The Best of New Wave Club Class-X, Vol. 1 (1992)

België
Rock / Electronic
Label: Antler-Subway

1. PIL - Death Disco [12 "Version] (6:42)
  2. Jah Wobble - How Much Are They? (4:49)
  3. Bauhaus - Dark Entries (3:50)
  4. Executive Slacks - The Bus (3:04)
  5. The Cramps - Human Fly (2:13)
  6. Cabaret Voltaire - Nag Nag Nag (4:32)
  7. Anne Clark - Sleeper in Metropolis (4:49)
  8. Grauzone - Film 2 (3:35)
  9. Rheingold - Dreiklangsdimensionen [Extended Version] (5:55)
  10. Killing Joke - Turn to Red (4:01)
  11. Fad Gadget - Back to Nature (5:49)
  12. Simple Minds - Theme for Great Cities (5:48)
  13. The Sound - Missiles (5:15)
  14. Department S - Is Vic There [French Version] (3:03)
  15. Dave Ball - Strict Tempo (3:44)
  16. The Human League - Being Boiled (3:39)
  17. Kraftwerk - The Robots (6:11)
  18. D.A.F. - Der Mussolini [Conny Plank Mix] (3:57)
  19. Shriekback - My Spine [Is the Bassline) (Extended Version] (4:00)
  20. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (3:24)
  21. The Sisters of Mercy - Temple of Love [Extended Version] (7:40)
  22. Killing Joke - Love Like Blood [Version] (6:30)
  23. The Virgin Prunes - Baby Turns Blue [Extended Version] (5:02)
  24. Martha and the Muffins - Echo Beach (3:38)
  25. A Flock of Seagulls - I Ran (4:55)
  26. Duran Duran - Girls on Film [Extended Version] (5:45)
  27. Taxi-Girl - Cherchez le Garçon (4:03)
  28. New Order - Blue Monday (7:27)
avatar van andré
Meesterlijke verzamelaar van zowel obscuur als bekend werk uit de jaren '80. De lange versies van b.v. Girls On Film (Duran Duran), Love Like Blood (Killing Joke) en met name Blue Monday (New Order) zijn niet te versmaden. Maar mijn favorieten zijn toch wel Is Vic There? (Department S), Being Boiled (een onherkenbare Human League voor de meesten denk ik), Nag Nag Nag (Cabaret Voltaire) en het heerlijk dansbare My Spine Is The Bassline (Shriekback). Vooral in het laatste nummer hoor je acts van nu (!!!, LCD Soundsystem etc) doorklinken.

avatar van dynamo d
Hé, deze heb ik ook. Zat ergens in een kast verstopt. Mijn favoriete nummers op deze verzamelaar zijn Dreiklangdimension van Rheingold, Love Like Blood van Killing Joke, I Ran van A Flock of Seagulls, Theme for Great Cities van de Simple Minds en Blue Monday van New Order. Ofschoon ik die laatste al zo vaak gehoord heb, dat-ie ook wat sleets raakt.

avatar van orbit
Hier staan natuurlijk ook verdomd fijne nummers op Alles wat de alternatieve jaren 80 interessant maakte eigenlijk.. Naar gelang de plaat vordert wordt het steeds beter, met Being Boiled, Theme for Great Cities, Love Will Tear Us Apart, My Spine [Is the Bassline], Temple of Love [Extended Version], Blue Monday en I Ran.. briljant!!

avatar van El Ninjo
Helemaal mee eens. Als ik die tracklist weer eens overloop dan kan ik toch niet anders dan er een halfje bij doen, wat een heerlijke verzamelaar is dit toch.

avatar van Droid
Zeer goede verzamelaar. De makers wisten goed wat echte new wave is. Vooral de keuze van het geniale "Theme For Great Cities" is opmerkelijk.

avatar van VanDeGriend
Oh ja...deze heb ik ook nog ergens Volgens mij nog een deel 2 ook.

Leuk !

Lost Highway
Een opwaardering van deze verzamelaar en terecht. De New Wave club class-x waren ook afzonderlijk verkrijgbaar, als ik het goed heb 7 cd's en 2 best of's.

avatar van itchy
Wow, zeer vette tracklist! Is dit nog te koop?

avatar van orbit
Droid schreef:
Vooral de keuze van het geniale "Theme For Great Cities" is opmerkelijk.

Misschien wel hét beste instrumentale nummer ooit gemaakt

avatar van Droid
Waarvan akte!

itchy schreef:
Wow, zeer vette tracklist! Is dit nog te koop?

Deze cd's zijn al jaren niet meer te koop. Doet me er ook aan denken dat je in deze serie ook een Belgian New Wave Class-x had, misschien wel de beste van allemaal.

avatar van luc011190
orbit schreef:
Misschien wel hét beste instrumentale nummer ooit gemaakt

Ik had niet verwacht dat ik het goed zou vinden, maar wat een fantastisch nummer is dat zeg

Briljant! Zou het ook niet verkeerd doen in een vette djset

Lost Highway
Meer zelfs, een dj die dit niet heeft, of die de invloed van de vroege Simple Minds ontkent, is geen dj.

EVANSHEWSON
El Ninjo schreef:

Geheel mee akkoord, wàt een topper!
Nog te koop, dit plaatje??

Lost Highway
EVANSHEWSON aan de New Wave? Dat had ik niet in je gezien, maar valt me wel mee.

EVANSHEWSON
Hé, Lost Highway, "Ik Hou Van Véél Muziekjes en Wie Doet Me Dat Nà ?"

(tekstflard van Raymond van het Groenewoud, ik dacht uit "Cha Cha Cha"!)

Pff wat te denken van Blue Monday ... Kan me nog herinneren dat dat nummer overal gedraaid werd in vele discotheken; van amsterdam tot antwerpen ...

Ben eigenlijk al jaren op zoek naar de 12 inch uitvoering: 'this is not a love song' van PIL. tezamen met een rapper of zo.. Werelduitvoering. Jammer dat die niet op 1 van deze verzamelaars staat

avatar van Jesusfreen
Bedoel je misschien het nummer World Destruction van Time Zone? Uitgebracht op 12 inch en Time Zone was de naam van het project van John Lydon en Afrika Bambaataa.

Harald
Ik denk ook dat marcello deze bedoelde, een 12 inch uitvoering van : 'this is not a love song' is me niet bekend en staat ook nergens in zijn discographie.

avatar van LucM
Vol.2 heb ik in mijn bezit, maar deze echter niet. Zou die nog te krijgen zijn? Of is er een completere new wave-compilatiereeks? Want hiervan bestaan er maar 2 delen.

avatar van suffeteun
Mijn favoriet hierop is Grauzone - Film 2.Heb de mijne al grijsgedraaid als dat mogelijk was met een dubbelcd.

Ik ken ook geen betere new wave verzamelaar dan dit geweldige album. 5 sterren