Bruno Mars - Doo-Wops & Hooligans (2010)

Pop / R&B
Label: Atlantic

1. Grenade (3:42)
  2. Just the Way You Are (3:40)
  3. Our First Time (4:03)
  4. Runaway Baby (2:27)
  5. The Lazy Song (3:15)
  6. Marry You (3:50)
  7. Talking to the Moon (3:37)
  8. Liquor Store Blues (3:49)

met Damian Marley

9. Count on Me (3:17)
  10. The Other Side (3:47)

met Cee Lo Green en B.o.B

11. Just the Way You Are [Remix] * (4:00)

met Lupe Fiasco

12. Somewhere in Brooklyn * (3:04)
  13. Talking to the Moon [Acoustic Piano Version] * (3:39)
  14. Just the Way You Are [Walmart Soundcheck Version] [Live] * (4:29)
  15. Grenade [Walmart Soundcheck Version] [Live] * (4:38)
  16. The Other Side [Walmart Soundcheck Version] [Live] * (3:00)
avatar van muziek-fan
Jocharo-T schreef:
Dit album is pas net een jaar uit.

Ja 3 maanden geleden vond ik diit nog goed.

Erg makkelijk op Bruno Mars te bashen. Is natuurlijk van mijlenver aan te zien komen dat deze zanger geen eerlijke kans krijgt. Zo'n jong jochie met zulke catchy melodietjes moet je dus gewoon respect voor hebben. Teksten ok maar niet iedereen is een Dylan op zo'n jonge leeftijd. Heb een tijdje geleden hem live een nummer zien uitvoeren op de BBC, petje af.
Tuurlijk wordt je er gek van als je de hits steeds voorbij hoort komen, maar heb geen medelijden met degenen die dus Sky Radio luisteren (hoe hou je het vol???). Heb de cd voor mijn dochters (11,13) gekocht, denk dat ze er wel blij mee zullen zijn. Hun smaak zal over een aantal jaar ook anders zijn. Misschien kunnen ze dan met mij mee naar Slint/Alela Diane/Nadja/Kraftwerk/the Fall/Girls etc.

avatar van Gloeilamp
Ja live is hij inderdaad erg goed!
Bij mij is het probleem gewoon dat sommige nummers echt mijn neus uitkomen, omdat ze helemaal doodgedraaid zijn.

avatar van muziek-fan
Gloeilamp schreef:
Ja live is hij inderdaad erg goed!

Ja dat is ook weer waar.

avatar van Dielie
die Marry You-single is toch echt te erg voor woorden..

avatar van Ralph 1983
Dielie schreef:
die Marry You-single is toch echt te erg voor woorden..

Die is inderdaad verschrikkelijk, iemand dwingen om met je te trouwen. Hoe diep kun je zinken zeg.

Over dit album zal ik ook geen woorden vuil maken, veel van zijn nummers worden helaas kapot gedraaid op de commerciele radiostations en de teksten zijn gewoon een geval van huilen met de pet op. Plus het feit dat het ook zo gelikt is als de rest van de top 40 muziek van deze tijd.

Al vind ik Young, Wild and Free van hem Snoop Dogg en Wiz Khalifa nog wel te pruimen. Die staat dan weer niet op dit album.

avatar van Lexicon Devil
0,5
Weer zo'n popartiestje die helemaal niks nieuws toevoegt.
538, Q music en 3fm danken God dat deze knuppel een plaatje heeft gemaakt.

avatar van Kos
Kos
Ralph 1983 schreef:

Nja, op zich eens, maar door dit filmpje krijg ik er toch een ander gevoel bij.

YouTube - Isaac's Live Lip-Dub Proposal geniaal gewoon.

avatar van haroldje
Omdat mijn dochter heel vaak ging dansen op "Grenade" Bruno heel vaak gehoord. Met name de drums vind ik stiekem eigenlijk heel goed. Hij was ook eens bij David Letterman, lijkt op een DWDD, maar dan langer. Toch te horen dat deze knul meer dan een geprogrammeerd hitmachientje is. Het is een rasmuzikant die meer in zijn mars heeft (excuus voor de woordspeling). Hij kan goed zingen, produceren en zelf liedjes schrijven. De tekst van Grenade is toch ook niet echt slecht.

YouTube - Bruno Mars - Grenade on David Letterman live

lennon schreef:

En dit moet de toekomst van de muzikanten voorstellen.. pffffffffff

Op dit laatste moet ik toch enigszins terug komen, want het nieuwe album is best ok, en ik heb ook eea aan live werk van de man gezien, en muzikant is hij wel..

