Bryan Adams - Live! Live! Live! (1988)

Canada
Label: A&M

1. She's Only Happy When She's Dancing (3:29)
  2. It's Only Love (3:59)
  3. Cuts Like a Knife (5:18)
  4. Kids Wanna Rock (3:02)
  5. Hearts on Fire (4:10)
  6. Take Me Back (5:32)
  7. The Best Was Yet to Come (2:52)
  8. Heaven (4:16)
  9. Heat of the Night (5:16)
  10. Run to You (4:07)
  11. One Night Love Affair (4:33)
  12. Long Gone (4:06)
  13. Summer of 69 (4:47)
  14. Somebody (5:34)
  15. Walking After Midnight (2:18)
  16. I Fought the Law (2:40)
  17. Into the Fire (3:32)
DonDijk
er was een tijd dat ik hem geweldig vond..zegt mischien ook meer dan genoeg dat ik toen 13 was.
sommige nummers vind ik tegenwoordig nog steeds wel te pruimen, maar nu ik een 'volwassen' status heb bereikt, zie ik wel in dat de man vooral commercieel goed is.een kleine voldoende 3.0

avatar van Poeha
Dat commerciele (slijmerige) kwam toch echt pas later!
In het begin maakte hij toch lekker mueziek!

Zeer geslaagde live-plaat! Zonder overdubs! In deze tijd rockte Bryan nog en was 'ie nog niet overgestapt op de zoetsappige ballads. Werelds!

avatar van Red Hole Sun
vette hoes!

avatar van EGO
EGO
Op deze cd heb ik ook aan mee gewerkt , ik ben een van de 60.000 toeschouwers op Rock Werchter die mee stond te gillen

DonDijk
Ik dacht al een duidelijke echo te horen.

avatar van LucM
Dit album bevat live-opnames uit Torhout-Werchter in 1988. Hierop hoor je nog duidelijk de rauwe en bezielde Bryan Adams, voordat hij was overgestapt op melige ballades. Bryan Adams als rocker in opitma forma, waarbij hij zijn hits als "Heaven", "Run to You" en "Summer of 69" met verve brengt. Zeker een aanrader.

avatar van James Douglas
Eerlijke liveplaat die uitkwam na zijn beste studioplaat. Hier is Bryan nog een Canadese houthakkers-rocker en zo hoort het!

James Douglas schreef:

Had het niet beter kunnen zeggen.
De versie van Into the Fire is overigens wonderschoon.

Op 3 juli 1988 speelde Bryan Adams voor 50.000 paraplu’s op Werchter. Live! Live! Live! is de registratie van dit optreden. Recording exactly as it was live that night. Nothing added, nothing taken away lees je in de liner notes. En zo is het.

Met opgestroopte mouwen in de stromende regen. Bryan Adams & band zetten een geweldige live show neer. Vanaf She’s Only Happy When She’s Dancing lijkt de Werchterse wei al te klein. De energie spat er vanaf.

Negen songs van Reckless denderen voorbij (alleen Ain’t Gonna Cry haalde de setlist niet). Let op de reactie van publiek bij Kids Wanna Rock en Summer Of ’69!

De magistrale uitvoering van Run To You is mijn favoriet, maar oude bekenden als Cuts Like A Knife en Heat Of The Night mogen er ook zijn.

Uiteraard ontbreken ook de ballads ook niet. Hearts On Fire, The Best Was Yet To Come en Heaven natuurlijk. Wellicht minder bekende songtitels voor de Bryan Adams-fan van nu, maar goud van oud voor de fans van toen.

Twee covers (Walking After Midnight van Patsy Cline en I Fought The Law van o.a. The Crickets en The Clash) zijn de slotakkoorden van wat een zinderend feest geweest moet zijn.

Live! Live! Live! is een aanrader voor iedereen die van eerlijke rock houdt. Puurder dan dit kun je het niet brengen.

Mijn CD versie is een Japanse importpersing en daarom uitgebreid met een mooie live versie van Into The Fire (opgenomen in Tokyo) en alle songteksten in Japans! Karaoke!

avatar van vin13
LucM schreef:

Ik heb hem op Torhout ook gezien en ik dacht dat in 1991 was omdat er toen veel ballads werden gespeeld. De Chili Peppers speelden toen ook.
Deze playlist bevat echter een aantal goede rockers.

