Amy Macdonald - A Curious Thing (2010)

Label: Mercury

1. Don't Tell Me That It's Over (3:16)
  2. Spark (3:07)
  3. No Roots (4:30)
  4. Love Love (3:17)
  5. An Ordinary Life (3:36)
  6. Give It All Up (2:56)
  7. My Only One (3:32)
  8. This Pretty Face (3:57)
  9. Troubled Soul (4:47)
  10. Next Big Thing (3:31)
  11. Your Time Will Come (4:32)
  12. What Happiness Means to Me / Dancing in the Dark [Live] (9:21)
  13. Poison Prince [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (3:41)
  14. The Youth of Today [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (4:03)
  15. LA [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (3:47)
  16. Footballer's Wife [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (5:12)
  17. Mr. Rock & Roll [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (3:37)
  18. Mr. Brightside [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (4:12)
  19. The Road to Home [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (2:27)
  20. This Is the Life [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (3:14)
  21. Run [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (3:49)
  22. Rock & Roll Star [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (5:07)
  23. Let's Start a Band [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (5:31)
  24. Caledonia [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (2:32)
  25. Fairytail of New York [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (5:49)
  26. Barrowland Ballroom [Live at Barrowland Ballroom December 2007] * (4:41)
avatar van Papartis
Het zelfde gebeurd nu bij Duffy haat 2e album.
Ik ben benieuwd naar het nieuwe album van Adele. Welke kant zal dat opgaan?

avatar van Snoeperd
Ik heb mijn stem weer verhoogd, echt een groeibriljantje van Amy Macdonald, hier op Musicmeter is ze niet heel populair, wat ze eigenlijk wel verdient, ze levert met haar 2de album een sterk geheel af en laat zich niet verleiden tot commercialiteit. Ze keert zich er juist vanaf, de nummers, op Spark na, ga je pas na een paar luisterbeurten mooi vinden. Spark zou de hit kunnen zijn geweest van dit album, maar de massa heeft weer eens geen verstand. Ik vind dit album zeker gelijkwaardig aan het debuut en misschien wel beter, maar de albums kun je niet vergelijken omdat This Is The Life veel poppiër is. Ik denk dat het echte meesterwerk van Amy nog moet komen want ze heeft het zeker in zich, voorlopig vermaken we ons wel met de eerste 2 albums.

avatar van Madjack71
Deze Curious Thing bied i.i.g. meer variatie dan de one trick pony van haar debuut. Het klinkt allemaal radiovriendelijk en is gericht om het succes te continueren. Het is voor mij geen muziek om eens goed voor te gaan zitten, daarvoor vind ik het allemaal te oppervlakkig. Maar voor in de auto zal het best wel wat luisterplezier geven. Het extraatje Dancing in the Dark zorgt i.i.g. bij mij nog voor een beetje sympathie.

avatar van gukker
Eerste keer dat ik deze plaat opzette kon ik hem nog wel waarderen, daarna werd ik er echter al snel moe van. Het lijkt gewoon te veel op z'n voorganger, alleen vind ik de nummers net iets minder sterk. Ik hoop dan ook dat Amy MacDonald bij er volgende plaat met wat nieuwe ideeën komt.

Snoeperd schreef:

ik vind dit album juist popiër klinken, terwijl het eerste album meer country/folk is.
ik vind het eerste album dan ook beter dan het 2e. maar misschien moet ik het tweede album maar eens wat meer beluisteren, misschien dat ik het wel meer ga waarderen dan.

Rudi1984
Waarom moet het ene album altijd beter gevonden worden dan de andere? Ze zijn beide vooral heel verschillend en vullen elkaar goed aan, kunnen prima naast elkaar bestaan.

avatar van Rinus
Toch wel een leuke opvolger van het debuut. Soms ietsje stevigere songs. Leuk om af en toe eens te draaien.

dit is de meest denkbare perfecte vrouw
deze omslaghoes heeft me gegrepen en ik ben bezeten van haar charisma en de stem is een godinnensymfonie dit moest ik ook melden namens Guinness1980 & NewYorkCityLight

avatar van Leptop
Fan begrijp ik?

avatar van nlkink
Een fan die niet aan interpunctie doet.

avatar van Leptop
Gezien de tijd waarop deze heer dit schreef kan dat ook met andere zaken dan een gebrekkige schrijfstijl te maken hebben. Ik ben hoe dan ook nog niet overtuigd van de klasse van Macdonald.

avatar van zaaf
Hahahaha, nee en ik niet van die van dhr pipiniels

ik moest namens nlkink &leptop & zaaf ook melden dat deze godin (amy macdonald) van meesterlijke waarde is, helaas zijn deze muggenzifters bezig met pursistische gebreken uit mijn vorige bericht wat totaal niet relevant is, want je wint er toch geen prijs voor het nationale dictee mee.