Foreigner - The Very Best Of (1992)

Label: Atlantic

1. Feels Like the First Time (3:52)
  2. Cold as Ice (3:21)
  3. Starrider (4:04)
  4. Hot Blooded (4:26)
  5. Blue Morning, Blue Day (3:14)
  6. Double Vision (3:43)
  7. Dirty White Boy (3:40)
  8. Women (3:26)
  9. Head Games (3:41)
  10. Juke Box Hero (4:22)
  11. Waiting for a Girl Like You (4:51)
  12. Urgent (4:29)
  13. That Was Yesterday (3:48)
  14. I Want to Know What Love Is (4:51)
  15. Say You Will (4:17)
  16. I Don't Want to Live Without You (4:56)
avatar van EmDee
Vreemd dat deze er nog niet opstond.

avatar van J.Bell
Leuk cdtje..... maar je moet het alleen niet te vaak horen.

CAPIpsv
zeker minimaal 1 topnummer op deze cd; Waiting for a girl like you. Deze is echt top

Geweldig jeugd sentiment (luisterde deze cd van mijn vader vaak als klein jongetje)

That Was Yesterday ontroerd mij nog steeds. Dit nummer draaiden we op het schoolverlaters kamp van de lagere school; en met het beetje besef van de Engelse taal wat ik toen had, sloeg dit op het afsluiten van een mooie periode uit je leven.
Raar dat ik dat gevoel nog steeds heb bij het beluisteren van dat nummer.

avatar van Gert P
Mooie verzamelaar en vandaag voor een paar euro binnen gekregen.
Hou wel van Rockballads en die staan er genoeg op.

avatar van foxhusky
Vandaag gekocht voor nog geen 2 euro bij de kringloopwinkel. Er staan flink wat nummers op waar ik helemaal niets mee heb... Maar de rest is wel erg de moeite waard. Mijn favoriet is zonder twijfel 'Cold as Ice'.

Maar ook nummers als 'That was Yesterday', 'Say you will' en ook 'I don't want to live without your love' zijn fijn om te horen. En de grote hits 'Waiting for a girl like you' en 'I want to know what love is' vind ik ook al leuk... Dus zeker geen miskoop.

Father McKenzie
Nou ja, die hits kunnen er mee door, maar ik vind dit nogal een melige band eigenlijk. Met een best of als deze heb je méér dan wat je nodig hebt van ze, een band van zéér voorbijgaande aard, als je het mij vraagt...

Sstttt
Ik heb The Very Best Of Foreigner gisterenavond weer eens gedraaid. Vroeger vond ik Foreigner wel een goede rockband. Toen ik 'm gisterenavond draaide heb ik The Very Best Of op een gegeven moment stopgezet. Eigenlijk is het vlees nog vis. Foreigner maakt nu geen enkele indruk meer op mij. Eigenlijk wel begrijpelijk, immers Foreigner komt uit de VS. En alles wat uit de VS komt gaat mij op één of andere manier steeds meer tegenstaan. Een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk. De twee bekendste hitsingles Waiting for a Girl Like You en I Want to Know What Love Is gaan er nog mee door maar voor de rest hoeft Foreigner voor mij niet meer zonodig. Met 2.5** voldoende gewaardeerd.

avatar van vielip
Dit is mijn enige cd van Foreigner en dat vind ik ook genoeg. Oh wacht, ik heb ook nog een live cd (goed te pruimer overigens!). Al hun gave nummers staan op deze verzamelaar vind ik. Prima, catchy nummers die allemaal het predikaat 'hit' verdienen. De één wat groter dan de ander maar ze zijn allemaal geschreven met de radio in gedachte. Niks mis mee!

avatar van musician
Father McKenzie schreef:

Tja Patrick (ik ben blij nog weer eens te kunnen reageren op je stukje) in dit specifieke geval sla je de plank een beetje mis. Krijg niet het gevoel dat je bijvoorbeeld de eerste vier albums van Foreigner ook in huis hebt...

Nog maar gezwegen over de constatering dat het een band is van "voorbijgaande aard" (de groep bestaat sinds 1976)

Hoe dan ook, wat waar is, is dat hier een single verzameling wordt neergezet die vanuit het hitparade perspectief bekeken inderdaad de succesvolle commerciële periode van Foreigner wel omvat. Dan praten we over de eerste 16 jaar van de band. Deze verzameling bestaat echt alleen maar uit grote hits, in ieder geval in de VS.

In die zin is dit album precies wat de titel aangeeft. Een compilatie met het meest bekende werk van Foreigner. En de muziek is ook best wel imposant te noemen. Ja, Amerikaanse rock, prima gesmeed voor een grote afzetmarkt. Wat ook is gelukt.

Maar in z'n soort is Foreigner ook een prima band, aanstekelijke rock met bij de eerste paar albums zelfs nog enige symfonische invloeden.

Ik ben het in het geheel niet eens met de veronderstelling dat je met deze cd alles van Foreigner wel zo'n beetje in huis hebt.

Zeker de eerste vier cd's zijn méér dan de moeite waard. The Very Best of Foreigner is daar maar een heel beknopt overzicht van. Als je deze verzamelaar goed vind moet je eigenlijk eens beginnen aan dit viertal. Al was het ook alleen maar omdat daar dan altijd een mooie kop en staart aan zit, dit is uiteindelijk 'slechts' een compilatie.

avatar van Funky Bookie
Lekkere verzamelaar waarmee je het bekende werk direct in huis hebt.
Dit album luistert heel lekker weg.

Onderscheidende band. Niet iets meer wat ik snel zal draaien.
Maar wel een band die zijn plaatsje heeft verovert in de history of rock.
Soort van opvolger van Bad Company. Maar dan iets Amerikaanser.

Alle toppers staan er op. Het is niet helemaal mijn muziek, maar deze CD geeft een mooi overzicht zonder dat ik afzonderlijke platen hoeft te hebben.