Talk Talk - London 1986 (1999)

Label: Pond Life

1. Tomorrow Started (7:51)
  2. Life's What You Make It (4:31)
  3. Does Caroline Know? (7:36)
  4. Living in Another World (7:05)
  5. Give It Up (5:55)
  6. It's My Life (6:29)
  7. Such a Shame (9:01)
  8. Renée (7:45)
avatar van bastens
Inderdaad meer nummers, anderhalf uur lang genieten! Het beeld vind ik toch wel interessant, want alle 8 muzikanten komen veel in beeld. Voor die tijd goed in beeld gebracht vind ik, al is 1986 nu ook weer niet de prehistorie natuurlijk ...

avatar van Edwin
Misschien een tip voor degene die nog op zoek is naar dit juweeltje. Er staat er nu eentje op Marktplaats.nl en dat komt hoogst zelden voor.

Misterfool
ik vind het heel jammer dat naast dit album haast niks live uitgebracht is van talk talk. terwijl er wel heel veel goede live versies van talk talk te vinden zijn op youtube bijvoorbeeld. een klein goudmijntje waar helaas(op dit album na) niks mee gedaan is.

Ataloona schreef:
ik vind 18 euro voor een dvd toch veel geld voor de speeldurr die er voor is. Bv. Ik kocht een maand of 3 geleden de dvd R30 van Rush.
Die heeft een flinke speelduur plus extra's. Die kostte maar een tientje. Vandaar.

hier vind je 'em (nieuw, kijk maar bij new and used from) voor GBP 6,75 + 1,79 verzendkosten = ca 10 euro - niet meer zeuren.

avatar van VanDeGriend
Berichten over live DVD verplaatst naar Talk Talk

avatar van reptile71
Misterfool schreef:

avatar van okaysjon
[/quote]
Ook bijna geen live bootlegs te vinden van Talk Talk. Talking Colours is daarom wel de moeite waard. [/quote]

Ik kwam een tijdje terug een aantal Bootlegs tegen bij een vriend van me op zijn PC.
Het gaat in deze om de volgende opnames:

Talk Talk - Westfallenhalle, Dortmund DE, 23-11-1984
Talk Talk - Vrije Vloer, Utrecht NL, 27-5-1984
Talk Talk - Palasport, Padova IT, 8-4-1986
Talk Talk - Metropol, Wien AT, 13-10-1984
Talk Talk - Kurhalle Oberlaa, Wien AT, 5-4-1986

Mocht er iemand intresse in hebben dan moet hij of zij maar even prive contact opnemen. Het zijn ouderwetse live bootlegs die van tussen het publiek zijn opgenomen, maar de kwaliteit valt na gemiddeld 26 jaar reuze mee.

avatar van koel
Waanzinnig album. Te gekke band. Veel herinneringen aan. Staat nog steeds als een huis. Bijzondere zanger natuurlijk. Moeilijk te krijgen album overigens. Ooit een kopie gemaakt van iemand. Jammer dat ik 'm toen niet origineel gekocht heb.

reptile71 schreef:

Dit is een hele mooie bootleg met een zeer goede geluidskwaliteit. De band speelt erg goed en Hollis is goed bij stem. Aanrader!

avatar van bastens
Chameleon Day schreef:

Dit is toch gewoon hetzelfde optreden als de reguliere Live In London cd? Met een paar extra nummers en zonder Reneé dan..

bastens schreef:

In die link van R71 staat als datum van het concert in Hammersmith Odeon 8 mei 1986 en dat zou idd dezelfde datum en locatie zijn als de concertregistratie op 'London 1986'. Toch vraag ik me af of dit klopt. De setlist van de bootleg is toch een andere (hoewel dat nog niets zegt) en - belangrijker - de tracktijden verschillen.

