Rick Ross - Teflon Don (2010)

Label: Maybach

1. I'm Not a Star (3:00)
  2. Free Mason (4:07)

met Jay-Z en John Legend

3. Tears of Joy (5:33)

met Cee-Lo

4. Maybach Music III (4:26)

met Erykah Badu, Jadakiss en T.I.

5. Live Fast, Die Young (6:13)

met Kanye West

6. Super High (3:46)

met Ne-Yo

7. No. 1 (3:54)

met Diddy en Trey Songz

8. MC Hammer (4:58)

met Gucci Mane

9. B.M.F. (Blowin' Money Fast) (4:10)

met Styles P

10. Aston Martin Music (4:30)

met Chrisette Michele en Drake

11. All the Money in the World (4:40)

met Raphael Saadiq

12. Audio Meth * (3:34)

met Raekwon

avatar van Rhythm & Poetry
Jezus, wat verkracht Rick Ross de soms nog aardige producties op deze plaat. Het is eigenlijk schandalig dat je als rapper zoiets op de markt durft te brengen. De lompe, vervelende stem van Rick, in combinatie met de tenenkrommende lyrics verkrachten overigens niet alleen de beats maar ook de oren van de luisteraars.

Ik zeg 10 jaar celstraf, voor het uitbrengen van Teflon Don, plus het verplicht laten verwijderen van de stembanden.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik dacht al, waar blijft dat zeer lage cijfer nou van R&P?

avatar van Rhythm & Poetry
Du cijfer is near. < geen idee wat ik zeg.

FightForMore
Is dit serieus een goed album van Rick Ross (op Hiphopleeft krijgt dit album gewoon een 3,5 en DX kan het ook waarderen) die ik zeker moet geluisterd hebben ? Het verbaast me wel dat er zoveel waardering is voor deze rapper.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind dat hij die waardering ook steeds meer begint te verdienen. Het is lang geen toprapper, maar hij heeft met Deeper than Rap en Teflon Don toch twee meer dan redelijke albums uitgebracht.

Onverwacht een prima album. Eerste album vond ik ook nog wel te doen, de laatste 2 album vind ik echt helemaal niks. Had dus ook totaal geen verwachtingen bij dit album.

Producties zijn sterk, klinken fresh en voldoen aan het maffia beeld dat Rozay uit wil stralen. Zoals vaker gezegd is Ricky niet een toprapper, maar op deze plaat stoort ie nergens. Op Maybach Music 3 outshined ie collega's T.I. en Jada zelfs met zijn verse.

Aston Martin Music mijn track van de zomer trouwens.

avatar van Reasonable Doubt
Ik ben al Ross fan sinds Port Of Miami, wat speciaal is aan Ross is dat hij in tegenstelling tot de meeste rappers enorm verbeterd met elk album.

Goede Nummers:
I'm Not A Star
Free Mason
Tears Of Joy
Maybach Music III (de beat is niet normaal goed, meer producers zouden zoveel aandacht moeten besteden aan hun producties)
Super High
B.M.F.
All The Money In The World (ondanks het belachelijk slechte refrein)

Een redelijk goed album met een paar juweeltjes maar helaas ook veel fillers.

Download als je dat nog niet had gedaan de volgende nummers:

Audio Meth (Feat. Raekwon) (Prod. By The Runners) (Itunes Bonus Track) Download Rick Ross feat Raekwon Audio Meth (Dirty) (Prod The Runners) Tunes Bonus Track) mp3 - usershare.net
Bevat dezelfde sample als Shook Ones Part II.

Mafia Music 2 (Feat. Chrisette Michelle) (Prod. By The Olympicks)
rick_ross-mafia_music_2_(feat._chrisette_michele).mp3 - mediafire.com
Een geweldig nummer dat er absoluut op had gemoeten maar vanwege te hoge sample clearance kosten geschrapt.

