Atmosphere - To All My Friends, Blood Makes the Blade Holy (2010)

Alternatieve titel: The Atmosphere EP's

Label: Rhymesayers

1. Until the Nipples Gone (4:19)
  2. Major Leagues (3:20)
  3. Scalp (3:24)
  4. The Best Day (3:36)
  5. Americareful (3:17)
  6. Hope (1:55)
  7. The Loser Wins (3:36)
  8. Shotgun (4:10)
  9. Commodities (2:41)
  10. The Number None (3:00)
  11. Freefallin' (4:10)
  12. To All My Friends (3:17)
avatar van Poeha
AOVV schreef:
Atmosphere is voor mij op hip-hopvlak één van dé ontdekkingen die ik dit jaar heb gedaan.

Wat hip-hop betreft is Atmosphere voor mij DE ontdekking van 2011 (ben nu bezig met de rest van hun werk).

Ook dit is weer een geweldige EP al zie ik EP's liever in enkelvoudige uitvoering, want ook hier staan wat mindere tracks op zoals Scalp, Until The Nipple's Gone en Freefallin'.
Vooral het titelnummer en The Best Day springen er positief uit.

Teunnis schreef:
Zoals panjoe zegt, zit het mindere gedeelte in Shotgun / Commodities / The Number None.

Dat vind ik nu juist niet, vind die juist naast de twee voorgenoemde tracks het beste van deze dubbel EP. Vooral Commodities (heeft ook wel wat weg van Jamiroquai's Deeper Underground). Heerlijk afwijkend van de rest van wat ik nu ken van Atmosphere al is "de rest" ook nog zeker goed..

avatar van Illmaticly Ill
Heerlijke EP van Atmosphere. Heb deze lange tijd links laten liggen, en ik vraag me nu een beetje af waarom. Want hier staan een hoop supervette tracks op! Zoals: The Major Leagues (zeer dope!), Scalp, The Best Day, The Loser Wins en vooral ook de laatste 2, Freefallin' en To All My Friends. Van die laatste 2 haal ik de beats altijd door elkaar haha. De tracks die ik niet heb genoemd zijn overigens ook gewoon redelijk goed, op Commodities na, die skip ik meestal.

avatar van GijsV
Ik kende eigenlijk alleen de meest recentere werken van Atmosphere. Ben mij sinds de nieuwe plaat weer wat aan het verdiepen in meer van hun werk en toen kwam ik hier op uit. Wát een ongelofelijke heerlijke plaat met heerlijke gitaarriffjes

avatar van Ernie
Het begint eentonig te worden maar ook hier kan ik niet anders dan minstens een 4* geven.

Heerlijke EP die ik zelfs al meer als een gewoon regulier album begin te zien. Ik hoor helemaal geen opvullers, leftovers of minderwaardige songs. Alles straalt hier vakmanschap uit van een groep die zijn stijl enorm goed beheerst en weet wat ze goed kunnen. Major leagues, The best day, freefallin, to all my friends en de meer rockende up tempo opener untill the niples gone zouden op geen enkel ander album van hen bij de minste van de klas zitten. Slug & Ant horen wat mij betreft bij de beste in wat de HipHopwereld nu te bieden heeft. Verhalende sterke teksten over niet alledaagse onderwerpen en dat alles op mooie open beats en producties die dagenlang vastzitten in je hoofd. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat deze mannen stillaan mijn favo HipHopgroep aller tijden zijn.

Ook in mijn vriendengroep kunnen velen deze act echt goed appreciëren. Vooral When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold tot nu maar zal binnekort wel de andere albums tippen ook.