Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze (2005)

Label: Interscope

1. This Lullaby (1:22)
  2. Medication (1:54)
  3. Everybody Knows That You're Insane (4:14)
  4. Tangled Up in Plaid (4:13)
  5. Burn the Witch (3:35)
  6. In My Head (4:01)
  7. Little Sister (2:54)
  8. I Never Came (4:48)
  9. Someone's in the Wolf (7:15)
  10. The Blood Is Love (6:37)
  11. Skin on Skin (3:42)
  12. Broken Box (3:02)
  13. "You Got a Killer Scene There, Man..." (4:56)
  14. Long Slow Goodbye (6:53)
  15. Like a Drug * (3:15)
  16. Precious and Grace * (3:22)
  17. Infinity * (3:59)
  18. The Lost Art of Keeping a Secret [Live ] * (3:54)
  19. Little Sister [Live ] * (2:56)
  20. In My Head [Live ] * (3:56)
  21. No One Knows [Live ] * (6:48)
  22. Song for the Dead [Live ] * (6:24)
  23. Regular John [Live ] * (9:48)
avatar van gemaster
Hee deze wilde ik net gaan toevoegen. Hij is in ieder geval gelekt, zal hem zo eens gaan beluisteren. Ben toch wel redelijk benieuwd, want de 2 vorige albums vond ik erg goed.

avatar van HammerHead
Ik hoop op een album dat meer richting het oude Kyuss gaat, dat zou pas echt geweldig zijn.

slaemperayreon
hier kun je in iedre geval al een clipje zien van 'little sister' zien.

En worden de heren Nick Oliveri, Mark Lanegan en David Grohl nog gemist op deze plaat?

Sinds het vorige album (Songs for the Deaf) is de band drastisch veranderd in samenstelling. Vooral Nick Oliveri vond Josh Homme (zang, gitaar) een vervelende vent worden. Tijd voor wat nieuws moet hij gedacht hebben, want de band bestaat anno 2005 uit Josh Homme, Troy Van Leeuwen (gitaar, A Perfect Circle) en Joey Castillo (drums). Dat moet toch ook wel goed komen dunkt mij .

avatar van gemaster
Ik mis Dave Grohl toch eigenlijk wel. Ik vind deze plaat weer een stukje minder dan Songs For The Deaf. Volgens mij hebben de mannen met 'R' toch gepiekt.

gemaster schreef:

Ik mis Dave Grohl toch eigenlijk wel.

Daar was ik al wel bang voor. Als ik dan First It Giveth hoor met dat geweldige drumwerk kan het haast niet beter wat dat betreft...

Maar goed, ik moet maar is wat meer van deze band luisteren .

avatar van HammerHead
Ik heb hem nu een paar keer beluisterd, maar ik weet het eigenlijk niet. Er staan geen nummers op die er echt uitspringen. Niet beter dan wat ik eerder van qotsa heb gehoord, maar ook niet slechter. Nog eens wat vaker beluisteren dan maar, voorlopig 3,5 *.

ik vind dat liedje Little sister best aardig, maar het wordt volledig verpest door dat kinderachtige geluidje (dat hoge 'melodietje' na het refrein).. bah wat is dat irritant zeg. En het past totaal niet

Tot nu toe vind ik het nummer Medication het best. Jammer dat het zo kort is...

Ok, de eerste keer dat ik luisterde von ik het ook wat minder dan de vorige albums. Maar deels ingegeven door de vooringenomenheid dat ik had wegens het ontbreken van olivieri. Maar na enkele keren te beluisteren vind ik het album toch echt goed zulle.. vooral het nummer 'someone's in the wolf' is echt een goe skijve...

