Robert Plant - Band of Joy (2010)

Roots / Rock
Label: Rounder

1. Angel Dance (3:50)
  2. House of Cards (3:14)
  3. Central Two-O-Nine (2:49)
  4. Silver Rider (6:06)
  5. You Can't Buy My Love (3:11)
  6. Falling in Love Again (3:38)
  7. The Only Sound That Matters (3:45)
  8. Monkey (4:58)
  9. Cindy, I'll Marry You Someday (3:37)
  10. Harms Swift Way (4:19)
  11. Satan Your Kingdom Must Come Down (4:12)
  12. Even This Shall Pass Away (4:03)

beaster1256
zeker weten , en na zo'n leven , een wonder dat hij nog leeft , ben ook benieuwd naar één van de beste stemmen ooit !

nicoot
beaster1256 schreef:

Was toch niet zo heavy, zijn leven? Vergelijk dat eens met Ozzy

beaster1256
wees er maar zeker van dat plant veel harder geleefd heeft dan ozzy , ozzy is meer een fakerke die een rolletje speelde en kwa zang is er ook een torenhoog verschil , ozzy kan totaal niet zingen terwijl als plant zijn scheur opentrekt , amai menneken !

onvergelijkbare grootheden.

voor mij passen ze beiden in de categorie "held"

ozwald schreef:
ben benieuwd... de beste man wordt er niet jonger op

Nee, maar Robert Plant heeft aan de andere kant nog weinig sporen van ouderdom laten blijken, behalve dan de groeven in zijn gezicht en zijn laatste cd Raising sand.
Mighty rearranger van een paar jaar daarvoor (2005) daarentegen laat Plant ouderwets rocken.

beaster1256
ja, terwijl er in ozzy geen spat leven meer te bespeuren valt !

avatar van ozwald
Ozzy Osbourne - Scream (2010) draait hier nu zijn rondjes en klinkt erg verfrissend.

Stijn_Slayer
Zo heel erg wild heeft Plant niet geleefd vergeleken met tijdgenoten (bijv. Rory Gallagher, Jim Morrison, David Crosby, en ook Ozzy inderdaad).

Plant heeft in principe ook nog steeds een prima stem, al is het natuurlijk onmogelijk om nog net zo goed als in zijn jonge jaren te kunnen zingen.

Ik ben in ieder geval benieuwd. Ik heb ook niet veel met het wat saaie, slap voortkabbelende Raising Sand, maar Dreamland en Mighty Rearranger waren erg goed.

avatar van bikkel2
Ik vind Raising Sand geweldig . Een geheel andere kant van Plant waar hij uitstekend mee uit de verf kwam . Dat de man eens wat anders wil kan ik mij goed voorstellen . Hij zoekt tenminste nog de uitdaging i.p.v een reunie van Led Zeppelin wat toch nooit meer wordt zoals het was .

Ook ik kijk uit naar deze nieuwe plaat . Met Mighty Rearranger deed hij heel goede zaken . Geweldig album .

avatar van kaztor
De titel van deze cd impliceerd dat het wel eens z'n laatste kan zijn. Band Of Joy was immers voor hem en maatje Bonzo de band die aan Zep vooraf ging.

Reikhalzend kijk ik uit naar deze release.
Enkel mogen de oosterse invloeden ietsje minder zijn en wat meer naar de hardrock toe en ik ben helemaal tevreden.

Raising Sand was een prachtig album dat je niet mag vergelijken met Mighty Rearranger. Totaal verschillende sfeer

avatar van barrett
Dreamland en Mighty Rearranger waren idd topers met zijn laatste album kon hij mij niet overtuigen. Dat lag ook voornamelijk aan de samenwerken met Alisson Krauss denk ik waardoor het meer country invloeden kreeg die niet zo passen bij Plant's stem.

avatar van Barend G
Een plaat waarop maar liefst twee songs van Low worden gecoverd, kan bij voorbaat al niet stuk

Robert Plant die Low covert? Ik heb helemaal niets met Robert, maar nu raak ik toch wel even nieuwsgierig.

avatar van barrett
Robert Plant bewijst hier duidelijk zijn goede muziekkeuze... Nu Low in tijden van Dreamland waren het ook al geen misse namen zoals Bob Dylan, Jimi Hendrix, Tim Buckley...

avatar van borland
Zijn nieuwste plaat staat al als stream op zijn site en ik vind hem geweldig. Nou maar hopen dat zijn 2010 tour ook Nederland aan doet.4,5*

Stijn_Slayer
Ik denk het niet. Belgie stond eerst wel gepland, maar is gecanceld.

borland schreef:

En waarom is de plaat geweldig?

avatar van Mctijn
Net gedraaid onder het werk. Ben minder enthousiast. Klinkt clichématig en stoffig.

avatar van Kronos
barrett schreef:
Dreamland en Mighty Rearranger waren idd topers ...

