Rick Ross - Teflon Don (2010)

Label: Maybach

1. I'm Not a Star (3:00)
  2. Free Mason (4:07)

met Jay-Z en John Legend

3. Tears of Joy (5:33)

met Cee-Lo

4. Maybach Music III (4:26)

met Erykah Badu, Jadakiss en T.I.

5. Live Fast, Die Young (6:13)

met Kanye West

6. Super High (3:46)

met Ne-Yo

7. No. 1 (3:54)

met Diddy en Trey Songz

8. MC Hammer (4:58)

met Gucci Mane

9. B.M.F. (Blowin' Money Fast) (4:10)

met Styles P

10. Aston Martin Music (4:30)

met Chrisette Michele en Drake

11. All the Money in the World (4:40)

met Raphael Saadiq

12. Audio Meth * (3:34)

met Raekwon

avatar van UmindC
Ja dat stukje met Saadiq uit die making of heb ik ook gezien. Had hem absoluut niet op een plaat als deze verwacht, maar ja, het zei zo.

avatar van Anne Maaike
Toch een stukje minder dan zijn vorige album.

avatar van Rhythm & Poetry
Rhythm & Poetry schreef:
Jezus, wat verkracht Rick Ross de soms nog aardige producties op deze plaat. Het is eigenlijk schandalig dat je als rapper zoiets op de markt durft te brengen. De lompe, vervelende stem van Rick, in combinatie met de tenenkrommende lyrics verkrachten overigens niet alleen de beats maar ook de oren van de luisteraars.

Ik zeg 10 jaar celstraf, voor het uitbrengen van Teflon Don, plus het verplicht laten verwijderen van de stembanden.

Succesvolle faalbeer doet succesvol zijn.

Wat ben ik toch af en toe een chagrijnige hater ook. Draaide het zojuist nog een keer en het bevalt me wel degelijk. Producties zijn sowieso erg hard, en Ricky heeft nog best wel swagger om maar eens mijn favoriete modewoord te gebruiken. Hij beweegt zich lekker traag en inderdaad 'lomp' over de beats, dat is een verrassend passende combinatie. Natuurlijk is het verder een zeer beperkte rapper, maar vermakelijk is hij wel degelijk. Gastartiesten zijn soms ook best aardig, hoewel Trey Songz, Ne-Yo en Diddy het beste gemuilkorfd hadden kunnen worden.

avatar van MJ_DA_MAN
Rhythm & Poetry schreef:
Succesvolle faalbeer doet succesvol zijn.
Nog even en je hebt een aanklacht aan je broek hangen voor swagger-jacken.

avatar van Harco
Dat begin van de video van Aston Martin Music is zo ontzettend kut, met een jonge Rick Ross. Beat is wel extreem hard, het gezang van Drakes en Chrisette Michele had wel weggelaten kunnen worden.

avatar van Marciano Coffie
een halve ster verhoogd geen topalbum maar nog steeds heeft het vette beats

De Schaafkaas
Anne Maaike schreef:
Toch een stukje minder dan zijn vorige album.

Met eventuele uitzondering van zijn debuutplaat heeft de beste man niks bijzonders uitgebracht. Deze kom het dichtst in de buurt van goed.

avatar van bennerd
Wauw, eigenlijk nog een veel beter album dan ik in gedachten had. Rick Ross klinkt hier met momenten gewoon lomp (wat zeker zijn charmes heeft) en enkele enorm goede nummers zorgen ervoor dat de plaat hier zeker nog een aantal toeren zal draaien. Tekstueel lijkt het nergens naar, maar wie zit daarop te wachten bij een album van onze nepdief?

Free Mason

avatar van bennerd
Eigenlijk is dit best nog een essentiële plaat in de hiphopscene, aangezien de toen nog onbekende knaap Lex Luger met zijn twee producties op B.M.F. en MC Hammer een geheel nieuw genre de wereld in hielp. Of jullie met een tevreden glimlach knikken met het hoofd of de pH-graad met enkele eenheden daalt in jullie gemoed, moet dat Rick Ross wel nagegeven worden.

Hier toont de mc trouwens zelf dat hij een ongelooflijke baas is. Enerzijds gaat hij lekker ouderwets de vlotte southern-MC uithangen, anderzijds kiest hij overduidelijk voor zijn bulldozergebrul die hij later praktisch permanent zou aanwenden. Vooral I'm Not a Star (voorloper van Weezy's John), Free Mason en de eerdergenoemde tracks zijn de grote knallers hier, maar de rest doet het ook niet slecht.

Toch een welverdiende 4* voor een mc die ik veel te gemakkelijk uit het oog verlies. Door zijn omvang zal het toch niet komen...

avatar van Oortrommel
bennerd schreef:

Helemaal mee eens. Vind het wel een half sterretje minder waard, want zo baanbrekend is het album nou ook niet bepaald.