The Dillinger Escape Plan - Option Paralysis (2010)

Label: Season of Mist

1. Farewell, Mona Lisa (5:23)
  2. Good Neighbor (2:30)
  3. Gold Teeth on a Bum (5:22)
  4. Crystal Morning (2:02)
  5. Endless Endings (2:32)
  6. Widower (6:23)
  7. Room Full of Eyes (4:15)
  8. Chinese Whispers (4:06)
  9. I Wouldn't If You Didn't (4:14)
  10. Parasitic Twins (4:41)
  11. Chuck McChip * (2:23)
  12. Heat Deaf Melted Grill * (2:52)
  13. Farewell, Mona Lisa [Demo Version] * (4:56)
  14. Endless Endings [Demo Version] * (2:45)
  15. Parasitic Twins [Instrumental Version] * (4:41)
avatar van coldwarkids
Zitten ze niet meer op Relapse?

avatar van Gajarigon
Farewell, Mona Lisa klinkt alvast héél erg lekker!

avatar van HammerHead
Zou best eens een aardig verjaardagscadeautje kunnen worden.

avatar van THEMARSVOLTA
Hopelijk wordt de plaat weer net zoals als voor Ire Works.

Nee, aub totaal niet.

avatar van Gajarigon
Afgaande op de single (maar dat is wel nogal gevaarlijk, cfr. Fix Your Face) gaan ze weer voluit de metal tour op.

avatar van Gajarigon
De previews laten alleszins een erg verrassend album horen. (Widower???)

avatar van kramerdude
leuke haatstem:P lekker volwassen. Ben ook wel benieuwd naar deze plaat!

avatar van laboomzaa
Sorry, geen haatstem!! Was gewoon een foutje in de regie!!! Is verwijderd...

avatar van Don Cappuccino
Als het hele album dezelfde kwaliteit heeft als het nummer Farewell, Mona Lisa, wordt dit een topper, want wat is dat een nummer, zeg!

avatar van Gajarigon
officiele video van Farewell mona lisa

De video zelf is maar flauw, beetje effecten hier en daar zodat je niet duidelijk kan zien wat er gebeurt, groep speelt het liedje en dan her en der wat random beelden ertussen.

Het nummer daarentegen, ² ... wat een lekkere bom energie. Vooral de zanger is er toch duidelijk op vooruitgegaan sinds Miss Machine. Hij stelt uitstekende dynamiek tentoon, en weet de beslissende momenten echt naar een hoger niveau te tillen (dat einde ). Muzikaal sluit dit nummer dicht aan bij hun vorige openers (Fix Your Face, Panasonic Youth) met een erg chaotisch begin en hoog tempo. Bij Farewell Mona Lisa is wel een rustmoment ingebouwd, dat erg geslaagd is. Minder jazz en meer een rock gevoel, dat dan overgaat in een monumentale opbouw. Wat verder natuurlijk opvalt zijn de drums, deze keer niet van Gil Sharone maar van Billy Rymer:
Billy has had the opportunity to share stages with such artists as Alien Ant Farm, Kelly Clarkson, The Jonas Brothers, Bloodhound Gang, Wes Borland of Limp Bizkit, The Sleeping and more.

It is rumored that he is directly using and monitoring his website www.billyrymer.com to self promote his abilities, writes his own biographies in the third person perspective and has reached over 100,000 points on Rock Band...Expert Level!!!

Goed gevoel voor humor dus, en drummen kan 'ie ook best aardig. Duidelijk wat meer straight-forward dan Sharone en Pennie, maar dat mag niet afdoen aan de pret. Ik kijk alvast vol spanning uit naar Option Paralysis.

avatar van THEMARSVOLTA
23 maart uit en nog niet gelekt, wil 'm echt zo graag horen.
Dan nu maar even de video van Farewel Mona Lisa kijken, zoethoudertje.

avatar van Tha)Sven
Ireworks was niet zo goed, maar de voorgangers waren best goed. Kijken of het nu weer beter wordt.

avatar van Dielie
Wie drumt op deze plaat? Chris Pennie is weer weg ofzo?

avatar van Don Cappuccino
De drummer op dit album is Billy Rymer en de drummer op Ire Works was Gil Sharone. Miss Machine is het laatste album waar Pennie op speelde en is daarna naar Coheed & Cambria gegaan.

avatar van Alarum
Kan niet wachten op weer een topplaatjes van tDEP. Deze jongens weten wel hoe ze je een dosis chaotische teringherrie voor moeten schotelen (in de positieve zin).