Teflon Don (leftover)
Teflon Don.mp3 - mediafire.com

Veteran's Day (Feat. Lil' Wayne & Birdman) (leftover)
Download Rick Ross Lil Wayne Birdman Veteran's Day mp3 - usershare.net

Sweet Life (Feat. John Legend)
Zou de eerste single zijn waar Rick en John ook een video voor hebben geschoten maar na het lekken van het nummer waren de reacties niet heel positief en dus werd het geschrapt.

Video:
YouTube - [Official Video HD] Rick Ross Feat. John Legend - Sweet Life

En als laatste The Albert Anastacia EP, dat is een mixtape met een aantal leftovers van het album. Vooral Knife Fight (Feat. Kool G Rap) is erg goed.
Download Rick Ross The Albert Anastasia zip - usershare.net

avatar van MJ_DA_MAN
Je kan beter die downloadlinks vervangen door Youtube-links, want downloads zijn hier niet toegestaan en zullen worden verwijderd.

avatar van Reasonable Doubt
Oh thnx. Wel zuur dat dat niet mag.

Relax
Ik vind het een geweldig album.
Rick Ross is een goede rapper die perfect een balans weet te vinden op dit album.
Rick is er zich van bewust dat zijn stem een heel album lang niet veel mensen zal interesseren.. dus brengt hij er een perfecte balans bij door de features op de momenten te laten rappen op het moment dat Rick begint te vervelen, althans, zo beleef ik het album.
De beats zijn ook stuk voor stuk lekker.

avatar van SvV
1,5
SvV
Ik vind het helemaal niks. In tegenstelling tot veel anderen vind ik hem juist steeds slechter worden. Vond Trilla een zeer aardig album, ook Port of Miami was redelijk. De laatste 2 albums, en dan vooral deze Teflon Don vind ik helemaal niks. Het klinkt allemaal erg soft, vind Rick Ross zijn stem ook redelijk snel vervelen. Trilla had bijvoorbeeld veel meer bangers, harde producties en snellere raps.

Nee, Rick Ross was bij mij al een beetje aan het dalen en met Teflon Don is die lijn doorgezet. Als ik dan toch enkele aardige tracks zou moeten noemen denk ik dat alleen Free Mason en No.1 een voldoende scoren.

De Schaafkaas
Het ontbreekt op deze plaat eigenlijk aan alles, maar aan zelfoverschatting/-verheerlijking in ieder geval géén gebrek.

De Schaafkaas schreef:

Ja vind het ook heel raar zelfoverschatting/verheerlijking op een hiphop plaat dat had ik nog nooit eerder gehoord.

ELdonkey schreef:

Rick Ross is de grootste wannabe in de hele hiphop. Ex-prisonguard turned druglord, yeah right...

Als je dan ook nog de goede producties wegneemt blijft er vrij weinig van over.

Persoonlijk walg ik van verhalen als een standbeeld bouwen van meneer Rick Ross wiens naam gebaseerd is op Freeway Ricky Ross. Originaliteit is bij deze man ver te zoeken.

avatar van Silky & Smooth
Niet allee zijn naam Rick Ross (artiest) heeft ook het verleden en uiterlijk van de beste man gekopieerd... Alleen dan wat dikker
Freeway Ricky Ross

avatar van Rene1979
Grappig niet meer dan dat

avatar van TheLegacy
Vind ik eerder zielig

avatar van UmindC
Zou hij er daarom zo uit zien?

Niet heel credibel, maar staan toch een paar dikke bangers op

(BMF / Live Fast Die Young / Tears of Joy)

avatar van Silky & Smooth
Ik begin het refreintje van All the Money in the World toch wel aanstekelijk te vinden.

avatar van Woltertjes
Nog eens goed geluisterd. Denk dat ik dit wel zijn beste album vind.

avatar van MJ_DA_MAN
Tears of Joy is eigenlijk toch wel een knap nummer, gewaagde (zitten geen drums in) maar geslaagde No I.D.-beat. I'm Not a Star is een typische ''bazennummer''. Nou ja, liever een 2*-album met wat voor hethaling vatbare songs dan een vlak 3*-album zonder dit soort nummers.

