AC/DC - '74 Jailbreak (1984)

Australiƫ
Label: Atlantic

1. Jailbreak (4:44)
  2. You Ain't Got a Hold on Me (3:35)
  3. Show Business (4:49)
  4. Soul Stripper (6:27)
  5. Baby, Please Don't Go (4:49)
avatar van the viking
Dit album met de legendarische Bonn Scott mag qua aantal stemmen wel wat worden opgekrikt,maar dit zal wel met de korte tijdsduur hebben te maken !
Hoogtepunten :Jailbreak vooral,Soul Stripper en Baby,please don't go!

avatar van Hans Brouwer
the viking schreef:
Hoogtepunten :Jailbreak vooral,Soul Stripper en Baby,please don't go!

met vriendelijke groet the viking

OK 5 sterren was te veel van het goede... maar vier * hebben ze verdiend!

Deze liedjes stonden al op ''High Voltage''(Australische editie)en Jailbreak op ''Dirty Deeds'' (Australische Editie).
Ze kunnen beter een album uitbrengen met alle liedjes die niet eerder op de normale versies verschenen plus B-kantjes.

Bobiej
Geweldig vette gitaar heeft Angus_O_

MetalDex
Wizzard schreef:

Dit was een europese/amerikaanse release, deze nummers waren hier nog niet eerder uitgebracht. De europese/amerikaanse High Voltage was een compilatie van de Australische High Voltage en T.N.T.

Ondanks dat dit een bijeengeraapt zooitje nummers is (stonden op Australische LP's) is dit één van mijn favoriete AC/DC albums.

Zeker omdat hier mijn favoriete AC/DC nummer op staat: Jailbreak (BRILJANT!)

Het enige wat ze vergeten zijn, is "Carry me home" erop te zetten (stond op een b-kantje in Australië)

avatar van musicboy
Is dit het enige album waar 'Jailbreak' opstaat in gewone uitvoering, dus niet live?

MetalDex
Nee, hij stond voor het eerst op de Australische uitgave van Dirty Deeds Done Dirt Cheap. In Europa en Amerika is Jailbreak (de studioversie) wel alleen op deze EP verschenen, net zoals alle andere nummers hierop.

the viking schreef:

met vriendelijke groet the viking

helemaal gelijk en wat sommige mensen over brian johnson zeggen is ook onteregt wat wat hij doet/heeft is ook uniek

avatar van kaztor
Wizzard schreef:

Ik heb nooit iets begrepen van AC/DC's cd-uitgaves. Waarom zouden ze de originele albums zoals die in Australië uitgebracht zijn nooit meteen op cd hebben uitgebracht? AC/DC's naam was ten tijde van de cd-revolutie allang gevestigd, dus de originele cd's zouden echt hun weg wel gevonden hebben naar de fans en overige hardrockers.

Maar dit is wel een leuke EP, die echter ook dus weer tekort schiet vanwege het ontbreken van andere nummers die wel op de originele platen stonden.
En dan wel Problem Child dubbel uitbrengen...
Dat nare gegoochel van die platenmaatschappijen ook altijd...

3,5.

avatar van Tribal Gathering
Heerlijke EP.

Jailbreak, Soul Stripper en Baby, Please Don't Go zijn briljant ; Show Business is erg leuk ; Alleen You Ain't Got a Hold On Me is wat magertjes.

Onbegrijpelijk dat deze nummers van de Europese en Amerikaanse releases zijn afgehaald. Het was vast geen muzikant die deze beslissing heeft genomen, maar zo'n ongeinteresseerde platenmaatschappij. Hier past maar 1 smiley bij

avatar van ricardo
Erg goed album maar wel wat kort,met als uitschieter jailbreak,vind dit toch een beetje vreemd album voor op cd,eigenlijk een beetje een allegaartje van de Australische early albums,maar goed de songs zijn allemaal ok.4*

avatar van Leonard91
Lekker plaatje, vooral de cover vind ik erg leuk klinken. Ook Jail-break mag er wezen, typisch AC/DC geluid.

EVANSHEWSON
Héél kort maar explosief plaatje, jawel Leonard91, hele mooi hoes, en dit rockt als de beesten.

