Led Zeppelin - Physical Graffiti (1975)

Label: Swan Song

1. Custard Pie (4:14)
  2. The Rover (5:37)
  3. In My Time of Dying (11:06)
  4. Houses of the Holy (4:02)
  5. Trampled Under Foot (5:36)
  6. Kashmir (8:28)
  7. In the Light (8:47)
  8. Bron-Yr-Aur (2:06)
  9. Down by the Seaside (5:16)
  10. Ten Years Gone (6:33)
  11. Night Flight (3:37)
  12. The Wanton Song (4:09)
  13. Boogie with Stu (3:53)
  14. Black Country Woman (4:32)
  15. Sick Again (4:43)
  16. Brandy & Coke [Trampled Under Foot - Initial Rough Mix] * (5:38)
  17. Sick Again [Early Version] * (2:22)
  18. In My Time of Dying [Initial Rough Mix] * (10:48)
  19. Houses of the Holy [Rough Mix with Overdubs] * (3:51)
  20. Everybody Makes It Through [In the Light Early Version / In Transit] * (6:29)
  21. Boogie with Stu [Sunset Sound Mix] * (3:39)
  22. Driving Through Kashmir [Kashmir Rough Orchestra Mix] * (8:39)
totale tijdsduur: 1:22:39 (2:04:05)
avatar van avdj
Bovendien kun je skippen als je zoveel nummers heb. Op IV gaat dat niet met zo weinig nummers, dan ben je zo door de plaat heen. De hoes vind ik trouwens schitterend.

HiLL schreef:

Welk nummer overschaduwt No. 9 No. 9 No. 9 No. 9 ?

Zo'n beetje alle nummers op dat album behalve
'Wild Honey Pie'

avatar van HiLL
The Wanton Song is toch wel het lekkerste nummer denk ik van deze tamelijk briljante cd. Vind die akoestische nummers op 2 wat minder. Maar he wat is minder?

idd, wat is minder
Down By The Seaside heeft mij al vanaf het begin ongelooflijk aangesproken
gaat mij nooit vervelen en vind ik na Kashmir pareltje nummer 2

Kashmir is ook mijn pareltje ha! Blijft toch tijdloze muziek en heerlijk om bij uit je dak te gaan en het zijn lekker lange nummers

4* !

avatar van avdj
Ik heb 'm net binnen en hij is beter dan ik ooit had kunnen dromen! Wat een mees-ter-werk! 5*

avdj schreef:

Gefeliciteerd met dit Meesterwerk.

avatar van avdj
Haha, bedankt. Echt ongelooflijk sterk album dit. Geniale riffs, heerlijke drumpartijen en scherp gezongen. Iedereen zal dit in z'n kast hebben moeten staan.

avdj schreef:

Absoluut een sterk album. Die riffs zijn om te watertanden zo lekker, zelfde geldt voor de drumpartijen. Heb je een voorkeur voor 1 of 2? Of beiden?

avatar van avdj
Mwa, CD1 is wat ruiger. Echt een sterke voorkeur heb ik niet.

avatar van gemaster
Waarom zou je in godsnaam cd 2 beter vinden? CD 1 is met afstand het beste wat Zep heeft gemaakt.

avatar van avdj
Ik zeg ook niet dat ik CD2 beter vindt, CD1 is super, ook een goede plaat om je moeder van je slaapkamer af te houden.

lol avdj!

gemaster schreef:

Ik vind overigens heel Houses of the Holy beter dan cd 1.

avatar van avdj
Hoe kan dat dan toch weer hè? Zelf vindt ik I, II, IV en deze beter dan HotH, die ik ook top vindt. In principe alleen maar een goed teken natuurlijk. Zep is niet dat bandje met één goed album/nummer. Hoewel het gros van Nederland natuurlijk niet verder komt dat 1 of 2 nummers.

avatar van pauljojo
WHOOHOO! Luister hem nu voor het eerst en ben bij nummertje 3! FFS! In My Time of Dying, ge-wel-dig! En als ik jullie reacties zo lees komen er nog een heel aantal pareltjes bij...

Wat ik trouwens niet snap... Waarom staat het nummer 'Houses of the Holy' niet gewoon op het album 'Houses of the Holy'? Lijkt me logisch toch?

avatar van gemaster
Dat nummer was wel bedoeld voor dat album, maar werd uiteindelijk niet gekozen. Waarom weet ik eigenlijk niet.

avatar van HiLL
Omdat Houses of the Holy al zo goed was en perfect, dachten ze nou laten we het liedje zelf dan maar op deze zetten.........

avatar van Backdrifter
Gewoon een meesterwerk van Zeppelin.
Alleen al voor Kashmir de moeite waard. Echt een ijzersterk nummer!

avatar van HiLL
Kashmir is een heel mooi nummer, maar geef mij maar Wanton Song's achtige liedjes, veel lekkerder!

avatar van avdj
"The Rover" en "In My Time of Dying" mogen er ook wezen. Ik geef gemaster misschien toch gelijk, plaat 1 is beter. Maar ondanks dat is deel 2 ABSOLUUT geen afgeraffeld plaatje voor-erbij, gewoon 2 top CD's. Eén van m'n beste aankopen van de afgelopen maanden.

hoe blij ben ik dat ik deze op lp heb !!!

avatar van pauljojo
Weet niet... vertel maar...

avatar van pauljojo
Argh, ik kan niet meer in mijn lokale supermarkt komen (Wolverhampton, Engeland... ASDA, net zo'n groot ding als je in Frankrijk e.d. hebt met kleren en vanalles en nog wat) zonder cd's te kopen! Ga ik bier halen omdat ik me dood verveel en nutteloos Talpa loop te kijken via internet, zie ik daar liggen... Physical Graffiti, voor 6,97 pond = ± 10,50 euro. Valt best mee toch?

Lekker bezig paul!

avatar van avdj
Ben je in Engeland voor stage of zo?
10,50...voor dat geld ligt ie in Nederland niet hoor.

pauljojo schreef:
Ga ik bier halen omdat ik me dood verveel

loll

avatar van pauljojo
Haha... Tja, student he In Engeld voor studie inderdaad ja. t/m 24 jan. dus moet voor die tijd nog een hoop cd's inslaan hier. Koopje van vandaag: GnR - Appetite for Destruction: 4,97 pond = ± 7,50. Maar ja, dit wordt offtopic...

Physical Graffiti staat inmiddels in mijn top10. 'In the Light' heeft trouwens een erg mooie intro...

avatar van Flipper
Kashmir mag van mij eeuwig door gaan. Wat een lekkere riff, wat een lekker subtiel opgebouwde bombast.
Puff Daddy heeft daar ook nog eens zeer acceptabele versie van gemaakt.
Heerlijke muziek van een van mijn favoriete bands.