Als jij het zegt moet het wel waar zijn

avatar van MJ_DA_MAN
Nou ja, ik weet niet of je het overige werk van Canibus kent (lijkt me eigenlijk niet), maar wanneer dat wel is kun je toch amper ontkennen dat hij minimaal een sterke schrijver is.

avatar van FlyLo
Een 3 voor zowel Mic Club als Rip The Jacker. Middelmaat troef dus.

ManMonster
Tja over meningen valt niet te twisten maar nummers als Poet Laureate Infinity laten toch echt wel horen dat hij talent heeft hoor. Dat hij er vaak niet alles uithaalt daar zou ik het wel mee eens zijn.

avatar van MJ_DA_MAN
Zou de beat van de titelsong trouwens met een reden zijn gedaan...?

avatar van Shelter
FlyLo schreef:

Uhu. Als jij het zegt moet het wel waar zijn

o sorry ik wist niet dat je boos werd... lekkere trieste reactie.