DJ Muggs vs Ill Bill - Kill Devil Hills (2010)

Label: Fat Beats

1. Cult Assassin (2:46)
  2. Trouble Shooters (3:34)

met Sick Jacken, Sean Price en O.C.

3. Paul Stanley (0:33)
  4. Illuminati 666 (2:06)
  5. Amputated Saint (3:11)

met B-Real

6. Skull & Guns (3:30)

met Slaine en Everlast

7. Giants Stadium (2:39)

met Q-Unique

8. The Owl (0:58)
  9. Millenniums of Murder (3:23)
  10. Chase Manhattan (2:04)

met Raekwon

11. Luciferian Imperium (0:40)
  12. Ill Bill TV (2:28)
  13. Secrets Worth Dying For (3:29)

met Chace Infinite

14. 2013 (1:46)
  15. Kill Devil Hills (3:53)

met B-Real en Vinnie Paz

16. Narco Corridos (3:09)

met Sick Jacken en Uncle Howie

avatar van Rhythm & Poetry
0,5
Dit album is mislukt en het ligt nog niet eens alleen aan de waardeloze raps van Ill Bill. Neen, het zijn de walgelijke beats van DJ Muggs die dit album vanaf minuut 1 verkrachten. Eentonige misbaksels, nergens spanning of fijne samples. Dit is een absolute wanprestatie en ik had niet verwacht dat DJ Muggs zo slecht kon presteren. Dat ik van de raps geen fan zou zijn, dat wist ik wel. Ill Bill heeft geen prettige stem, en variatie zal hij niet bieden qua flow waardoor ik het een zeer beperkte rapper vind. Qua teksten heeft hij me nooit aangesproken, maar het wordt wel per album voorspelbaarder.

Berichten over lekken en bitrates verwijderd.

Rene1979
Vind je beoordeling wel snel Rob en idd de kwalitieit is ook niet best. Heb de rip ook gehoord. En het is geen hoogvlieger maar ook zeker geen 0.5 in mijn ogen.

Skull & Guns vind ik wel goed klinken.

Ik heb dit album zojuist even helemaal geluisterd, 1 keer geskipped, toen nog eens helemaal, en dit zijn mijn bevindingen;

Ik was eigenlijk uitgeluisterd op ill bill, alhoewel op "the hour of reprisal" wel nog enkele aardige tracks stonden waaronder natuurlijk society is brainwashed met dj premier achter de knoppen.

Ook zijn gebruikelijke illuminati NWO thema werd een beetje saai, maar niet zo saai als zijn horror en porno gerelateerde songs. Deze zijn gelukkig ook minder tot niet aanwezig op deze schijf.

Echter bij Kill devil hills wordt het complottheorie thema, de politieke verwijzingen en satanistische referenties verheven tot een soort van occulte pulp cult (geen ander woord voor). Buiten dit staan er ook nummers als chase Manhattan op met raekwon die een soort van drug dealer/ blaxploitation filmpje doen, even wat anders, net als het wat serieuzere Narco corridos waar ill bill de verslaving van hem en zijn overleden oom Bill beschrijft, en sick jacken een soortgelijk verhaal over verslaving verteld.

Het occult en bijna pulp gehalte kan voor de 1 slecht zijn, voor de ander heel aangenaam, ik behoor tot de 2e categorie. Net als bv. een MF DOOM, klinkt dit als een conceptalbum die naar mijn mening creatief is uitgewerkt, puur als referentiekader, en dan praat ik over de producties niet over over de lyrics..

DJ Muggs levert naar mening zijn beste producties sinds black sunday af. Oke, het zijn beats die bij de eerste luisterbeurt misschien een beetje saai aandoen, maar naar mate van tijd hoor je de fijne nuances die hij levert met breaks, bliepjes, samples van o.a. conspiracy documentaires. Dit klint als '96 wu tang / cypress hill, maartoch ook anders. Het heeft ook wat weg van MF DOOM producties, omdat het een beetje goedkoop klinkt, dit is echter doelbewust, en dat hoor je.

Ill Bill doet zijn gebruikelijke ding maar toch merk je dat hij in zijn element is zowel in ritme als flow, ook de hooks zijn opvallend goed. Alle featurings van o.a. Reakwon, sean price, B Real, chase infinite, OC en sick jacken zijn ook bijzonder goed, iedereen schijnt echt zijn best te doen, meegaand op de thema's van het album, behalve sean price die zijn gebruikelijke routine doet maar het toch weer flikt om met een stel "obnoxious arrogant shit" zijn ding te doen. B Real is klinkt sterk, even als sick jacken en vooral chase infinte viel mij op, vooral omdat ik hem nog niet echt kon.

