Kylie Minogue - Aphrodite (2010)

Australiƫ
Label: Parlophone

1. All the Lovers (3:22)
  2. Get Outta My Way (3:38)
  3. Put Your Hands Up (If You Feel Love) (3:37)
  4. Closer (3:09)
  5. Everything Is Beautiful (3:25)
  6. Aphrodite (3:45)
  7. Illusion (3:21)
  8. Better Than Today (3:25)
  9. Too Much (3:16)
  10. Cupid Boy (4:26)
  11. Looking for an Angel (3:49)
  12. Can't Beat the Feeling (4:09)
  13. Heartstrings * (3:16)
  14. Mighty Rivers * (4:02)
  15. Go Hard Or Go Home * (3:42)
avatar van AyKay
Nu paar keer beluisterd. Eerste keer ben ik er echt voor gaan zitten, maar dat was niet slim. Het is simpelweg geen luisterplaat. Prima voor tijdens de afwas, maar zelfs dan irriteert met name het piepstemmetje van Kylie.
Niveau Eurovisie Songfestival...

madonnagirl3
Eindelijk even kunnen beluisteren! Moet zeggen het is een goed album! Lekker poppy, niet heel erg dance, maar doet me echt aan de jaren 80 denken sommige nummers!
Can't Beat The Feeling is me favo!

avatar van friday the 13 th
Jammer dat haar zus Dannii niet echt ontdekt wordt. Zij durft tenminste wel echte dance maken en doet dit meer dan goed.

avatar van NewYorkCityLight
Vind Dannii ook eigenlijk wel beter dan Kylie Minogue.

avatar van Emile93
NewYorkCityLight schreef:
Vind Dannii ook eigenlijk wel beter dan Kylie Minogue.

Dannii is ook goed maar ik ken haar eigenlijk alleen van I begin to wonder. Binnenkort zal ik haar album(s) eens luisteren!

avatar van Waste Management
Er is een video preview te zien op YouTube van de 2de single ''Get Outta My Way''. De klein stukje video doet mij denken aan de video van het nummer ''Slow'' van het album ''Body Language''.

avatar van NewYorkCityLight
Geen goede video voor Get Outta My Way. Die gays hebben wel veel weg van Alejandro van Lady Gaga, alleen dan geblondeerd ipv allemaal donker haar (en ik ben zeker niet de eerste die toe zal geven dat iets van LG gejat is), en bovendien heeft de video zelf nogal veel weg van d'r eigen video Slow.

Bovendien had ik gehoopt dat er veel met water zou zijn, aangezien het nummer zo zomers is, maar alleen in het laatste refrein wordt er iets met water gedaan, veel te weinig dus naar mijn smaak.

avatar van Poeha
Maar het gaat hier om de muziek en niet om de video's uiteindelijk

Ben het album nu ook aan het beluisteren.
De bonustrack Heartstrings bevalt me tot nu toe het best.

avatar van friday the 13 th
Video van Get outta my way is inderdaad een mix van Alejandro en haar eigen hit Slow, maar vind hem toch artistiek uit de hoek komen. Kylie kan genoeg eigen ingrediënten toevoegen zoals met die stoelen en de gouden wolverine-claw. Met andere woorden: de video is voor mij geslaagd.

avatar van Waste Management
''Get Outta My Way'' is toch een geslaagd nummer.

avatar van NewYorkCityLight
'Closer', 'All the Lovers' en 'Heartstrings' zijn mijn favorieten.

Hij wordt btw opnieuw uitgebracht (zoals werkelijk alles tegenwoordig ), met extra nummers.

avatar van Waste Management
Volgens Wikipedia (weet dat het niet te vertrouwen is) word ''Better Than Today'' de 3de single van het album, zelf vind ik het een slechte keuze. Ik had gehoopt dat ''Closer'' de 3de single zou worden.

avatar van NewYorkCityLight
'Better Than Today' wordt inderdaad de 3e single. Vind het zelf ook een slechte keuze! Ze had voor 'Closer' of 'Aphrodite' moet gaan, vind ik.

