Talk Talk - London 1986 (1999)

Label: Pond Life

1. Tomorrow Started (7:51)
  2. Life's What You Make It (4:31)
  3. Does Caroline Know? (7:36)
  4. Living in Another World (7:05)
  5. Give It Up (5:55)
  6. It's My Life (6:29)
  7. Such a Shame (9:01)
  8. Renée (7:45)
avatar van vigil
Volgens de info onder je avatar anders wel hoor (album verscheen niet in 86 heh)

avatar van vincentcorjanus
Ik zag het, had m al gecorrigeerd, maar jij bent gewoon heel erg snel!

avatar van Mjuman
De goedkope manier is gewoon de dvd (live at Montreux) kopen; die opzetten en de tv uitlaten - wel even kabeltje leggen van dvd naar versterker. Alternatief: dvd rippen naar pc en dan zelf met brandsoftware een cd maken cf Londen, mei '86 Hammersmith.

Misterfool
vincentcorjanus schreef:
Tja. Ik wil toch graag het fysieke exemplaar, maar 89 dollar is een beetje veel.

Talk Talk - London 1986: buy CD, Album at Discogs

Discogs wil nog wel eens toffe site blijken voor dit soort lastig verkrijgbare albums.
Nog steeds niet goedkoop, echter.

avatar van Tony
RIP Mark Hollis, dat voorop. Gelukkig hebben we de muziek nog...

Op Discogs zijn de 4 of 5 exemplaren die veel te duur aangeboden werden opeens allemaal verkocht. Tja, ook dat is wat er bij het overlijden van een artiest maar blijft gebeuren, mensen willen er opeens van alles van hebben. Blijft een vreemde Pavlov reactie die blijkbaar heel diep in ons zit.

Misschien brengt het iets goeds en gaat een of ander audiofiel label (er zijn er genoeg toch?) deze plaat eindelijk eindelijk eens een reissue geven, die die al zo lang verdient, want dit is van voor tot achter en terug een klasse live registratie in een prachtige hoes.

avatar van borland
[quote]Tony schreef:
RIP Mark Hollis, dat voorop. Gelukkig hebben we de muziek nog...

Moet gelijk denken aan een van de schermen van U2's Zoo TV tour" Death is just a career move"

avatar van HenkiO
...en die vogel, dat is een wenkbrauwmotmot

avatar van Ceasar
Vandaag dit prachtige album voor slechts € 9,99 gekocht in Essen (D)! Blij, blij, blij!

avatar van Chameleon Day
En waarom heb je er niet eentje voor mij meegenomen?.....vinyl of cd?

avatar van Barney Rubble
Ceasar schreef:
Jaloers.

avatar van Ceasar
Chameleon Day schreef:
En waarom heb je er niet eentje voor mij meegenomen?.....vinyl of cd?

CD. Als ze er meer hadden gehad had ik die beslist meegenomen...

avatar van Poles Apart
Ceasar schreef:

Vond net online ook een tweedehands CD-exemplaar, ook bij onze Oosterburen, kostte ietsje meer dan die van jou, maar toch maar gelijk besteld. Herzlichen Dank Jungs!

avatar van Casartelli
Gisteravond weer eens beluisterd en mijn bescheiden indruk wat verstevigd dat dit het beste livealbum aller tijden is.

Een flink deel van de verklaring daarvan zit in de volle, organische vertolking. Dat is geen verwerping van het studiomateriaal (integendeel), maar de uitvoering is een op zichzelf staande entiteit, waarin bovendien royaal (maar altijd functioneel) gevarieerd wordt op de originelen.

Daarnaast is er ook gewoon de kwaliteit van de liedjes. Dit zijn vrijwel exclusief de betere (en soms beste) nummers van It's My Life en The Colour of Spring. Enkel Does Caroline Know? valt daar buiten, maar op dit album blijkt zelfs daar iets indrukwekkends van gemaakt te kunnen worden.