Heb hem voor de eerste keer aan het werk gezien op werchter classic!
Ik vond het gewoonweg schitterend! heb me echt geamuseerd de tijd vloog voorbij! Was vroeger een echte house freak maar sinds ik hem heb gezien, weet ik wat echte muziek is!

avatar van Guillaume
Geweldig om een cd te hebben waar jezelf bij bent geweest!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Best genietbaar. Dat vrijwel alle materiaal van slechts twee cd's afkomstig is, soit. Tracks 15 en 16 zijn covers?

avatar van vigil
Casartelli schreef:
Tracks 15 en 16 zijn covers?

yep

Casartelli schreef:
Dat vrijwel alle materiaal van slechts twee cd's afkomstig is

Drie albums. Cuts Like a Knife, Reckless en Into the Fire.

Casartelli schreef:
Tracks 15 en 16 zijn covers?
Inderdaad.

avatar van vielip
Klinkt misschien vreemd maar ik reken dit album tot de klassiekers als het op live albums aankomt!! De sfeer spat werkelijk de huiskamer in en je waant je in no-time temidden van het publiek. De band is prima op dreef en schotelt een set voor waar weinig op af te dingen valt. Ja oké, er hadden van mij wat meer nummers van Into the fire op mogen staan maar alá.
Het schijnt dat dit concert destijds is uitgezonden op tv in Canada (meen ik??). Ik hou me warm aanbevolen als er mensen zijn die me aan die beelden kunnen helpen!!

avatar van Heer Hendrik
Kijk zo hoort een live plaat nu te klinken. Je hoort aan alles dat de band er ongelofelijk veel plezier aan beleefd. Het is pure rock and roll. Ik zou bijna wensen dat ik er ook gestaan had onder 1 van de 50.000 paraplu's. Dat gevoel moet je kunnen creeen als artiest en dat lukt bryan en zijn band. Het Ole, ole, ole wat het publiek scandeert na Somebody geeft ook aan dat het publiek het ook super vondt.

vielip schreef:

Ik heb de beelden inmiddels in m'n bezit en ik moet zeggen dat het alleen maar bijdraagt aan de geweldige spanning en sfeer die ik al had bij dit album! Hier is Bryan nog de echte, hard werkende rocker die een heel veld plat speelt.

Inderdaad een dampende registratie. Adams + band zijn in vorm en hier speelde hij nog songs van Into The Fire.
Nadien heb ik de beste man nog 2x gezien, maar speelde geen noot meer van dat album, terwijl dat echt zijn beste plaat is.
Live is Adams echt goed. De originele versies(met name van Reckless) worden regelmatig overtroffen en hier wordt echt een feestje gebouwd.
Het blijft jammer dat de hese canadees steeds meer een weg insloeg die mij in ieder geval steeds minder beviel.

avatar van Heer Hendrik
bikkel2 schreef:

Helemaal mee eens Bikkel2

avatar van Ronald5150
"Live! Live! Live!" is een hele fraaie liveregistratie van Bryan Adams. Dit betreft een registratie van het concert dat Bryan Adams gaf op Rock Werchter in 1988. Adams en zijn band spelen energiek en vol passie. De stem van Bryan Adams is live nog rauwer dan op de plaat en het best perfect bij deze classic rock show. De muziek is uiteraard mainstream en uiterst toegankelijk, maar het publiek eet uit zijn hand en de sfeer is bijzonder goed, ondanks dat het volgens mij slecht weer was tijdens de opnamen. De setlist is een typische festival setlist met vooral veel hits. Slechts drie nummers zijn afkomstig van het meest recente album van dat moment "Into the Fire". Persoonlijk vind ik dat jammer, aangezien dit mijn favoriete Bryan Adams album is. Maar dit mag de pret niet drukken. Adams en zijn band zijn in topvorm, waarbij ik met name ook gitarist Keith Scott vind schitteren. Bij het grote publiek wellicht niet de allerbekendste gitarist, maar Scott is al sinds jaar en dag de rechterhand van Adams hij speelt fantastisch lead gitaar. Vooral op "Kids Wanna Rock" gaat de band helemaal los, maar er zijn ook mooie rustmomenten zoals het altijd prachtige "Heaven" en "The Best Was Yet to Come". Andere hoogtepunten vind ik "Take Me Back" en "Long Gone" en de nummers van het album "Into the Fire". "Live! Live! Live!" is een Bryan Adams zoals je die graag wilt horen: pretentieloos, recht-toe-recht-aan, en gewoon lekker rocken.