Volgens mij wordt Fate of Nations daarbij vaak onterecht niet vernoemd. Persoonlijk mijn favoriete album van de man. Bij deze is het dus vernoemd.

avatar van muziekobsessie
Mctijn schreef:

Vind ik ook. de plaat komt rommelig en onsamenhannend over.
Tja, mis hier de hand van producer T bone burnett, die toch echt wel veel beter zijn werk doet. Want de uitvoeringen doen mij sterk denken aan Raising sand, maar dan stukken minder goed

En wat een afschuwlijke hoes, jaren 80 look. Tja zeg 't al jaren de hoes is altijd bepalend voor de muziek

Stijn_Slayer
Zeer sterke plaat van Robert Plant. Deze zal de strijd aan moeten gaan met Mighty Rearranger om de titel van Plant's beste solo album.

Aanvankelijk dacht ik 'gaat hij nu weer een coveralbum maken?', maar Plant geeft altijd een eigen draai aan een nummer, en het zou niet de eerste keer zijn dat een cover van hem het origineel overtreft.

Plant is ook nog zeer goed bij stem, al moet je natuurlijk niet eerst Led Zeppelin III draaien voor je deze opzet.

Heerlijk, sfeervol roots album!

Rizz
Ah gelukkig, een positieve reactie, heb hem inmiddels binnen dus hopelijk denk ik er ook zo over
Ik vind de hoes trouwens erg mooi.

avatar van Bartjeking
muziekobsessie schreef:

Smaken verschillen, ik vind de hoes prima! En ook de muziek trouwens. Ondanks het feit dat het allemaal (op een na volgens mij) covers zijn, voelt dit toch als een gewoon album voor mij. Dit komt misschien doordat de gekozen nummers niet alledaags en voor de hand liggend zijn zodat van een clichématig coveralbum (zoals die nieuwe van Phil Collins) totaal geen sprake is. Ik ben ook erg blij met de medewerking van Patty Griffin; toch zeker een van de beste zangeressen op deze planeet. Alleen de cover van Cindy kan wat mij betreft niet tippen aan die van Johnny Cash, maar tippen aan de unearthed collection is dan ook godsonmogelijk:).

De stem van Robert Plant is dan ook nog eens een van de meest aangename in rockscene en lijkt ook tijdens zijn 60-er jaren nog als een rauwe nachtegaal te kunnen zingen. 4 sterren! Sinds ik zijn solowerk in 2002 heb ontdekt heeft hij mij nimmer teleurgesteld; met als hoogtepunt nog steeds het briljante "Mighty Rearranger" uit 2005.

avatar van BenZet
een schitterende plaat, ga gelijk eens kijken naar de originele artiesten, want dit is erg mooi.

avatar van musician
De plaat kent enkele prachtige hoogtepunten, waar ik met name zou willen noemen Silver rider en Monkey.

Maar minder dan Mighty rearranger of vooral Dreamland. Daarnaast kent de plaat ook een aantal nummers dat mijn sterrenaantal nog beperkt tot 4. Het gaat dan met name eigenlijk om You can't buy me love en I'm falling in love again, waar Robert Plant moet oppassen uiteindelijk niet in de val van Rod Stewart en zijn American songbook horror-cd's te trappen.

Maar hij weet bij tijd en wijle ook de prachtige, wat beklemmende, sfeer van Dreamland te benaderen terwijl de echte stevigheid van Mighty rearranger lijkt te ontbreken.

Goddank voor mij heeft hij het pad van Raising sand in ieder geval verlaten en klinkt hij op sommige momenten weer ouderwets als de enige echte ware erfgenaam van Led zeppelin. De vocalen zijn nog steeds in orde en ook muzikaal staat het weer als een huis, ook al zijn de bandleden van The Strange sensation schijnbaar moeiteloos ingeruild voor andere getalenteerden.

Plant weet met elke groep muzikanten volgens mij een goede plaat te maken en dat zegt natuurlijk veel over zijn eigen kwaliteiten.

Maar ik ben in ieder geval voorlopig dik tevreden.

musician schreef:
Maar ik ben in ieder geval voorlopig dik tevreden.

ik niet.

had gehoopt dat het weer wat steviger zou worden a la mighty rearranger of eerder solowerk maar vind dit een behoorlijk zoutloze slappe hap.

helaas..

avatar van musician
Nou, zoutloze slappe hap gaat echt veel te ver. Ik vind het ook zeker niet van toepassing op dit album.

Robert Plant benadert Dreamland en Mighty rearranger toch behoorlijk. Maar het niveau van die beide albums is dan ook ongekend hoog (5 sterren) dus dat is natuurlijk moeilijk concurreren.

Rizz
Heb het album nu een stuk of 6x geluisterd en het is toch echt wel een fijn album geworden. Lekker dromerig, soms beklemmend maar ontzettend sfeervol.
Robert Plant klinkt nog steeds erg goed en de band is geweldig. Ga ik zeker weten kopen, en dus niet alleen voor de mooie hoes