Bruno Mars - Doo-Wops & Hooligans (2010)

Pop / R&B
Label: Atlantic

1. Grenade (3:42)
  2. Just the Way You Are (3:40)
  3. Our First Time (4:03)
  4. Runaway Baby (2:27)
  5. The Lazy Song (3:15)
  6. Marry You (3:50)
  7. Talking to the Moon (3:37)
  8. Liquor Store Blues (3:49)

met Damian Marley

9. Count on Me (3:17)
  10. The Other Side (3:47)

met Cee Lo Green en B.o.B

11. Just the Way You Are [Remix] * (4:00)

met Lupe Fiasco

12. Somewhere in Brooklyn * (3:04)
  13. Talking to the Moon [Acoustic Piano Version] * (3:39)
  14. Just the Way You Are [Walmart Soundcheck Version] [Live] * (4:29)
  15. Grenade [Walmart Soundcheck Version] [Live] * (4:38)
  16. The Other Side [Walmart Soundcheck Version] [Live] * (3:00)
avatar van AxNUS
Absoluut niet waar ik normaal naar luister, maar eigenlijk is het zo slecht nog niet. Een van de weinige R&B zangers die fatsoenlijk zingt, zonder woorden als "bitch" en "money" te gebruiken.
Fijn dit

avatar van AxNUS
ThePrinceOfPop schreef:
Grenade hoort ook bij mijn favoriete .

Bij mij ook

avatar van ThePrinceOfPop
Met 0.5 sterren verhoogt, het is een duurt niet lang en het blijft me vermaken en er zijn paar heel sterke nummers .

avatar van Rhythm & Poetry
Oke... dat was geen goed idee van me (om deze plaat te beluisteren). Eigenlijk vind ik alleen Grenade een leuk nummer (de aanleiding om dit album toch te checken). Verder boeien de mierzoete nummers van Bruno me totaal niet, het is net zo gelikt als al die andere tienerpop. Maar dat mag je dan ook verwachten van tienerpop. Wat dat betreft wil ik weer terugkomen op mijn eerste zin. Is de cirkel ook weer rond.

avatar van ThePrinceOfPop
Luister zijn 1e single van zijn volgende album : Bruno Mars Killa On The Run, die is een beetje in de richting van Grenade .

avatar van Angelo
‘Grenade’ vind ik één van de beste popnummers op dit moment, vandaar dat ik dit album eens heb beluisterd. Tja, ‘Grenade’ is verreweg het sterkste nummer op dit album, de rest is dan ook wat minder. De grote hit ‘Just the way you are’ vind ik op zich ook nog wel oké. De overige nummers vind ik tot nu toe minder interessant, maar ze hebben wel potentie om te groeien. ‘Liquor store blues’ met de reggae-vibe en ‘The other side’ gaan ook nog wel, maar de rest is het allemaal net niet, ondanks ik wel moet toegeven dat er wel degelijk sprake is van voldoende variatie op dit album.Maar ach, echt slecht is deze plaat ook niet, en ik merk dat naar mate ik ‘m meer beluister, ik hem ook steeds beter vind.
Blijft natuurlijk wel dat deze Bruno Mars wellicht de ontdekking van 2010 is, want z’n stemgeluid is uniek te noemen. Zijn stemgeluid heeft iets wat hem onderscheid van de andere pop/R&B-zangers van dit moment. Met wat beter materiaal denk ik dat hij een fantastisch album in elkaar kan zetten.

avatar van ThePrinceOfPop
Heb je zijn nieuwste single al geluisterd (killa on the run), die is ook meer in de style van Grenade.

avatar van NewYorkCityLight
Is Merry You echt zo'n zwijmelig ''glijgansig'' nummer als de titel doet vermoeden?

avatar van Silky & Smooth
, alleen zit er gelukkig wel wat tempo in dat nummer. Niet zo'n slownummer!

avatar van aerogp1
Grenade is een zeer sterke single! Bruno Mars' stemgeluid is uniek en onderscheid zich van de rest van de r'n'b zangers in de hitlijsten. Een keer wat anders

avatar van SOAD
Ik neem aan dat je dit niet meent. Ongelooflijke slappe hap weer dit.

avatar van Silky & Smooth
Ik ben het wel met hem eens. Zijn muziek is vaak zo zoet als maar kan, maar hij onderscheidt zich inderdaad van een Usher, Chris Brown, Taio Cruz en de hedendaagse Ne-Yo. Daarbij heeft Bruno Mars gewoon een prachtige en redelijk unieke stem.