Mooie recensie Ronald!
Ik kan me er helemaal in vinden in ieder geval. Ik heb inmiddels ook de dvd van dit toch wel legendarische optreden in huis. Althans, een uur er van. Op die dvd staat, in tegenstelling tot de cd, het Into the fire nummer 'Another day'. Ze hebben dus wel degelijk meer nummers van dat album gespeeld. Ze zijn alleen dus niet allemaal op de cd terecht gekomen (helaas).

avatar van Ronald5150
vielip schreef:

Kijk, weer wat geleerd, dat wist ik dus niet. Inderdaad jammer dat die nummers niet op de CD zijn verschenen. Misschien moet ik dan toch achter de DVD opnamen aangaan, maar bij mijn weten is die nooit officieel gereleased, of vergis ik me?

avatar van vielip
Nee klopt, is geen officiële release. Ik ben er jáááren naar op zoek geweest. De cd had ik al en daar was/ben ik behoorlijk fan van. De sfeer, de energie en het plezier die daar vanaf spatten is geweldig! Daar wilde ik dus graag ook beelden van zien. Ik had ooit eens ergens gelezen dat het destijds in enkele landen (sowieso Canada) op tv is uitgezonden dus ik móest die opnames zien te krijgen. Viel echter lang niet mee! Had de moed min of meer al opgegeven toen de opnames ineens op een trader's site opdoken. Happy me Enige nadeel van de opnames is dat er een irritant hoge pieptoon te horen is. Maar verder niks dan goeds!

avatar van rkdev
Vanmorgen schalde deze energieke liveplaat weer eens uit mijn speakers.
Ja, zo moet een liveplaat zijn! Het speelplezier spat er vanaf en Bryan en z'n mannen hebben het publiek meteen bij de eerste klanken in hun broekzak.
Vele users voor mij hebben alles al perfect verwoord (zoals Ronald5150, vielip en sebas), dus dat hoef ik niet meer te doen, maar man man wat was Bryan top in deze periode!
Zijn huidige liveoptredens zijn nog steeds de moeite waard, maar de onbevangenheid van deze periode is er helaas (maar logisch en begrijpelijk) wel uit.

avatar van vigil
rkdev schreef:

Jonge hond vs. veteraan

vigil schreef:
Jonge hond vs. veteraan
Precies, is dus ook niet meer dan normaal zoals ik al zei.
We zijn ondertussen gewoon alweer 25 jaar verder

avatar van Twinpeaks
Zomer 88. Met vrienden op Seumeren bij Voorthuizen rondhangen bij de meertjes met een grote radio/cd speler.Dit was toch wel de soundtrack van die zomer.Alles klopte aan die plaat.Het mooie is dat de eerste tonen van deze plaat mij doen terugdenken aan die tijd.De eerste kus,de eerste keer dronken etc etc.Al draai ik hem niet veel meer,toch zal ik er nooit afstand van doen.Deze plaat vormt een belangrijke schakel in mijn ontwikkeling als mens.

Gisteren toevallig weer eens onder het stof vandaan getrokken en alles kon ik dus nog woordelijk meezingen.De covers hadden van mij niet gehoeven,maar storen doen ze ook niet.Hier was Adams nog de energieke live performer ,die met minimale middelen het maximale wist te bereiken.ik neig naar 5 sterren,maar dat zou alleen uit jeugdsentimele redenen zijn.Ik zet hem op 4 met kans op groei.

avatar van vielip
En toch vind ik juist die covers te gek! Ik hoorde onlangs I fought the law voorbij komen op Baars Classic Rock en het viel me gelijk weer op met hoeveel passie en overgave het gebracht wordt. Wát een energie man!! En niet alleen qua muziek; Adams spuugt en schreeuwt de woorden letterlijk de microfoon in. Echt, het knalt gewoon de speakers uit