Met het nieuwe album laat ie in ieder geval meer volwassenheid horen.

avatar van Shelter
Ik was op vakantie op Sumatra en onze chauffeur dacht laat ik Engelstalige muziek opzetten zodat deze toeristen nog meer lol hebben in de 4 uurs autoritten. We hadden keuze tussen Bruno Mars, Lady Gaga, Britney Spears en het altijd geweldige Justin Bieber. Best of the worst is BM dacht ik.
Natuurlijk ken ik de hits al en hoewel ik niet kotsend op de grond lig van de klanken is het niet iets wat ik uit mezelf op zou zetten. Maar in vergelijking tot eerdere genoemde gedrochten, moet ik zeggen dat ik dit werk wel wil nuanceren naar de positieve kant. Ja het is erg zoet en uber toegankelijk, maar BM kan echt wel zingen en nummers als Just The Way You Are, Runaway Baby, Lazy Song, Count On Me en vooral Liquor Store Blues vond ik nog best aardig na verloop van tijd.

avatar van Deranged
Was ik toch voor geile Gaga gegaan in plaats van deze corny kwijlert.

Deranged schreef:
Was ik toch voor geile Gaga gegaan in plaats van deze corny kwijlert.

gaga is niet corny?

avatar van Shelter
Ik vind Gaga echt talentloos want het meer en deel bij haar draait om de entourage erom heen en de kostuums en dergelijke. De liedjes hadden zo door elk ander persoon ingezongen kunnen worden zonder dat het aan glans verliest. Buiten dat om vind ik de nummers niet om over naar huis te schrijven, niet mijn ding dus. Maar wat je ook op zet Sumatra is een aanrader en met name Samosir in Toba Lake

lennon schreef:

gaga is niet corny?

Gaga is horny.

Verder vind ik haar als artiest duidelijk een stuk respectabeler dan deze. Wat ik ervan heb gehoord, zeikerige zang, belachelijke teksten.

Hoe je het ook went of keert Gaga zet iets neer en dat op een voor mij toch af en toe best prikkelende manier moet ik zeggen.

1,5
Eens dat gaga kan zingen en wat in haar mars heeft, maar de laatste jaren maakt ze wel (naar mijn mening) bagger muziek. Het eerste album was al mijn smaak niet, maar haar optredens met alleen piano verraste me wel destijds. Nu is het een kopie van Grace jones en vraagt ze aandacht door extreme kleding e.d. totaal onnodig met haar kwaliteiten vind ik. Overigens vind ik persoonlijk gaga echt oerlelijk, zelfs zonder al die tonnen make up, dus zeker niet geil

Bruno mars is een mix van james Brown, Prince en Jackson en kan echt knap musiceren en live ook erg strak zingen. Ook al haalt ie t niveau van 3 bovengenoemde nooit en te nimmer, ik heb echt wel respect voor deze kerel.. mijn vrouw vindt t erg goed, en ik ontkom er niet aan om het te horen, maar das ok.

avatar van Shelter
Gaga kan zingen ok, maar het is zeer en dan ook echt zeer gemiddeld.
Echt iedere andere amateur zangeres had het kunnen inzingen zonder kwaliteitsverlies.
Als je de hele make up sessies, kleding en marketing weg haalt blijft er dan nog genoeg boeiends over als zangeres zijnde? Dat bedoel ik met haar, inwisselbaar mocht ze ooit willen gaan schilderen...kan zo een nieuwe gaga instappen zonder dat iemand het door heeft

avatar van adri1982
Mmwa, geen slecht album, dat zeker niet. Maar ook niet echt goed. Ik kan er wel naar luisteren en er zitten een paar goede nummers bij. 'Just the way you are' is toch wel de beste track.

avatar van Deranged
Je zou denken dat de tekst van Grenade afschuwelijke love songs parodieërt maar ik kan mij tegelijkertijd niet aan de indruk onttrekken dat deze gap dodelijk serieus is.

Allemaal ranzige shit en dan zeggen van.

Ja.

Maar jij doet niet hetzelfde voor mij.

Sip.

Ja het is een harde wereld soms.

avatar van BoyOnHeavenHill
Een soepele stem die zo zoet als honing is maar die waar nodig ook met een mooie melancholische snik voor de dag kan komen in pretentieloze popmuziek die nergens te lang doorgaat, it never outstays its welcome. Our first time doet me teveel aan de zeikerigheid van Michael Jackson denken, en de dubreggae van Liquor store blues doet mij persoonlijk niet veel, maar de rest varieert van vermakelijke tot ijzersterke top-40-popjuweeltjes, en als de héle top-40 van dit niveau was zou je mij niet horen klagen. (Beluisterd in de versie met 12 tracks, met als bonustracks het leuke romantische Somewhere in Brooklyn en de overbodige akoestische-piano-versie van Talking to the moon.)

avatar van Deranged
Blij dat we niet zo veel meer horen van deze gap.

Zoals het hoort.

Want dan zou ik ook ten strijde trekken naar hem toe.

Weet hij zo onderhand wel wie godvrezende Toontje is en wie een vreselijke hekel aan hem heeft.

Alle money bitches die je maar wil maar stop met entertainen asjeblief.

Ik pik dat gewoon echt niet.

Marco weer terug op de radio.

avatar van Poeha
Bedankt voor je bijdrage, D. Ik mag je wel D noemen, toch?
Maar het is me niet helemaal duidelijk wat je nou van dit album vindt?

Deranged

avatar van Deranged
Afgaande op de singles die ik wel aardig ken vind ik het album kak.

D is prima.