Kan mij iemand vertellen wat er op de dvd staat die je bij Bol.com kan kopen voor 20,99.

avatar van dudehere
volgens boudisque.nl

Op de DVD zijn onder andere terug te vinden: the making of van het album, interviews en niet eerder uitgebrachte videoclips, en een bezoekje van Josh Homme aan zijn psychiater.

ik heb hem nog niet helemaal goed geluisterd
maar ik ben blij dat ze weer wat meer relaxt spelen. en meer spacy te werk gaan net als op rated r.

sftd was mij toch iets te geforceerd opgefokt.

Moeilijk te beoordelen album. Het is in ieder geval weer een boeiende plaat. Ik vind het bij QOTSA lastig om hun in mijn ogen sterkste album te benoemen. Ik kies dan toch voor Songs For The Deaf, denk ik..

Ik kan me wel vinden in de recensie die ik in Oor las. Bij QOTSA heb je elke keer het gevoel dat ze een werkelijk grensverleggende klasseplaat in zich hebben. Elke plaat heeft een paar geniale momenten die sterk die indruk wekken. Maar elke plaat heeft ook een paar momenten waarop Josh en zijn mannen iets teveel scherpte verliezen waardoor de magie verdwijnt.

De scherpe, kale popsongs met droge, staccato riffs vind ik meestal het sterkst; zo ook op dit album. Op Songs For The Deaf staan de meeste van dit soort nummers, daarom vind ik die plaat ook het best.

Op Lullabies To Paralyze bevolken dergelijke nummers het eerste deel van de plaat, daarna worden de tracks meer uitgesponnen, trippy en jam-achtig. Op zich een mooi concept: aanvankelijk helderheid en scherpte; vervolgens langzaam ontsporen en uitkomen in een surrealistische, bizarre trip.
Toch vind ik dat Lullabies To Paralyze dankzij het tweede deel aan zeggingskracht moet inboeten. Het tweede deel geeft de plaat een meer vrijblijvend, inwisselbaar karakter.

4 sterren voor deze plaat. Hopelijk komt dat onmiskenbare meesterwerk er ooit nog uit...

avatar van manic
Tussenstand een voorzichtige 2,5.
Relatieve gezapigheid die hier en daar irriteert.
Of dit een wenplaat is zal de komende tijd moeten blijken. Die dvd was niet nodig geweest. Aardig om 1 keer te kijken, maar dat is alles.

Zag dat er ook een versie was met 2 bonusnummers.

avatar van lebowski
Wat me opvalt is dat ik bijna alleen - licht - teleurgestelde reacties lees, maar wel een gemiddelde van bijna 3,7 zie staan. Bij mij thuis vinden we dat raar.

avatar van gemaster
Deze band heeft 2 zeer goede albums afgeleverd en als de opvolger dan een beetje tegenvalt is dat een dompertje. Het is zeer zeker geen slecht album, maar ik heb totaal niet de behoefte om het nog vaak te gaan draaien.

avatar van mathias
ik vind deze plaat echt subliem... niet beter dan songs for the deaf maar in ieder geval stukken beter dan rated r (het album daarvoor): veel minder voorspelbaar, melodieuzer, rijker, en wat ik heel belangrijk vind bij een plaat: ze sleept je echt mee en iedere keer ontdek je x nieuws. Superplaat, 4.5*

avatar van BoordAppel
Mmm vind het juist een stuk voorspelbaarder en minder origineel. Maar ik heb het nog maar 1 keer beluisterd.

avatar van gemaster
Ik blijf erbij dat Rated R hun beste is. Die was juist veel origineler dan de opvolgers.

avatar van mathias
geen kwaad woord over rated r, maar die blijft toch een gewone klassieke (daarom niet minder goede) rockplaat? Terwijl lullabies to paralyze en sftd... niemand heeft toch nog die sound die de queens nu hebben bereikt?! en groepjes die het willen faken (ik denk bvb aan het belgische waldorf) vallen grandioos door de mand... bewijst nog maar eens hoe moeilijk het wel is zo'n complexe muziek te maken

deze cd is niet verassend.
nou ja ín my head en little sister zijn mischien verassend pop , ik vind het de 2 slechtste nummers van alle cd's bij elkaar.
van iedere andere band had ik ze goed gevonden maar qotsa ben ik dit niet gewend.
ik vind someone's in the wolf een van hun beste nummers ooit.
medication en broken box zijn ook goed.
maar over het algemeen vind ik dit hun minste cd, wat vast komt door het ontbreken van olivieri.

