Robert Plant - Band of Joy (2010)

Roots / Rock
Label: Rounder

1. Angel Dance (3:50)
  2. House of Cards (3:14)
  3. Central Two-O-Nine (2:49)
  4. Silver Rider (6:06)
  5. You Can't Buy My Love (3:11)
  6. Falling in Love Again (3:38)
  7. The Only Sound That Matters (3:45)
  8. Monkey (4:58)
  9. Cindy, I'll Marry You Someday (3:37)
  10. Harms Swift Way (4:19)
  11. Satan Your Kingdom Must Come Down (4:12)
  12. Even This Shall Pass Away (4:03)
Stijn_Slayer
Zijn stem is wat heser geworden en de sleet zit er wel een beetje op. Toch past die stem wel bij het soort muziek dat Plant nu maakt. Ik kan me dit album niet goed voorstellen als hij constant in falset 'foolish foolish' in de microfoon zou krijsen.

Waardeer zijn stem t/m 1975 wel meer, maar ben blij dat zijn (late) solocarrière geen Led Zep rip-off is. Zijn latere solomuziek vereist een wat minder uitbundige stem. Zijn vroege solomuziek is zelfs met een goede stem niet veel bijzonders...

avatar van bikkel2
Ik constateer een soort gerijptheid in zijn stem. Natuurlijk ook wat lager, maar in dit genre is het prima.
Ik vind het vaker prettiger om te luisteren dan die wat ijle stem in zijn jongere jaren.

WPE
Dit is een van zijn beste solo-albums, althans volgens mij. Heerlijke nummers, het lijkt er haast op dat hij de muziek heeft uitgezocnht voor zijn stem, die overigens nog steeds prima is om naar te luisteren. Inderdaad gerijpt, maar niks mis mee.

avatar van lennon
Wat een mooi album is dit!

Heb t gekocht op vinyl (mooie aanbieding bij Plato (14,99), dus grijp je kans)

Kende het van een paar keer luisteren, maar besef me nu dat deze plaat veel meer aandacht verdiend. Niet elk nummer houdt de aandacht vast, maar als geheel album is het zeker een goede plaat.

Monkey is tot nu toe mijn favoriet.!

avatar van heartofsoul
De prachtige songs en uitgekiende instrumentatie, de fantasierijke productie door Robert Plant en Buddy Miller, Patty Griffin in de koortjes, het maakt Band of Joy tot een van begin tot einde boeiend album, althans voor mijn oren.

avatar van spinout
Vreemd genoeg vind ik Plant hier beter zingen dan op de vorige plaat Dreamland. Wellicht waren deze nummers beter geschikt voor hoe zijn stem destijds klonk. Voor mij is dit één van zijn betere platen.

avatar van DeWP
Ik vind dit een van zijn betere albums. Prima nummers, er zit er niet eentje bij die minder is. Zijn stem blijft ook een heel herkenbare!

avatar van ricardo
Prachtig sfeervol album deze, en wat klinkt hij anders dan in zijn Led Zeppelin tijd. Deze bevalt mij een stuk beter dan A Principle Of Moments, die op die ene hit na weinig te bieden heeft vind ik.