Phil Collins - Hello, I Must Be Going! (1982)

Label: Atlantic

1. I Don't Care Anymore (5:00)
  2. I Cannot Believe It's True (5:14)
  3. Like China (5:05)
  4. Do You Know, Do You Care? (4:57)
  5. You Can't Hurry Love (2:50)
  6. It Don't Matter to Me (4:12)
  7. Thru These Walls (5:02)
  8. Don't Let Him Steal Your Heart Away (4:43)
  9. The West Side (4:59)
  10. Why Can't It Wait Till Morning (3:01)
  11. I Don't Care Anymore [Live] *
  20. Oddball [Demo - Do You Know, Do You Care?] *
  21. Don't Let Him Steal Your Heart Away [Demo] *
avatar van meneer
vigil schreef:

Dan nog even je cijfer er op plakken

Staat nu op 3,21..

avatar van meesterdch
Ik moet even kwijt dat ik nu al dagen helemaal in dit album zit. Ik dacht dit album te kennen, maar in deze nieuwe versie knallen alle nummers er echt uit. Bovendien zijn de livenummers versies die voor mij echt iets toevoegen aan de originelen. De twee demonummers zijn vooral erg leuk, omdat je hoort hoe de nummers tot stand kwamen. Bevestigd voor mij alleen maar wat ik al vond: dit was Collins op z'n top.

avatar van philtuper
Ik kende deze plaat dus eigenlijk helemaal niet zoals ik eigenlijk het hele oeuvre van Phil Collins en Genesis niet echt ken. De herwaardering kreeg een instant boost met het schitterend gekozen nummer Take Me Home bij een aflevering van Mr. Robot (briljante scene ook!). En laatst hoorde ik opeens het heerlijk dwingende I Don't Care Anymore. Geweldig nummer en voldoende reden om me toch eens iets meer in deze man te verdiepen. Om te beginnen met dit album, let's go!

avatar van meneer
philtuper schreef:

Ga terug de tijd in met deze man vanaf 1982 en op een dag zal je uitkomen op een mooie dag in september 1970 dat Phil in een zwembad, ergens in Londen in de tuin van de ouders van Peter Gabriel, aan het luisteren was naar de band waar zijn carrière met Genesis begon.

Nog zoveel bijzonders te beleven..

avatar van vigil
Wel een uitstekende keuze om te beginnen, aan de andere heb je gelijk wel het beste solo te pakken (is mijn immer bescheiden mening).

avatar van Heer Hendrik
Postbus 51 - Spot (1990) Drank maakt meer kapot dan je lief is. (1) - YouTube

De Sire-spot met het nummer Do you know and do you care

Overigens vind ik dat nummer wel wat pink Floyd invloeden hebben. Aparte soundeffects en zeker de gitaar die de drumsound ondersteunt