Emile93 schreef:

Beluister zeker " All I Wanna Do", "Put The Needle On It", "Who Do You Love Now' en "You won't forget about me".

avatar van friday the 13 th
Better Than Today (derde single) lijkt op een flop uit te draaien. Wel erg jammer, want ik vind het een leuk nummertje.

Clip was wat low budget, maar nog steeds leuk. Er werd ook een officiële fan video voor gemaakt, altijd leuk zoiets!

YouTube - Official Kylie Minogue 'Better Than Today' Fan Video

avatar van Waste Management
Komt er nog een single uit van dit album?

Nee, Kylie heeft zelf bevestigd dat Better Than Today de laatste was

avatar van Waste Management
Jammer, ik had Closer of Aphrodite nog graag als single gezien

Kylie blijft voor mij een super leuke zangeres. Alleen vind ik wel dat ze weer eens echte mooie popliedjes moet maken in plaats van die 'dance' nummers die meer klinken als b-kant liedjes. Het zou toch 'cool' zijn als ze weer eens met Stock Aitken Waterman gaat samenwerken. En dan weer klassiekers uit gaat brengen zoals, 'I should be so lucky', 'Hand on your heart, 'Better the devil you know' en 'Step back in time'. Dit soort nummers mis ik wel. Hoewel ik dit album totaal niet slecht vind, krijg ik er geen kippenvel van. En dat krijg ik wel bij 'Je ne sais pas pourquoi'. Toch geef ik het vijf sterren, want dit album is natuurlijk veel en veel beter dan bijvoorbeeld Anouk of Adele. Ik haat rock.

avatar van pureshores
dit (commerciele flop) allbum valt behoorlijk mee al gaat de stem van Kylie wel op de zenuwen werken na 8 nummers. Via mevrouw pure shores geluisterd en kende eigenlijk niet de singles (neem aan dat die dus allemaal niks in NL hebben gedaan), het nummer dat bij mij dr uit schoot blijkt het titelnummer te zijn-80's sfeer en catchy, de rest is allemaal nogal lichtvoetig en dancepop die voorbij is voor je het weet zonder je eraan te storen of er helemaal voor te moeten gaan zitten.

avatar van Madjack71
Ik vind Kylie wel een symphatiek ogende zangeres, die hier en daar met de juiste producer goed in het gehoor liggende popliedjes heeft gemaakt. Voor op de fiets heb ik voor de lol alleen maar vrouwelijke artiesten opgezet, dus ook een aantal die ik niet snel zelf zou luisteren, waaronder dit Aphrodite dus. Een heel album van mevr. Minogue is toch wel wat veel van het goede. Zoals eerder genoemd, gaat de stem van Kylie na een aantal nummers klinken als een patiente bij de tandarts met helium. Muzikaal gezien blijft het op een paar uitzonderingen na in het begin vrij vlak.

avatar van Emile93
Ben het album een paar dagen weer aan het luisteren. Wat een lekkere plaat!

avatar van Waste Management
De viol in 't begin van ''Looking for an Angel'' lijkt erg veel op de viol in 't begin van ''Let It Will Be'' van Madonna, allebei de zelfde ritme...

avatar van Cerclezot
Een maand geleden op de kop getikt voor 0,95 EUR en het is een fijn album.

4 sterren. Ik ga me de komende maanden eens in het werk van mevrouw Minogue verdiepen.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Fnac-solden?

avatar van Cerclezot
CHIEP schreef:
Fnac-solden?

Ja idd voor die prijs kon ik het niet laten liggen.

avatar van Kronos
Leuk om op die manier dingen beter te beluisteren die je anders links laat liggen. Naast deze heb ik ook nog X en haar twee eerste albums. Hebben me samen amper 5 euro gekost en ik vind de muziek best genietbaar.

Rudi1984
Cerclezot schreef:

Goed voornemen. Zeer onderschat artiest. Ze heeft eigenlijk alleen maar prima tot goede albums afgeleverd. Uiterst stabiel, maar toch heeft elke plaat ook elk weer z'n eigen gezicht.