MJ_DA_MAN schreef:

Totally agree.

avatar van Marciano Coffie
Nummers zoals BMF MC Hammer I'm Not A star en Aston Martin Music zijn zeer hard.

Rick Ross is dan niet mijn favoriete rapper maar hij is wel goed met zijn beats

avatar van MAS
MAS
Beatkeuze

FightForMore
Rick Ross is geen geweldige rapper, zijn nummers gaan merendeel over 'bitches, cars en money', en met deze ingesteldheid heb ik naar dit album geluisterd.

Het album begint heel goed met de banger 'I'm Not A Star', waar de beat het hele nummer naar een goed niveau brengt. Zoals ik al zei heb ik niet gelet op de tekst, Rick Ross z'n stem leent zich heel goed uit.

Aangenaam verrast ben ik met 'Free Mason', Rick Ross toont zich op z'n gevoeligst en Jay-Z z'n inbreng is gewoon heel goed. Dit is al de tweede keer dit jaar dat ik ergens Jay-Z z'n inbreng goed vind, op So Appalled komt Jay-Z ook gruwelijk.

Ik kan niet echt luisteren naar Cee-Lo, maar hij brengt de hook van 'Tears of Joy' heel mooi. Rick Ross komt hier wat zwakjes dan de vorige twee nummers.

Na deze drie nummers, kakt het album een beetje in. Mayback Music III (vooral door Jadakiss) vind ik maar een saai nummer, Life Fast / Die Young kan ik ook niet echt waarderen, Super High (Ne-Yo is totaal overbodig op dit album en ben geen fan van Ne-Yo) is ook maar matig, idem voor No.1 (Trey Song & Diddy kan ik echt niet waarderen en de reden hoor je hier ook),.

Na deze vier matige nummers, komt het album terug op gang. MC Hammer vind ik qua beat heel erg goed bedacht en Gucci Mani brengt eens een deftige featuring op poten.

Dan komt het beste nummer van het album uit de speakers, namelijk B.M.F. De beat leent zich heel goed uit voor Rick Ross en het effect op 1;50 brengt de beat harder dan ooit. Het enige wat slecht is aan dat nummer, is de inbreng van Styles P. Hij kan gewoon niet goed rappen (als hij dat al kan) op deze beat. Ik had liever Rick Ross solo zien gaan op dit nummer.

Ik ben geen fan van Drake (en de users van MuMe weten dit heel goed), maar hier is z'n inbreng toch wel redelijk. Aston Martin Music mag zich ook wel goed noemen.

Het album eindigt met terug een slecht nummer en de bonus is redelijk te noemen, met de Mobb Deep-sample. De inbreng van Raekwon vind ik maar matig, maar anno 2010 moet je niets beters verwachten.

Zoals ik al zei, ik heb dit album beluisterd met de ingesteldheid dat Rick Ross geen geweldige rapper is. Moest ik dit album wel beoordeeld hebben op tekst, dan zou het cijfer veel lager zijn. Maar niet ieder album moet hoogstaande nummers hebben en bij Rozay moet je sowieso niet zijn voor klassiekers. De beats redden veel van de nummers en Rick Ross z'n stemgeluid kan ik wel waarderen. We doen vriendelijk vandaag en daarom krijgt het een drie.

avatar van j.b.b.l
Er staan leuke nummers op dit album alleen komt het niet door Ross.De producties zijn goed(Maybach Music 3 ),gastbijdrages van Erykah Badu,Kanye West en Chrisette Michele zijn goed en Rick Ross blijft ik gewoon een matige rapper vinden.

avatar van UmindC
Ik snap trouwens totaal niet wat Raphael Saadiq hier te zoeken heeft.

avatar van Silky & Smooth
Ik ook niet! Ik heb 'The Making Of...' gezien en ik dacht echt: meen je dit nou, Raphael? Blijkbaar wel en eigenlijk vind ik, hoe slecht en simpel de tekst ook is, het een lekker nummer! Mede door de bijdrage van...