Ik kan niet echt een nummer noemen die eruit schiet, het klinkt als een geheel, ik kan ook echter geen nummer noemen die afdoet aan het geheel.

Ja mensen, Kill devil hills heeft mij enorm verrast, met zijn bijna exploitatieve gebruik van de illuminati/ conspiracy/ NWO onderwerpen, die het laat lijken alsof hij de thema's presenteert als een exploitatieve occulte thriller film uit 1978. Het is dan ook moeilijk te beslissen of hij heel erg gepassioneerd is in zijn visie over de wereld, of dat hij een beetje de draak steekt met het thema en er een healthy buck uit wilt halen d.m.v. een foute artsy pulp presentatie etc. (check video's voor voorbeeld), ik denk een beetje van beiden.

Laat dat laatste nou net dat ingredient zijn dat dit album misschien gaat laten stijgen tot underground cult klassieker. Het blijft uiteindelijk natuurlijk een ding van; of je houdt er van, of niet. Hou je van conspiracy thema's, rauwe samples, vreemde stukjes docu, bijna obscure beats, dan zit je hier goed!!

avatar van MAS
MAS
Ik ben hem nu voor het eerst aan het luisteren en ik vind hem zeker niet slecht klinken. Het is in ieder geval geen 0,5 album.

Edit: Na het gisteren helemaa beluisterd te hebben ben ik toch niet zo heel erg onder de indruk. Het is nog steeds geen 0,5 maar ook niet helemaa wat ik er van verwacht had. Maar ik ga hem eerst nog maar eens een paar keer luisteren voor ik tot een oordeel kom.

avatar van Elohim
klinkt netjes over het algemeen, nog niet veel of aandachtig beluisterd, alleen het heeft me allemaal wel kunnen bekoren tot nu toe.
lekkere beats van DJ Muggs, hard, simpel maar toch met veel detail. leuke, typische gastoptredens, maar gastoptredens hoeven niet verrassend te zijn van mij.
titletrack is zeker een vette, met de dikke piano erin, leuke bliepjes en shit erdoorheen. bill brengt een sicke verse, leuk refrein, B-real doet wat je van em verwacht. Vinnie brengt leuke lyrics, alleen damn... de tijden dat hij met een goede flow kwam is denk ik definitief over. is zeker leuk om te luisteren.
Narco corridos is een geniale track, heerlijke drums, perfect... leuk sample erin, echt netjes gedaan. Bill brengt zijn tekst met gevoel erin, deze moet je gewoon voelen. het spaanse stuk kan ik zoals gewoonlijk niet verstaan. Sick Jacken brengt dan wel weer een leuke verse met een goed verhaal.
Cult assassin heeft een nette hard hitting beat, met nette synthesizers erin, en een heel netjes sample erin verwerkt.

voor de rest heb ik nog niet alle nummers aandachtig beluisterd, toch kan ik zeggen dat de beats goed klinken, Bill toch weer nette flows neerzet, niet verrast dan, maar wel leuk om te beluisteren. En de teksten spreken me zeer aan, veel conspiracy stuff, zoals ik van Bill gewend ben.

het is misschien voor mij te vroeg voor een cijfer maar voor nu een
3,5* kan nog doorgroeien

avatar van flow natural
KAn iemand mij eens doorverwijzen naar een site waar ik alles ook al kan horen .
Want op you tube is nog niets.

Rene1979
Na het luisteren van de youtube rip was ik niet zo blij... Maar nu er een goeie rip is ben ik dat wel.. De beats zijn over het algemeen gewoon lekker en passen bij Bill die op zijn beurt zijn mannetje staat...Ik ben er nog niet uit wat voor cijfer dit krijgt maar een voldoende zeker wel. Ik raad Rob aan om deze plaat nog is te luisteren

YouTube - Kanaal van ILLBILLTV

Cd wow is laat bij mij want de schijf is nog niet door de brievenbus gevallen :s
Maar heb wel al een paar tracks beluisterd .
Is nog te vroeg om te voten.

CD-Wow is altijd laat. Gemiddeld twee weken wachten toch wel.

ja is wel soms gaat het sneller als het in stock is bij hen zelf.

