David Lee Roth - Crazy from the Heat (1985)

Label: Warner Bros.

1. Easy Street (3:48)
  2. Just a Gigolo (4:42)
  3. California Girls (2:49)
  4. Coconut Grove (2:51)
Joy
en hier , vooral california girls en just a gigolo wordt ik nou vrolijk van
very happy music

muzikaal niks bijzonders maar wel lekker

origineel draai ik just a gigolo ook regelmatig

noem het het zwarte schaap in de muziekcollectie, louis prima

ouwewijve muziek maar oh wat goed tegen de winterdepressie

avatar van James Douglas
Diamond Dave in zijn glansperiode. Toen ie zijn ego nog met recht mocht etaleren. California Girls is zó fout dat het weer leuk wordt. Tegenwoordig heeft Dave meer weg van een circusattractie.

avatar van iggy
Prima plaatje. Fantastische clips. Je krijgt er gewoon goede zin van. Jammer dat hij solo ging. Dave hoorde en was toch voor een groot gedeelte VAN HALEN. Gewoon kopen dude's

avatar van Madjack71
David Lee Roth had genoeg flair om het theatrale van Just a Gigolo geloofwaardig te maken, ondanks zijn 'verwijfde hardrock' imago. Wat dat betreft zouden David Lee Roth en Paul Stanley zo tweelingbroers kunnen zijn. California Girls is een geslaagde cover van the Beach Boys waar hij ook zijn levensvreugde aan heeft kunnen toevoegen.
Coconut Grove is een bewijs dat hij ook nummers kan brengen waar de ADHD kant van zijn karakter binnen de perken blijft en niet gedoseerd over de top hoeft te gaan om dicht bij zijn kunnen te blijven.

Rizz
Heb je gelijk in, alhoewel ik Paul Stanley samen met Gene Simmons twee enorme douchebags vind en David Lee Roth gewoon een verwijfde, gekke hyperactieve grappenmaker is.
Erg leuk cd'tje, wat Joy zegt; inderdaad goed voor de winterdepressie, Diamond Roth.
Die clips zijn overigens ook geniaal

avatar van De buurman
Gewoon prima, dit eerste soloproject van Roth. Allemaal covers, maar 100% Dave. Twee jaar na Just A Gigolo kwam Freddie Mercury met ook al een cover die hem op het lijf geschreven was, The Great Pretender. Zou Fred een beetje door Dave zijn geinspireerd, wat dat betreft? Zowel qua clip (over the top verkleedpartijen) als qua humor (de zelfspot) en het feit dat de coversong qua titel rechtstreeks op de vertolker van toepassing lijkt te zijn, zou je haast denken van wel.

avatar van iggy
Wel nog effe stemmen he buurman

avatar van De buurman
Zeker, de stembus is tot 21:00 uur open, toch? Nederlandse tijd dan!

avatar van heartofsoul
Lekker smeuïg plaatje, al ligt het er wel wat dik bovenop. Dit hoor ik liever van de meeste liedjes van Van Halen. Het is muziek waar je van opkikkert. Zelfs de cover van Coconut Grove van The Lovin' Spoonful stelt mij niet teleur.

avatar van E-Clect-Eddy
Vele dachten destijds dat David Lee Roth het helemaal ging maken en Van Halen zou verschrompelen na het vertrek van "Diamond" Dave maar het pakte, helaas voor hem, anders uit.

Zelf zie ik Dave als de Mike Patton van zijn tijd... eigenzinnig en niet vies om uit een ander muzikaal vaatje te tappen. Dat kan ik wel waarderen... ook als dat met wat 'pretty boy' aanstellerige poses gepaard gaat, maar ook met veel humor.

Het solo-debuut telt maar vier nummers, allen covers.
Easy Street origieel door The Edgar Winter Group, geschreven door Dan Hartman.
Just a Gigolo/I Ain't Got Nobody medley gelijk aan die van Louis Prima uit 1956
California Girls van The Beach Boys lijkt hem op het lijf geschreven. Nog altijd mijn favoriet!
Coconut Grove van The Lovin' Spoonful.

Van de week maar eens A Little Ain't Enough (1991) aanhoren.

E-Clect-Eddy schreef:

Uiteindelijk verschrompelde Van Halen ook, alleen duurde het wat langer.

avatar van iggy
Daar zijn ze vandaag de dag nog altijd mee bezig.

avatar van B.Robertson
Deze wel eens zien liggen en na nadere bestudering tweedehands op vinyl bemachtigt, want wist ik veel dat deze EP nog voor Eat 'em and Smile uitkwam! Drie tracks staan op de CD The Best. Easy Street trapt goed af met heerlijk scheurende saxen en Just a Gigolo is geweldig opbeurende muziek, idem voor California Girls. Alleen die afsluiter kan ik wat minder plaatsen, beetje rustig na het partygehalte van voorgaande tracks.

avatar van Queebus
David Lee Roth was zeker live in 1984 de gevierde man in Van Halen. Dat zinde de broers Eddie en Alex niet zo te meer omdat zijn aandeel in het album 1984 minimaal was. Eddie noemde de man ook "the walking ego". En tot meer ergernis zinde DLR op een filmcarrière. Het moet worden gezegd dat hij op de clips van California Girls en Just A Gigolo de kijker absoluut weet te amuseren. De nummers op deze EP zijn goed voor een dikke grijns. Een bijzonder leuk tussendoortje.

avatar van Sir Spamalot
Reden om dit nog eens op te leggen? Twee zijn er: het huidig rotweer waarbij het opnieuw pijpenstelen regent in mijn Oostende én het resultaat van een vitamine D tekort, ik kom niet genoeg buiten maar wat wil je: wanneer zal die zon nog eens schijnen want ik wil wandelen en die huidige conditie opkrikken.

En dan kijk je naar de hoes met een David Lee Roth in volle Gigolo glorie in een prachtige omgeving en met zon, godbetert. De hoes straalt positiviteit uit net als de vier songs op deze EP, zijn debuut als soloartiest. Vier covers zijn het, waarbij je je soms afvraagt of het genre (dat lelijk woord alweer) cabaret niet passender zou zijn voor deze worp. Enkel het laatste nummer Coconut Grove is iets minder uitbundig.

En toch vind het ik het een toffe EP, het is voorbij voor je het weet en het zorgt voor een glimlach. Voor de opvolger en eerste album Eat 'em and Smile vormt hij een best geweldige begeleidingsgroep: Steve Vai (gitaar), Billy Sheehan (bass) en Gregg Bisonette (drums). Het resultaat is er.