Had eerlijk gezegd al een leakje verwacht. Maar ze houden het goed vol! Ik ben zeer benieuwd naar deze schijf.

avatar van Don Cappuccino
Er is weer een nieuw nummer beschikbaar genaamd Chinese Whispers en dat is weer geweldig. Nu kan ik al helemaal niet meer wachten op het album, ben echt zo benieuwd.

avatar van Gajarigon
Wie afgaand op Ire Works had gehoopt op een zacht album komt bedrogen uit zeg. Wat een bom van een plaat
Bescheiden beginnen op 4*, we zien wel waar het eindigt.

avatar van Alarum
Gezien voorgaande album van tDEP was ik eigenlijk nog nooit teleurgesteld geweest in deze band. Ik kwam makkelijker in Miss Machine en Ire Works dan in Calculating Infinity, maar dat nam niet weg dat ik dat nog steeds een super album vond. Ik keek dan ook met grote ogen uit naar dit nieuwe album van deze mannen. En man o man, ik ben werkelijk weggeblazen door het album, er is naar mijn mening GEEN EEN nummer wat minder is, elk nummer is ijzersterk. Men spreke in mijn ogen dan hier ook van een meesterwerk. En wordt ook gelijk in mijn top 10 gegooit. Met uitschieters als "Gold Teeth on a Bum" en het Faith No More-esque "Widower" en klassieke mathcore juweeltjes als "Good Neighbour" en "Crystal Morning", kan dit album absoluut niet stuk.

Nee tDEP is niet de softere kant opgegaan: chaotisch, emotioneel (woede EN verdriet) en techniek, allemaal op een schijfje. Echt een juweeltje, en een aanrader voor elke mathcore fanaat.

avatar van Don Cappuccino
Dillinger flikt het weer om een geweldig album af te leveren. Harder dan Ire Works, maar ook gevarieerder dan Ire Works. Widower was heel gaaf met piano en de zang van Greg Puciato is er ook op vooruit gegaan. Echt een geweldig album, dit is echt niet normaal goed. Als je al 4 geweldige albums achter elkaar maakt behoor je bij mij tot de groten in de metal.

avatar van Fake_world
Eens benieuwd, mijn eerste kennismaking met hen.

avatar van Tha)Sven
Fake_world schreef:
Eens benieuwd, mijn eerste kennismaking met hen.
Aan je top 10 te zien zul je dit waarschijnlijk wel kunnen waarderen

avatar van Alarum
Hoe vaker ik de cd beluister hoe meer ik ontdek, en hoe meer ik geniet. Zeker een klasse-cd!

avatar van THEMARSVOLTA
Wat klinkt Widower super!

bennerd
Option Paralysis maakt geen slechte eerste indruk! Enkel Widower en Parasitic Twins vallen wat uit de toon, hoewel die eerste zeker geen slecht nummer is. Ben benieuwd wat de volgende toeren gaan geven.

avatar van Gajarigon
Ik ga ook verhogen, het is een soort geniaal kindje van CI en IW, hard maar zo meeslepend...

bennerd
Echt hard vind ik het niet. Neen, sinds Calculating Infinity heeft deze band geen enkele plaat meer gemaakt die zo hard was als met Minakakis erbij. Niet dat het daarom slechter is, integendeel

avatar van robbizzel
hmm klinkt op het eerste gehoor echt geweldig, en widower is echt briljant!

bennerd schreef:

Niet zo hard als CI idd, maar Endless Endings, Crystal Morning, Good Neighbor, ... toch allemaal stevige mathcore. Gelukkig - en ik steek het wat op de drummer - zit er op dit album overal een lekkere groove in.

avatar van MrMetal
Ik wilde hier per nummer een ode neer gaan zetten. Maar JEZUS wat een heerlijk album, ongelofelijk. Het heeft misschien ook wel met de fase waar ik zelf in zit te maken, maar deze cd komt voor mij precies op het goede moment. Recht in je bek Mathcore.