Die plaat illuminati 666 vind ik al vet en skulls en guns
En die chace manhattan met reakwon is ook goed en amputed saint ft B-real ook.

avatar van MJ_DA_MAN
CD-Wow is altijd laat. Gemiddeld twee weken wachten toch wel.

avatar van flow natural
Het valt mij op dat Ill Bill nog weinig collaborations doet met zijn broer necro,sabac red en goretex :s.
Wel spijtig vind ik.
En die goretex is zeker van het toneel verdwenen.

avatar van MJ_DA_MAN
Héél verrassend album. De eerste luisterbeurt was ik heel enthousiast, de tweede keer wat minder, maar alsnog is dit tot nu toe de verrassing van het jaar voor mij. Ill Bill kan me altijd wel bekoren, maar wat ik van Muggs had gehoord de laatste jaren vond ik niet geweldig. De beats van Muggs zijn ook niet werelds of zo, maar liggen makkelijk in het gehoor waardoor het zeer goed wegluistert. Tel daarbij een sterke Ill Bill (flow, teksten, concept) op en je hebt een prima album met bij vlagen leuke gastartiesten. Wat me opviel is dat de sample in de titeltrack niet helemaal goed gelooped/geknipt is, wat je duidelijk op het einde kan horen . Ook het afmixen is niet echt top, maar daar stoor ik me niet aan.

een van de beste albums die ik in een lange tijd gehoort heb.
Het concept(DE WAARHEID) ligt prcies in mijn straatje , en de producties van muggs zijn echt geweldig.

avatar van MJ_DA_MAN
Dus een zin als ''every Kennedy was killed by the Illuminati'' (uit mijn hoofd) is de waarheid?

avatar van Colucci_Era
De beat van Amputated Saint doet me héél erg denken aan Genabis van Canibus.

avatar van MJ_DA_MAN
Sample lijkt er wel op, ja.

avatar van flow natural
Heb het in de bus gekregen en staat nu op en ben verrassend van het verzorgd hoesje en het album klinkt wel goed :d.
Vind het zeker al geslaagd alleen Millenniums of Murder vind ik ééntonig klinken.
De beats van cult assassin klinken lekker om mee te beginnen.

Als ik muggs en ill bill zo zie op die covers en het boekje ga ik gelijk denken dat ze allebij wat satanis zijn.Muggs met dat pentagram op zijn trui en die duistere album cover hehehehe.

avatar van flow natural
De video van illuminati 666,dus het vervolg op die andere filmpkes.

YouTube - DJ MUGGS vs ILL BILL - "ILLUMINATI 666" Official Video

avatar van flow natural
Ik vind het album zeker niet slecht klinken.
de uitschieters zijn Cult Assassin,Trouble Shooters,illuminati 666,amputated saint,gaints stadium,chase manhattan,kill devil hills and narco corridos.
B-real zijn flow is hier opvallend beter zoals ik hem graag hoor,beter dan is zijn voorgaande liedjes.
Die chase manhattan heeft zowat een 70 sound vind ik,klinkt lekker.
Vinnie paz klinkt ook goed maar velen beginnen nu ook te denken dat hij een freemason is door die verse.........

amputed saint an trouble shooters hebben een lekkere beat en ritme vind ik en cult assassin knalt ook goed.

In skulls & guns spant slaine wel de kroon en bij everlast lijkt het of hij alles opsomt........

Is zeker geen slecht album maar ik mis soms waar het over gaat in sommige tracks,gebrek aan kennis zeker.......... maarja niet alles geloven wat ze zeggen

Hmmm er zijn hier nog maar weinig reacties gegeven

Dat nieuw album van q-unique heb ik vluchtig beluisterd en het is misschien net iets beter dan dit album.

avatar van MAS
MAS
Rene1979 schreef:

Dat scheelt inderdaad. Ik had hem een tijdje links laten liggen en ben toen de goede rip weer gaan luisteren. Ik vind het nu een erg lekker album. Een 3,5 die ik misschien nog wel ga verhogen.

Relax
Cult Assassin is een hoogtepunt op het album... alleen zo lomp dat dat nummer ook meteen de opening is.

Voorderest een redelijk cliché album, dankzij Ill Bill zijn lyrics.
Veel wat hij te melden heeft heb je al eerder kunnen horen op The Hour of Reprisal

avatar van Elohim
Colucci_Era schreef:
De beat van Amputated Saint doet me héél erg denken aan Genabis van Canibus.

is ook gewoon precies hetzelfde sample hoor

ik verkies stoupe zijn versie toch boven deze versie

avatar van raafmau
1,5
Vind het geen beste plaat, skull & guns is wel goed.
Alleen de rest is niet best geproduced.
Tegenvallertje.