Ellie Goulding - Lights (2010)

Alternatieve titel: Bright Lights

Label: Polydor

1. Guns and Horses (3:34)
  2. Starry Eyed (2:56)
  3. This Love (Will Be Your Downfall) (3:54)
  4. Under the Sheets (3:44)
  5. The Writer (4:05)
  6. Everytime You Go (3:25)
  7. Wish I Stayed (3:41)
  8. Your Biggest Mistake (3:25)
  9. I'll Hold My Breath (3:44)
  10. Salt Skin (4:15)
  11. Lights * (3:30)
  12. Human * (4:09)
  13. Little Dreams * (3:18)
  14. Home * (3:24)
  15. Animal * (3:40)
  16. Believe Me * (4:03)
  17. Your Song * (3:11)
Magick1
pureshores schreef:
jammer dat ze hier (nog) niet de erkenning krijgt die ze verdient.
Iemand als Ke$ha kan niet eens in de schaduw van Ellie Gouldings schoenen staan-al hebben we de Ke$ha's ook nodig in de pop :S

Waarom hebben we Ke$ha's nodig? Er zijn genoeg volwaardige popartiesten die die rol kunnen overnemen (zoals bv. Ellie Goulding)

avatar van pureshores
omdat het handig is als er artiesten blijven waar je ongezouten kritiek op kan blijven leveren.
En omdat Jan Modaal nooit volwaardige popartiesten een kans zal geven

Ik zag net de lijst van de 100 bestverkochte singles over 2010 en dan krijg je wel buikpijn

avatar van Guinness1980
Dit album van Ellie Goulding behoort tot een van mijn favoriete albums uit 2010.

Ik hou normaal niet van dit soort muziek maar ze heeft een apparte stem en haar muziek klinkt niet als de meeste huidige popmuziek (zoals de eerder genoemde ke$ha)

pureshores schreef:

Waar is die lijst te zien?

op dutchcharts.nl

avatar van FRNKY
IntoMusic schreef:
Wat ik zoal gehoord heb kan het mij niet echt raken. Teveel van hetzelfde, originaliteit ver te zoeken en de stem... sja, het is één uit duizenden. Misschien leuk om 1x te horen, maar verder zal het mij snel vervelen.
Zou mij verbazen als zij over 2 jaar nog als artiest bestaat of zelfs een hitje heeft.

Ik denk of weet eigenlijk wel zeker dat je hierop gaat terugkomen. Live namelijk heel erg sterk en absoluut iemand met een eigenlijk geluid.

avatar van pureshores
tenzij zo'n Popstars figuur Starry eyed gaat coveren zal het hier wel nooit doorbreken
Niet dat ik dat wil overigens (dat coveren)

avatar van Guinness1980
Op You Tube staat een filmpje waar Ellie 'Sweet Disposition' van Temper Trap covert. Het origineel vind ik beter maar Ellie heeft er een mooie versie van gemaakt, Weet iemand of dit nummer ook als studioversie op de vernieuwde versie van Lights komt te staan?

Edit:
Link naar de versie van Ellie: YouTube - Ellie Goulding - Sweet Disposition (Sun Biz Session)

Zonde dat dit album in zo weinig eindejaarslijstjes staat. Zelfs in de top 100 van MusicMeter ontbreekt het.

Magick1
wiebew schreef:

Aan mijn tweede plaats zal het niet gelegen hebben

avatar van james_cameron
De zeven (!) bonustracks zijn tevens de moeite waard. Prima pop-album; vrijwel iedere song is aangenaam.

avatar van Motivation
Wat een warme en unieke stem heeft ze toch. Prima album! Stiekem raakt haar stem mij meer live. Vooral in bijvoorbeeld Starry Eyed akoestisch. 4*

Net dit album geluisterd, moet zeggen dat het weer een andere weg in slaat met een lekker stemgeluid.

Vooral het nummer Your song klinkt goed!

Music-Master
Dit is geen verkeerd album goeie dance/pop muziek.Ze heeft ook een zeer zeldzame stem.

avatar van pureshores
misschien dat haar bijdrage aan de single van Tinie Tempah haar hier wat meer bekendheid geeft zodat mensen haar album gaan checken

avatar van MusicFreak
Ik moet toch zeggen dat ze Elton John's Your Song prachtig gezongen heeft

LoveStoned
Dit was een van de hoogtepunten van 2010.

Sommige van haar liedjes zijn ook in dubstep vorm en daar is haar muziek ook wel zeer geschikt voor. Echt elke nuimmer is leuk om naar te luisteren! Vandaar 5*

avatar van lauradance
Album gaat ontzettend snel vervelen, wanneer de eerste spanning over is dan blijft er niet veel over behalve sommige goede beats.

avatar van pureshores
kijk toch erg uit naar opvolger-hopelijk met enorm veel ge-experimenteer

avatar van Emile93
Verveeld snel!

avatar van FRNKY
Heb 'm laatst nog maar eens aangezet maar vind het nog steeds erg prettig klinken. Ben benieuwd wat ze in een eventueel vervolg gaat proberen.

avatar van stoepkrijt
Erg leuke muziek dit, maar als je het vaker hoort ga je al snel merken dat de muziek niet al te veel om het lijf heeft. Simpele popliedjes zijn het, tekstueel af en toe behoorlijk zoet. Dat vind ik jammer, maar toch kan ik ook ontzettend genieten van de pakkende melodieën (in ieder nummer opnieuw, erg knap) en Ellie's fijne stem.

Guns and Horses is mijn favoriete nummer (hoewel dit akoestisch nog een stuk mooier is), met Wish I Stayed en Salt Skin daar vlak achter. De bonustracks voegen niet veel toe en maken het album er niet per se beter op, al is Lights natuurlijk steengoed.

avatar van Rinus
Ik kon deze dame helemaal niet. Vooral, omdat zij niet in de hoeken van muziek zit, waar ik normaliter naar luister. Echter, ik zag ze de laatste tijd vaak langskomen als figurante van een TV reclame. Toen maar eens op haar naam gegoogelt, wat nummers beluisterd via Mijn Buis, en toen dit album gekocht. En dat valt helemaal niet tegen.

Er zit genoeg eigen identiteit in, is soms behoorlijk tegendraads maar ook weer toegankelijk genoeg.
Dus al met al geen fout debuut.

De opvolger ook gekocht in de heruitgave met al die extra nummers.

Behoorlijke popplaat dit debuut van Goulding. De liedjes zijn zonder uitzondering bepaald niet slecht en de productie is prima. Tel daarbij op haar prettige stem en je hebt een album wat boven het maaiveld uitsteekt. 4 sterren