Sage Francis - A Healthy Distrust (2005)

Label: Epitaph

1. The Buzz Kill (4:05)
  2. Sea Lion (3:01)

met Will Oldham

3. Gunz Yo (3:03)
  4. Escape Artist (4:16)
  5. Product Placement (2:16)
  6. Voicemail Bomb Threat (1:39)
  7. Dance Monkey (2:53)
  8. Sun Vs Moon (3:29)
  9. Agony in Her Body (4:17)
  10. Crumble (2:00)
  11. Ground Control (3:52)
  12. Lie Detector Test (2:48)
  13. Bridle (2:11)
  14. Slow Down Gandhi (4:52)
  15. Jah Didn't Kill Johnny (2:49)
  16. Slow Down Ghandi Rmx 1 * (4:18)
  17. Slow Down Ghandi Rmx 2 * (4:30)
  18. Slow Down Ghandi Rmx 3 * (2:03)
avatar van Niek
Hij heeft het ook over 'hun' tours

avatar van MJ_DA_MAN
Maar ook over ''rappers die hij goed vindt'' .

avatar van MuchTheSame
grappig ,. ik wist dus wel dat het meerdere personen zijn hoor

Maar voor mijn doen is het apart voornamelijk omdat ik meer in het alternatieve rock, metal, punk enz. gebeuren zit, ik kan de muziek van Sage Francis en Atmosphere erg goed waarderen

Niek zijn muziek genres zijn trouwens wel lekker gevarieerd

boomkat
Will Oldham. Ben meteen nieuwsgierig.

avatar van BoordAppel
Hij zingt twee zinnetjes.

avatar van Rene1979
Ik heb dit album gekocht voor een paar euro... Ken de beste man niet maar ach toch leuk om te hebben. Ik vond escape artist een goede track ga hem van de week luisteren ben benieuwd.

avatar van Rene1979
Dit is wel een aardig cdtje maar komt niet op een voldoende voor mij...

avatar van Conway Twitty
Rene1979 schreef:
Dit is wel een aardig cdtje

En een van de mooiste dingen die de 21e eeuw met zich mee heeft gebracht.

Muzikaal vernieuwend en afwisselend, poetisch briljant en onnavolgbaar en thematisch gewaagd. Misschien niet het meest toegankelijke album, maar wel een enorme groeier.

Zelden is er een plaat geweest waar verschillende muziekstijlen zo goed bij elkaar gebracht zijn; rock op nummers als The Buzz Kill, Agony in her Body en Crumble, folk op Sea Lion, country op de prachtige ode aan icoon Cash en gewoon pure hiphop op Gunz Yo en Bridle.

Harco
Conway Twitty schreef:

En een van de mooiste dingen die de 21e eeuw met zich mee heeft gebracht.

Niet toegankelijk? Dit album is waarom ik hiphop ben gaan luisteren.

avatar van Rene1979
Ok omdat jullie zulke dingen posten zal ik het nog is proberen

avatar van Elohim
het album zit vol met intelligente teksten over vette beats. goede flows en interessante, variërende onderwerpen. slimme woordspelingen, sterk stemgebruik en grappige en serieuze tracks.

ik heb hier weinig over te zeggen, ik houd van Sage Francis (no homo) ook moet ik het eens zijn met conway twitty, de manier waarop Sage verschillende muziekstijlen in één brengt is echt geniaal, en ik kan er ook echt van genieten.

kortom: een geniaal album van een geniale MC. het enige mogelijke nadeel eraan is, dat het niet erg toegankelijk is voor hiphop-beluisteraars, voor mensen buiten de hiphop scene is het misschien weer toegankelijker, weet ik niet. maar voor de hiphopscene is het niet altijd even simpel om sage francis te luisteren, hij heeft geen standaard stemgebruik, zijn teksten zijn echt ingewikkeld en zijn beats zijn vaak ook niet "typisch" hiphop, desondanks vind ik dit een heerlijk album en komt ie op mijn niet normaal lange lijst met nog te kopen albums.

Sqritz
"I'm not afraid of dying, pieces of me die all the time.."

avatar van MAS
MAS
Erg vaag album van Sage Francis maar ik denk dat ik dit beter vind dan zijn laatste album.

avatar van Anne Maaike
Na Li(f)e maar begonnen met dit album. Ik wist van te voren dat het een heel ander album zou zijn dan Li(f)e. Maar ook dit album heeft mij positief verrast.

avatar van Elohim
oh what the fuck mensen... Crumble is echt het beste nummer wat ik ooit heb gehoord denk ik. het is jammer, want doordat ik die constant draai luister ik weinig van de andere nummers op het album, ik heb ze natuurlijk al vaak beluisterd en ken ze praktisch allemaal uit mn hoofd, maar toch zou ik ze wel vaker willen luisteren. Toch kan ik mezelf niet zover krijgen een ander nummer op te zetten als deze in de CD speler zit, heel zo nu en dan Escape Artist dan.

avatar van Harderwiek
Escape Artist blijft echt een ongelooflijk sterke track. Sowieso begint Sage mij steeds meer te liggen, de afwisselende stemmingen en daarbij horende teksten zijn echt perfect uitgewerkt en ook de moeilijk toegankelijk beats (dat was het voor mij in het begin ieder geval) klinken gewoon heerlijke en zijn passend bij Sage zijn flow en teksten.