Setlist van 'Talking Colours':

1 Talk Talk (3:35)
2 Dum Dum Girl (3:57)
3 Life's What You Make It (4:39)
4 Does Caroline Know (9:01)
5 Chameleon Day (1:23)
6 Living In Another World (6:24)
7 It's You (4:19)
8 It's My Life (8:19)
9 I Don't Believe In You (5:22)
10 Such A Shame (9:13)

Ik moet de overeenkomende nummers even met elkaar vergelijken, maar daarvoor heb ik nu geen tijd.

avatar van reptile71
Living in Another World, It's My Life en Such a Shame heb ik gecheckt en die zijn verschillend.

avatar van vincentcorjanus
wou dat hij nog te koop was heb hem ooit bij de bieb gehoord een meesterwerk!

avatar van chevy93
Iemand die weet of er ook een live-album (bootleg dus) is waarbij Spirit of Eden (helemaal?!) gespeeld wordt?

avatar van OldRottenhat
Volgens mij hebben ze Spirit of Eden nooit live ten gehore gebracht.

avatar van chevy93
Zijn het alleen maar de eerste 3 geweest die ze live hebben gespeeld?

avatar van chevy93
Ik zie dat ik nog niet gestemd heb. Dit verdient niks minder dan het volle pond. Elk nummer is raak. De magistrale intro van It's My Life, het bij vlagen jamachtige Such a Shame en het nimmer vervelende Living in Another World. Een kleine greep uit de vele toppers die dit album te bieden heeft.

avatar van Chameleon Day
Volkomen terecht Chevy! Dit is een van de mooiste concertregistraties die ik ken (samen met de live-uitvoering van 'The Seldom Seen Kid' van Elbow en het BBC Orchestra).

En in antwoord op je eerdere vraag: Spirit is idd nooit live ten gehore gebracht. Hollis wilde niet meer touren en vond dat het album niet live te brengen was.

floyd1000
Voor de liefhebber heb ik nog een exemplaar te koop zie de markt. Prijs valt over te praten.

avatar van Tony
N.a.v. de discussie bij Colour of Spring net weer eens deze pindakaas geluisterd. Pffff........ Dit swingt inderdaad zo mogelijk nog lekkerder dan de originele albumversies. Had nog helemaal niet hierop gestemd. Het heeft helemaal geen nut favorieten aan te geven, hoewel ik dat net wel heb gedaan. Alles is eenvoudigweg meer dan geweldig.

Tijd voor een almost 30th anniversary remaster Pond Life!!! Ik wil 'm origineel en de spachtelputz van de muren laten trillen!!!

avatar van Minneapolis
Tony schreef:

Helaas is ook de more than 30th anniversary rm er nog niet. Dan mag het één van de mooiste live platen zijn die ik ken, maar €35,- voor een cdtje vind ik niet leuk meer.

avatar van ArthurDZ
Berichten verplaatst naar Talk Talk

avatar van HenkiO
Samen met 'Rufus & Chaka Khan - Live: Stompin' at the Savoy (1983)' het beste wat ik aan Live albums bezit.
Ook het mooiste.

avatar van vincentcorjanus
Ik heb deze ooit via de bieb geleend. Maar volgens mij is die nergens meer te krijgen toch?

avatar van Broem
Zie enkele posts hierboven omtrent verkrijgbaarheid. Zitten wat kosten aan. Dit album zweeft overigens in redelijke kwaliteit (flac remaster) rond op het www. Blijft idd een absoluut topalbum.

avatar van vincentcorjanus
Tja. Ik wil toch graag het fysieke exemplaar, maar 89 dollar is een beetje veel.

avatar van Leeds
vincentcorjanus schreef:

Misschien helpt did? Buy Talk Talk - London 1986 (Vinyl, CD) at Discogs Marketplace

avatar van ArthurDZ
Off-topic discussie, gebekvecht, en reacties verwijderd.

avatar van vigil
Ik was dan weer zeer zo slim om dit album direct toen die uit kwam voor een gulden of 35 op de kop te tikken

vigil schreef:

Ja, maar toen was ik nog niet geboren.

Correctie: ik was toen 4 en kreeg toen nog geen zakgeld.