Buffalo Springfield - Buffalo Springfield (1966)

Rock / Folk
Label: ATCO

1. For What It's Worth * (2:37)
  2. Go and Say Goodbye (2:23)
  3. Sit Down, I Think I Love You (2:34)
  4. Nowadays Clancy Can't Even Sing (3:28)
  5. Hot Dusty Roads (2:51)
  6. Everybody's Wrong (2:29)
  7. Flying on the Ground Is Wrong (2:43)
  8. Burned (2:18)
  9. Do I Have to Come Right Out and Say It (3:06)
  10. Leave (2:45)
  11. Baby Don't Scold Me * (2:42)
  12. Out of My Mind (3:09)
  13. Pay the Price (2:36)
avatar van harm1985
Ja, maar door de individualistische aanpak lijkt het tweede album meer op Déjà Vu, wat ook nooit echt een geheel wil worden. Maar de individuele nummers zijn zeker van zeer hoge klasse.

avatar van Twinpeaks
Sterk debuut wat vaak een beetje in het verdomhoekje raakt als je lijstjes met topalbums voorbij ziet komen.Das jammer want er is muzikaal een hoop te halen hier.De bijdragen van Young zijn stuk voor stuk meer dan de moeite waard.Je hoort wel de overheersende rol van Stills hier.Young stelt zich dienstbaar op en dat zou later wel anders worden.Stills zijn pennenvruchten zijn ook goed ,maar missen vaak net even dat randje wat Young wel aan zijn songs laat zitten.Furray vertolkt ze prima,maar ze hebben voor mij toch me zeggingskracht als Young ze zelf zingt.Al met al een prachtig debuut en een mooie springplank naar hun echte meesterwerk. 4 en halve ster hier

avatar van pmac
Ik heb deze als lp met op de hoes ;For what its worth en op het label (en vinyl) Don't scold me. Kennelijk een overgangspersing. Het laatste nummer kende ik van een mp3 en die mix klinkt totaal anders (veel beter) dan deze versie van de lp. Ik ben bang dat deze hele eerste mix de plaat naar beneden haalt (zo lees ik ook in de biography van Neil young). Zal de cd eens kopen. Voor nu 3,5.

avatar van Droombolus
Misschien toch maar op de goedkope rielies van de boks wachten ? Daar staat de MONO miks op, die heeft veel meer boddie dan de stereo uitvoering

avatar van pmac
okay, bedankt voor de tip.

avatar van royals
Wat een goede groep was dit. Een beetje een combinatie van Crosby, Stills & Nash en Blood, Sweat & Tears. Catchy nummers.

avatar van Svendra
Stephen Stills is natuurlijk een held en mijn gunfactor is groot. Toch kan ik dit debuut niet goed noemen, eerder wisselvallig. Een paar nummers zijn sterk, maar de meeste zijn gemiddeld.

avatar van Cor
Cor
De ontbolstering van Neil Young als eminent songwriter vindt zn weerslag op dit debuut van BS in 1966. Mooi om de voetstapjes te horen van de jonge Neil, die hij later met zoveel verve in zijn Performance Series manifesteert.