Rijnes
Deze man heeft een uniek geluid, leuk cd'tje om af en toe even op te zetten. Echter zet ik, wanneer ik échte muziek wil, toch iets anders op zonder alle clichés en zoete pop-tekstjes. Een feel-good album is het wel, klinkt zeker niet slecht wanneer je niet op de teksten let, 3 sterren.

1,5
Waarom ik dit nou weer geluisterd heb? Irritante stem, standaard nummers en nog maar te zwijgen over de verschrikkelijke sneue teksten. Niet te harden.

freakyy schreef:

Irritante stem?! Probeer jij maar eens te zingen als hem.

avatar van Silky & Smooth
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Ik vind dat gebrul van sommige metalbands ook enorm kut, maar ik kan ook niet zo brullen. Dus moet ik het toch mooi vinden?

Silky & Smooth schreef:

Ja oké, gebrul is dan ook wat anders dan normale zang. Ik, en met mij veel mensen, vinden het juist prettig om naar zijn unieke stemgeluid te luisteren, maar dat is inderdaad een mening. Mijn excuses.

avatar van Von Helsing
Ik wil mij verder niet met Bruno Mars bemoeien maar lijkt het refrein van Grenade niet als 2 druppels water op Say Yeah van Kiss?

avatar van lowieke
Rijnes schreef:

zijn unieke stemgeluid te luisteren,

Sorry, hier moet ik even om grinniken.

avatar van bommel
Een leuke CD om af en toe op te zetten.
Maar niet te vaak, want dan verveelt hij snel.
Ja eigenlijk net zoiets als een groeidiamant, maar dan precies andersom

Goed album en erg verfrissend.
Staan enkele zeer goede nrs op, zoals Grenade, Just the way you are, Marry me, Runaway baby.
Talentvol en beloftevolle zanger/singer songwrite en aanrader om de cd te kopen!
4/5.

avatar van rock-rick
Die tekst van Grenade is echt slecht.

I’d catch a grenade for ya

Rijnes schreef:
zijn unieke stemgeluid te luisteren,

Hehe.

avatar van Gloeilamp
Grappig cd'tje maar voor mij ook niet meer.
Album begint sterk met Grenade, en kent daarna ook nog wel wat hoogtepuntjes zoals Runaway Baby.
Helaas vind ik dat er ook erg veel 'dezelfde' nummer opstaan zoals Marry You, Our First Time en Count On Me.
Leuk om eens te luisteren, maar bij de tweede luisterbeurt begon hij voor mij al te vervelen.
Halfje eraf naar 2.5*

avatar van Stuzzie
rock-rick schreef:
Die tekst van Grenade is echt slecht.

I’d catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya
I’d jump in front of a train for ya
You know I'd do anything for ya

Serieus?

Je username is rock-rick.

avatar van Mynami
Echt heerlijk om naar te luisteren. Vooral naar grenade en just the way you are. De rest is dan wat slechter vandaar ik het een 4 geeft. Ik kan deze cd niet op stop zetten.

avatar van UmindC
Just The Way You Are komt zo'n 100000 keer per dag voorbij op mijn werk, vreselijk.

Toch best stoer he jongens, die berichtjes om je af te zetten tegen dit soort muziek. Toi toi toi!

Inderdaad, heb een rijtje kinderachtige berichten weggehaald.

avatar van The_CrY
Vond Grenade een leuk nummer en vond Bruno Mars' stem vrij prettig op zijn overige singles, dus wilde ik even deze plaat horen. Ligt vooral in het verlengde van Just The Way You Are met soms nog wat reggae invloeden ertussen en zelfs een beetje bluesrock, waarvan het 'rock'-gedeelte een beetje vervaagd is, op Runaway Baby. Best aardige plaat met als sterkste nummers Grenade, Talking To The Moon en Runaway Baby, maar over het algemeen nogal zoetsappig. Geen nieuwe favoriet, maar om af en toe te luisteren best leuk.

avatar van Gloeilamp
Von Helsing schreef:

Nu je het zegt!
Het lijkt gewoon compleet gekopieerd.
Toch wel grappig als ie dat van Kiss heeft