Önder & FS Green - De Kassier (2010)

Alternatieve titel: Een Monnie Album

Label: Noah's Ark

1. Ik Hoor Ze Zeggen (Sure Thang) (3:47)
  2. De Kassier (2:24)
  3. De Boy (On Fire) (3:51)
  4. Ik Ken Hem (3:55)

9. Alles of Niets (3:33)

met Wudstik

10. Zo Dichtbij (3:53)

met April

11. Nog Meer Succes (4:32)

met Kempi, Jiggy Djé en Winne

12. Hou van Mij (4:08)
  13. Lekker Bezig (3:41)

met Spacekees

14. Zo Vies (3:17)
  15. YUH! (4:02)

met Feis en Ghaza

16. Terug op Me Bullshit (2:11)
avatar van tovast
clip van Terug op Me Bullshit toegevoegd

avatar van KILLERBEE99
1,5
Gevonden op een markt voor 1,5 euro (nog in verpakking zelfs ), nu geluisterd en vind er niet zo heel veel aan. Af en toe wel leuk.

1,5
1,5* voor de producties! Lyrics zijn om te huilen.

0,5
Turk is toch wel een van de slechtste rappers van NL

avatar van MJ_DA_MAN
Kempi, Salah Edin en de heren van THC zijn veel beter idd.

MJ_DA_MAN schreef:
Kempi, Salah Edin en de heren van THC zijn veel beter idd.

Eigenlijk wel ja.

avatar van MJ_DA_MAN
0,5* tegenover 5* voor hun?

avatar van KILLERBEE99
1,5
Dat is simpel, gewoon alles 5 sterren geven, en iets wat net iets minder goed is gelijk 0,5 geven...

Hmm klopt iets niet...

avatar van Dw.Ns.St
1,0
Ik kan hier gewoonweg niet naar luisteren. Heb het wel geprobeerd. Hoe bekender deze man aan het worden is, hoe slechter hij begint te rappen lijkt het wel. Als hype-mc kennie nog net, maar tracks maken moet hij niet doen, want dit is echt om te huilen.

terug naar het album

Inderdaad. Heb een paar onleesbare berichten en een hoop slowchat verwijderd.

De Schaafkaas
Wat is die Ghaza trouwens verschrikkelijk. Alleen dat accent al...

avatar van MJ_DA_MAN
Dat die man sowieso ooit op een album is gekomen .

MJ_DA_MAN schreef:
Dat die man sowieso ooit op een album is gekomen .

Hij zal wel flink hebben betaald daarvoor

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, hij is een vriend van Turk (komen beiden uit Eindhoven). Ik dacht altijd dat Ghaza een parodie was; deze man rapt namelijk in de classic ''Woensel'' van Youssef en Kamal, pure satire-rap.

MJ_DA_MAN schreef:

Hmm, als het satire is, dan doet ie het goed.

avatar van Reint
Haha, hoewel ik ook altijd dacht dat (inderdaad door 'Woensel') Ghaza een satire-rapper was, is het tegenovergestelde waar. Ghaza is eigenlijk precies het soort rapper dat Youssef & Kamal normaal gesproken belachelijk maakt.
Maar ach, ik kan goed luisteren naar hem, zijn stem heeft iets eigens en zijn teksten zijn verschrikkelijk over de top. Mijn favoriete verse:
Bloedrood zijn m'n ogen, brein naar de kloten, van dagelijks smoken
Ghaza-time is aangebroken, dus dikke middelvinger ver in het Oosten
Mijn tijd om te showen, spel net begonnen, jouw game die is over
Ikke doe leipe flowe
Jij jokuh, jij kookt om te roken
Ikke tover, hokuspokus als Mozes
Ik gefocust, jij Alfred als Jodocus
Wat? Jij zo nep als een sprookje
Ikke echte, enne jij legt het loodje
Want Ghaza uit de Strook die gaat slopen
Ik onthoofd je, zet je hoofd in de oven
Je eindigt in een kist, ikke boven je
Welterusten, I'll be back in je dromen

Luister trouwens vooral niet naar z'n mixtape, die is om van te huilen. Of om te lachen, het is maar hoe je het ziet, ik kan er stiekem wel van genieten.

avatar van MAS
MAS
Zijn stukje in de Noahs Ark 101 sessie is inderdaad Epic.

avatar van Reint
While we're on the subject: nieuw nummer (of is het niet de bedoeling dat ik dat hier plaats?) van Turk en eerdergenoemde Ghaza: hierzo. Nummer is bedroevend slecht trouwens.

avatar van Rhythm & Poetry
Is het erg dat ik de hook van Kempi op Nog Meer Succes extreem aantrekkelijk vind? Staan een aantal dope nummers op deze plaat maar dat ligt nergens aan Turk. FS Green produceert hier tamelijk briljant terwijl Turk zijn best doet om elke track te verkrachten. Mjah, gelukkig staan er nog wat acceptabele gastbijdrages op De Kassier.

De Schaafkaas
Ben de producties echt gaan waarderen door de tijd heen! Lekkere harde drums en frisse beats...iets totaal anders van FS Green dan bijv. het werk met Zwart Licht.

avatar van Mathough
Önder presteert het om geen één fatsoenlijke line te droppen op dit album, probs! De meest bizarre associaties passeren de revue en van een moraal is geen sprake. FS Green daarentegen is een bekwaam producer, het wordt tijd dat hij Önder verruilt voor een betere rapper.