Norah Jones - ...Featuring (2010)

Pop / Jazz
Label: Blue Note

1. The Little Willies - Love Me (3:53)
  2. Foo Fighters - Virginia Moon (3:51)
  3. Sean Bones - Turn Them (4:06)
  4. Willie Nelson - Baby It's Cold Outside (4:00)
  5. Sasha Dobson - Bull Rider (2:58)
  6. Dirty Dozen Brass Band - Ruler of My Heart (2:59)
  7. El Madmo - The Best Part (3:25)
  8. OutKast - Take Off Your Cool (2:38)
  9. Q-Tip - Life Is Better (4:27)
  10. Talib Kweli - Soon the New Day (4:04)
  11. Belle and Sebastian - Little Lou, Prophet Jack, Ugly John (4:25)
  12. Ray Charles - Here We Go Again (3:58)
  13. Gillian Welch and David Rawlings - Loretta (3:22)
  14. Ryan Adams & The Cardinals - Dear John (4:36)
  15. Dolly Parton - Creepin' In (3:03)
  16. Herbie Hancock - Court & Spark (7:36)
  17. Charlie Hunter - More Than This (4:12)
  18. M. Ward - Blue Bayou (3:43)
Gevalletje 'lastige toevoeging'.

Dit album van Norah Jones bevat samenwerkingen van haar met andere artiesten. Bij elke track kan er bij de uitvoerende artiest 'featuring Norah Jones' gezet worden en dit alles bij elkaar zorgt dan toch weer voor een Norah Jones album.
Ik heb gekozen om de artiesten als hoofdartiest te vermelden. Maar mochten er voorstanders zijn om dit om te draaien en deze artiesten juist als gastartiest te vermelden dan is dat mij om het even

Het nummer met Belle and Sebastian schijnt op hun nieuwe album Write about Love komen te staan.

avatar van harm1985
Dear John, met Ryan Adams is alvast een van de beste nummers op deze plaat.

avatar van barrett
Voegt dit eigenlijk iets toe aan haar oeuvre? Mij lijkt het allesinds niet echt een enorme meerwaarde tezijn...

avatar van harm1985
Mwa, toont wel de veelzijdigheid van Norah Jones als artieste aan en voor de fans is het leuk om dit eens verzameld te zien, lijkt me. Ik zou een vergelijkbare compilatie van Neil Young ook wel kopen.

avatar van Rudi S
ik ook.

avatar van Rudi S
Ken dit album nog niet maar het oogt spannend.
Diversiteit onder de sparringpartners is groot.
Ik denk interessant voor een ieder die iets met Norah Jones heeft.

Je kunt zeggen en vinden van Norah Jones wat je wilt, maar juist op dit album hoor je pas goed wat een stempel zij drukt op muziek.
Ik besefte dat toen ik het nummer van Belle and Sebastian hoorde op hun album Write About Love. Dat was geen B&S nummer meer, dat was een Norah Jones nummer. Niks Belle and Sebastian featuring Norah Jones: Norah Jones featuring Belle and Sebastian.
Ik vind het nog steeds een vreemde eend in de bijt op dat betreffende album en het stoort me zelfs een beetje.
Hoor ik dit album, waar Norah vaak als gastvocaliste optreedt, dan kun je rustig zeggen dat het ook voor de andere nummers opgaat: ze drukt enorm haar stempel op het geheel. The Foo Fighters? Zachte eitjes als ze met Norah hun ding doen.
Ik kan me zo voorstellen dat al deze nummers misschien net zo storend werken op de 'oorspronkelijke' albums als bij Belle and Sebastian, maar hier verzameld pakt het opeens heel anders uit. Uiteraard zijn er wel wat uitzonderingen en dan met name als het wat meer richting R&B/Hip-Hop gaat. Die artiesten laten zich toch niet helemaal ondersneeuwen door La Jones

Dit is gewoon een 'nieuw' Norah Jones album en dan eentje waar we ons wederom geen buil aan kunnen vallen. Ze doet waar ze goed in is en ze verrast nergens. Het is als met Jack Johnson: op den duur heb je geen idee meer naar welk album je nu eigenlijk aan het luisteren bent.
Jazeker: dat is de kracht van Norah Jones, maar tegelijkertijd ook haar zwakte.
...Featuring is een fijn plaatje dat je altijd wel kunt opzetten als achtergrondmuziek. Je mag meer verwachten van goede muziek, maar soms is het wel zo fijn als ook achtergrondmuziek kwaliteit heeft. Niet dan?!

avatar van Niek
Erg fijn plaatje. Heel gezellig .

avatar van Thuurke
Ik weet niet hoe ze het doet, maar een nieuwe plaat maken met Ray Charles is toch wel bijzonder, daar deze meneer al ruim 6 jaar dood is. Kan ze misschien ook een plaat maken met Johnny Cash, Elvis Presley en Jimmy Hendrix.

Wel eens aan gedacht dat die opnamen gemaakt zijn toen Ray Charles nog leefde? Het komt van het album Genius Loves Company waarvan de opnames dateren tussen juni 2003 en maart 2004. In juni 2004 is Ray Charles overleden.
Dit album van Norah Jones is ook helemaal geen nieuw album: nummers waarop ze heeft samengewerkt met andere artiesten staan hier verzameld.

AC1
Norah zingt Mitchell's Court and Spark ... Wat een aardige verrassing!

avatar van Emile93
Lekker plaatje zeg! Vooral Love me is heerlijk!

avatar van Wickerman
aERodynamIC schreef:

Jazeker: dat is de kracht van Norah Jones, maar tegelijkertijd ook haar zwakte.
heeft. Niet dan?!

Dear John van Ryan Adams & The Cardinals is wel degelijk een The Cardinals nummer en geen Norah Jones nummer.