Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze (2005)

Label: Interscope

1. This Lullaby (1:22)
  2. Medication (1:54)
  3. Everybody Knows That You're Insane (4:14)
  4. Tangled Up in Plaid (4:13)
  5. Burn the Witch (3:35)
  6. In My Head (4:01)
  7. Little Sister (2:54)
  8. I Never Came (4:48)
  9. Someone's in the Wolf (7:15)
  10. The Blood Is Love (6:37)
  11. Skin on Skin (3:42)
  12. Broken Box (3:02)
  13. "You Got a Killer Scene There, Man..." (4:56)
  14. Long Slow Goodbye (6:53)
  15. Like a Drug * (3:15)
  16. Precious and Grace * (3:22)
  17. Infinity * (3:59)
  18. The Lost Art of Keeping a Secret [Live ] * (3:54)
  19. Little Sister [Live ] * (2:56)
  20. In My Head [Live ] * (3:56)
  21. No One Knows [Live ] * (6:48)
  22. Song for the Dead [Live ] * (6:24)
  23. Regular John [Live ] * (9:48)
avatar van Screenager
Verhoogd naar 4,5 en ik meen deze nu eigenlijk tóch wel beter te vinden dan Songs For The Deaf. Ben niet echt fan van het (gelukkig niet zo vaak aanwezige) geschreeuw op SFTD, wat je wel vrij vaak terugvindt op Rated R.
Bij mij is het meer: Songs For The Deaf is een prima album, ONDANKS het geschreeuw, waar het bij menig ander misschien 'mede dankzij' is. Intermezzo's als Six Shooter/radiogedoe vind ik daar niets toevoegen en onnodig.
Dit album staat zeer dicht bij mijn top 10 en gaat er volgens mij ook ooit wel eens in verzeild geraken, i.t.t. Songs For The Deaf. Ik begrijp eigenlijk écht niet dat de kloof in waardering tussen deze en Songs For The Deaf toch relatief groot is.
Less screaming, more Joshflow! En dat gaat me beter af dan de vroegere QOTSA's.
Geweldig album tout court. Het begin, zoals hierboven ook vermeld (eerste 7 voornamelijk) is grandioos, maar in tegenstelling tot velen vind ik niet dat het album daarna echt inkakt. De songs zijn misschien iets minder snedig, maar dat kunnen ze nu eenmaal ook heel goed en stoort me bijgevolg allerminst. Perfecte mix van alles wat QOTSA beheerst en dat zonder het geschreeuw. Meer moet dat niet zijn voor mij. 4,5 sterren voor hun imo ondergewaardeerd meesterwerk.

avatar van BoyOnHeavenHill
De derde briljante plaat van Josh Homme c.s. op rij, wederom vol direct pakkende melodieën met arrangementen vol grenzeloze inventiviteit en afwisseling, alles tegelijk toegankelijk en onvoorspelbaar, apart zonder obscuur te willen zijn. Het songmateriaal is niet minder dan op de voorganger, en omdat die vervelende radio-intermezzo's daarvan hier ontbreken krijgt deze plaat de volle mep. Hoogtepunten voor mij zijn Medication (vooral vanwege de manier waarop het uit z'n ingetogen voorganger voortvloeit), Burn the witch (met z'n perfecte gebruik van Homme's kopstem), I never came (idem en vanwege dat heerlijke zeurgitaartje aan het einde van het refrein) en de bonustrack Like a drug, dat je een Fleetwood Mac-pastiche zou kunnen noemen als het niet zo'n fantastisch intens nummer was. Onbegrijpelijk hoe deze band het afwijkende vanzelfsprekend laat klinken. Unieke groep.

Goed album maar ik mis Lanegan en Oliveri. Lanegan opent het album nog wel maar zingt meteen de luisteraar in slaap. Geen nieuwe Song for the Dead dus.
Overige topnummers zijn I Never Came, everybody knows your insane, Broken Box, Long Slow Goodbye. Staan ook wel wat nummers op die me niet veel doe