***1/2

avatar van ricardo
Erg goed plaatje dit met slechts 5 nummers erop,maar ik vind ze alle 5 erg ok en er staat geen nummer op die je hoeft te skippen.Dit is nog echt pure rock n roll zoals rock n roll bedoeld is vind ik.Uitschieters zijn: Jailbreak,Baby, Please Don't Go en Soul Stripper.

avatar van Leonard91
@ EVANSHEWSON, Ik had het eigenlijk meer over het nummer "Baby please don't go", maar de hoes is ook wel leuk ja. Jammer dat het zo kort is maar goed is het zeker, verhoogt naar een 4*.

Down_By_Law
Geweldige E.P. met enkele van AC/DC's beste tracks. De versie van 'Baby Please Don't Go' vind ik eerlijk gezegd niet minder goed dan de klassieker van Them. Dit mini-album kwam uit tussen twee van AC/DC's minste werken: "Flick Of The Switch" (1983) en "Fly On The Wall" (1985). Het was duidelijk dat de groep dit niveau nooit meer zou halen.

avatar van AC_DC
voederbietel schreef:

Hardstikke toffe kerel die Brian, hoor! Nieuw album komt eraan en Brian en Cliff gaan iets doen in een nieuwe film genaamd 'Totally Baked'.

avatar van Dexter
Hier had ik inderdaad al de link naar die nummers van Brian en Cliff gezet. Best aardig hoor

avatar van notsub
Bij deze heb ik het idee dat het een Single met wat toevoegingen is. Jailbreak is het beste. Baby, Please Don't Go is een nummer wat je niet van de band verwacht en blijkt een cover te zijn. Leuk gedaan, maar wel een minpuntje.

Had eerst nog nooit van deze liedjes gehoord, en nu na een aantal keren beluisterd te hebben zijn het weer eens enkele stevige rocknummers die absoluut bij mijn AC/DC collectie thuis mogen horen.

Jailbreak : dit vond ik meteen het beste nummer van dit album.

You Ain't Got A Hold On Me : niet één van hun sterkste liedjes, maar mag er zeker wezen.

Show Business : pure rock 1ste klasse!

Soul Stripper : dit vond ik het minste van allemaal, niet dat het daarmee slecht was maar werd het meteen beugehoord.

Baby, Please Don't Go : geweldig gitaargeluid en heb de muziekclip ervan gezien op youtube, wat je zeker eens zou moeten zien!

3.5*

avatar van Leonard91
Weer eens onder het stof vandaan gehaald en tot de conclusie gekomen dat ik dit een van Ac/Dc's leukste releases vind. Verhoogt met een halfje.

avatar van ricardo
Leuk plaatje inderdaad met goede nummers, ook lekker rauw en ongecompliceerd nog, alleen wel een beetje kort met dik 24 minuten.

ricardo schreef:

Tis niet voor niks een EP.

avatar van ricardo
Ik heb hem op cd, in digipack, maar oorspronkelijk is het een EP weet ik. jammer dat hij op cd zo kort gehouden is, want ze hadden hem wel met wat nummers aan kunnen vullen volgens mij. AC/DC had vast nog wel een paar nummers of evt covers overgehad om minimaal een kwartier meer op cd te kunnen zetten. ondanks de korte speelduur ben ik hier toch heel erg blij mee, want de nummers zijn allemaal even goed, met Jailbreak als absolute uitschieter natuurlijk.

avatar van kaztor
Ik denk dat ik toch eens achter die Australische cd-releases aanga.
Lijkt me toch stukken interessanter dan deze EP.

Joy
jailbreak is eigenlijk gewoon gloria van heer morrison

1 van mijn favoriete nummers, allebei

avatar van Sir Spamalot
Heeft iemand onderdak voor mij want ik heb zopas mijn appartement afgebroken tijdens Jailbreak: waanzinnig headbang-nummer. "He made it out ... bang - bang - bang ... with a bullet in his back."

Joy
hahaha

schuurtje ook goed?

boxbal incluis

avatar van laurensio
En alweer een leuk album van AC/DC! Jailbreak is echt een heerlijke rocker evenals Show Business. Maar ook de andere nummers mogen er wezen. Een leuke cd dus.