Talk Talk live zien zit er niet meer in. Maar gelukkig hebben we dit kleinood nog.

Casartelli schreef:

+1. Vooral het begin van het album is bloedstollend mooi. Door deze live versie is het denk ik wel mijn favoriete nummer van Talk Talk. Ik heb m nog steeds niet fysiek in huis, gewoon omdat ik de belachelijke prijs die er zeker na de dood van Hollis voor wordt gevraagd niet wil betalen, maar dat is een kwestie van tijd.

avatar van Edwin
Tony schreef:

Zijn die prijzen dan echt zo veel gestegen na zijn dood? Ik heb in 2007 beslag weten te leggen op een exemplaar voor het sommetje van € 42,50. Ik denk via Ebay. We zijn inmiddels 13 jaar verder en als ik nu kijk op Discogs is de goedkoopste € 50,50 (inclusief verzendkosten). Dat valt mij eerlijk gezegd nog erg mee. Ook in aantallen vind ik het aanbod nog steeds erg ruim.

avatar van Mjuman
Voor veel minder kan je de uiterst geslaagde dvd-release van dezelfde tour (Montreux) verwerven, met volledige concert: daar werden 14 nummers gespeeld.

Dan kan je zien dat het vollere, meer organische geluid mede ontstaat door de 'dubbele bezetting': percussie én drum, 2 keyboards, alsmede een gitarist.

Verschillen tussen Londen, Montreux en Salamanca (bijv) zijn marginaal.

avatar van Poles Apart
Edwin schreef:

Ik zie hem regelmatig op eBay voorbijkomen (Duitse verkoper Momox waar ik mijn CD ook gekocht heb), soms voor rond de €25, dan weer rond de €45. Beetje in de gaten houden zal zich lonen .

avatar van vigil
Edwin schreef:

Zijn die prijzen dan echt zo veel gestegen na zijn dood?

Nee hoor, deze is altijd (relatief) duur geweest nadat deze niet meer leverbaar bleek. Ik heb 'm gelukkig gewoon in de winkel gekocht toen die uitkwam.

avatar van Tony
Nou, ik zag er nog wel eens een voor €25 op Discogs enkele jaren geleden, dat vond ik toen ook al veel teveel. Nu zou ik dat er zo voor betalen, maar kost ie minstens het dubbele. Vergeef me, ik ben nooit zo goed in rekenen geweest, maar dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dat ding veel duurder is geworden...

avatar van Broem
Idd zo’n album die op je harde schijf staat als je ergens een platenzaak binnenloopt of een beurs bezoekt. Enfin, nog nooit tegengekomen. Zou ‘m graag willen hebben (al koop ik al jaren geen cd’s meer) Doe het al erg lang met een ‘gevonden’ flac bestand wat redelijk klinkt. Erg benieuwd of de originele cd een betere geluidskwaliteit laat horen. Uiteraard van ondergeschikt belang want inhoud is belangrijker dan de verpakking zeg maar. Een musthave als je Talk Talk fanboy bent

avatar van Mjuman
Na de discussie hier en het draaien van dit album heb ik - ondanks dat ik geen dvd-speler meer heb - de dvd van Montreux toch maar van het afdankstapeltje gehaald. Op de dvd kan je heel goed zien wat voor inspanningen worden geleverd.

avatar van Chameleon Day
Oké, snaveltjes dicht nu, maar de oogjes open: Talk Talk Live Montreux 1986 Complete Concert - YouTube - m.youtube.com

Ik zeg, subliem!

Chameleon Day schreef:

Ik zeg, subliem!

Mirror Man zit verstopt als intro op Does Caroline Know en Chameleon Day idem bij Living In Another World. Beide zijn weggelaten op deze cd, helaas! Band zelf schijnt Chameleon Day met pianosolo als een van de (muisstille) hoogtepunten van het concert te beschouwen