en de dvd is eigelijk waardeloos

deze cd is niet verassend.
ik vind someone's in the wolf een van hun beste nummers ooit.
medication en broken box zijn ook goed.

en de dvd is eigelijk waardeloos

Eigenlijk best een stevige tegenvaller. Had gehoopt dat het gaandeweg beter zou worden, maar de plaat boeit me nog steeds erg weinig.

avatar van Ward
Ik vind dat dit album erg goed begint met nummers als Medication, Everybody Knows That You're Insane en Little Sister, maar na het hele mooie I Never Came kan het mijn aandacht niet meer zo goed vasthouden. Die DVD is trouwens echt niks aan. 4*

Prachtig album, lost al mijn verwachtingen in!!

avatar van BoordAppel
Tsja het doet me toch maar weinig. In tegenstelling tot hun vorige albums valt het allemaal nogal tegen. Het is nergens slecht en af en toe zit er een erg goed nummer tussen (Little Sister) maar verder vind ik het vrij saai.

avatar van Ziggy007
Nee, ik heb toch nog is even hun andere album (Songs for the Deaf) erbij gehaald, en als ik het daarmee mag vergelijken blijft dit toch (redelijk ver) achter. Dit album heeft zeker een paar hoogtepunten (zoals bv I Never Came), maar over het algemeen én op de lange termijn vind ik het toch op een krappe 3.5 uitkomen en dat is te veel voor een afronding naar boven. Had hem even op 4* staan, maar na het beluisteren van SFTD > 3.5*

Na het album 2 keer volledig gehoord te hebben, kom ik uit op deze score:

This Lullaby: 4,5*
Medication: 4,5* (Veelbelovende start met deze 2 nummers!)
Everybody knows that you're insane: 4* (iets minder, maar nog goed)
Tangled up in plaid: 3,5* (kleine achteruitgang t.o.v. de vorige nrs.)
Burn the witch: 2,5* (zwakste nummer van het album)
In my head: 3,5* ( behoorlijk nummer)
Little Sister: 4* (goed nummer, het refrein is minder goed, dus toch maar 4*)
I never came: 3* (hier wordt stilaan duidelijk dat het album wisselvallig is)
Someone's in the wolf: 3,5* (behoorlijk nummer, maar aangezien de speelduur ervan, beetje te weinig inhoud)
The Blood is Love: 3,5* (zelfde commentaar als vorige nummer)
Skin on Skin: 3,5* (behoorlijk nummer, maar sinds de eerste twee nummers nog steeds geen ander terug te vinden dat er echt bovenuit steekt)
Broken Box: 3,5*(zie vorige)
You've got a killer scene there man: 3 * (matig)
Long Slow Goodbye: 3,5* (behoorlijk)

Conclusie: Over het algemeen zijn de meeste nummers behoorlijk met hier en daar knappe stukken. Burn the witch vind ik persoonlijk nogal zwak, er zit veel te weinig in. De eerste twee nummers zijn voor mij zeker de beste van de cd. Lullabies to Paralyze krijgt van mij 3,5 *. Dit album kan absoluut niet tippen aan Songs for the Deaf dat volgens mij een dikke 5* waard is.

avatar van gemaster
Heeft er iemand hier al de videoclip van 'Everybody knows that you're insane' op The Box gezien? Echt heeeeeeel erg vaag/grappig. Je ziet dus 4 minuten lang een naakte Chinees de meest rare dingen doen oa. gitaarspelen met zijn lul.

gemaster schreef:

Klinkt diepzinnig...