Frank Zappa - Zappa in New York (1978)

Rock / Jazz
Label: DiscReet

1. Titties & Beer (7:36)
  2. Cruisin' for Burgers * (9:13)
  3. I Promise Not to Come in Your Mouth (3:32)
  4. Punky's Whips * (10:50)
  5. Honey, Don't You Want a Man Like Me? (4:12)
  6. The Illinois Enema Bandit (12:42)
  7. I'm the Slime * (4:24)
  8. Pound for a Brown * (3:41)
  9. Manx Needs Women (1:51)
  10. The Black Page Drum Solo / Black Page (3:51)
  11. Big Leg Emma (2:17)
  12. Sofa (2:56)
  13. Black Page (5:36)
  14. The Torture Never Stops * (12:35)
  15. The Purple Lagoon / Approximate (16:41)
totale tijdsduur: 1:01:14 (1:41:57)
freakey schreef:

Daar had zeker een mooi liedje van de oude Zappa ingezeten, mocht ie nog geleefd hebben...

Zelfs in de gevangenis ben je niet veilig voor deze man, want
The suspect has been arrested for similar crimes before. Last year, he was charged in Worcester County, Maryland, for sexually assaulting his sleeping cell mate in prison

avatar van Zombywoof
ricardo schreef:
Voor mij de allerbeste Zappa live plaat ooit.

En wat dacht je van "The Helsinki Concert" (ycdtosa 2) dan? Die is echt geweldig!

Mijn favoriete nummers van dit album: Cruisin' for Burgers en The Torture Never Stops (met één van de vetste gitaarsolo's van deze plaat).

avatar van ricardo
Klopt ik ken de meeste zappa live albums wel.

voor mij is Make À Jazz Noise Here het beste Zappa live album, kort gevolgd door deze. Daarna Roxy vanwege de sfeer, en op 4 komt bij mij pas Helsinki, het is vooral Dupree's Paradise van bijna een half uur die voor mij de genietbaarheid op cd 2 naar beneden haalt, maar cd1 van het Helsinki concert is inderdaad zowat het beste wat zappa ooit live heeft uitgebracht.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
ricardo schreef:

avatar van Sir Spamalot
"I prove to you that I am bad enough to get into hell, because I have been through it! I have seen it! It has happened to me! Remember: I was signed for Warner Brothers for eight fucking years!!"

Op MusicMeter staat dit album geboekstaafd als het eerste livealbum van de Snor. Mijn ervaring tot nu toe is dat de grens tussen studio en live niet zo belangrijk was bij hem. Vele studioalbums bevatten live opgenomen stukken muziek. Hij deed wat hij wou, of toch bijna…

Een woordje vooraf over de versie die ik op vinyl heb, namelijk deze. Op Wikipedia staat het nodige te lezen over de verschillende versies, hiervoor zorgde de kwelgeest van Frank Zappa, namelijk platenmaatschappij Warner. Misschien moet ik toch op zoek naar de uitgebreide cd-versie van dit album die ik al op de peecee heb. Het scheelt toch veertig minuten muziek. Nu heb ik mijn vinylleke afgespeeld.

Hoogtepunten voor mij? Titties & Beer, Honey Don’t You Want a Man Like Me en The Illinois Ennema Bandit. Black Page laat horen welke goede muzikanten Frank Zappa onder zijn hoede had, wat voor alle zekerheid nog eens wordt aangetoond op The Purple Lagoon/Approximate. Hoewel ik veel respect heb voor het kunnen van meesterdrummer Terry Bozzio, heb ik weinig met zijn drumsolo. Ik houd niet van die drumsolo’s, behalve als Neil Peart van Rush ze inspeelt.

Moeilijk oordelen over een livealbum waarvan je weet dat je een groot deel mist, gelukkig had ik nog het www, waar ik wel de volledige versie kon vinden dus mijn welverdiende vier. Volgende album is Studio Tan, waar ik niet enthousiast over ben. Stay tuned folks!

Sir Spamalot schreef:

Het is maar net hoe je rekent, maar welbeschouwd had De Snor hiervoor tenminste al 4 live-albums uitgebracht.

Bovendien bevat Zappa In New York ook weer enkele studio-overdubs

avatar van Sir Spamalot
Een mens mag nog zo voorzichtig zijn en zijn berichten checken alvorens te plaatsen, soms sluipt er al eens een foutje of onduidelijkheid in mijn reis doorheen het universum van Frank Zappa. Een geluk dat een paar ervaren gidsen mij in het oog houden

Onder de artiestennaam Frank Zappa is dit zijn eerste live-album, dan heb je op onze site ook nog Frank Zappa & The Mothers of Invention en The Mothers of Invention. Ik volg echter de volgorde van deze site FZ discography - globalia.net, waardoor dit volgens mij het vierde “live-album” is na Filmore East Juni 1971, Just Another Band From L.A. en Roxy & Elsewhere. Ik hoop dat ik hiermee duidelijkheid heb verschaft.

Stalin, je vermeldt “ten minste vier live-albums”, welke mis ik dan? Heeft het te maken met de vage grens tussen live en studio bij Zappa?

Sir Spamalot schreef:

Eigenlijk telde ik Bongo Fury ook mee in mijn berekening van vier live-albums, vandaar...
Maar die bevat ook weer 2 1/2 studio-opnames, dus het is maar hoe je telt.

Lazarus Stone
het kon me niet boeien; puberale humor en dat hinderlijke getingel van Ruth Underwood, snel van de hand gedaan. Concerto was er blij mee,

avatar van Stalin
Uiteraard zijn de 4 Palladium shows in NYC uit 1976, waarvan opnames op dit album verschenen zijn, ook te krijgen als bootleg...

Natuurlijk met enema album cover

Legendary ANGEL Guitarist PUNKY MEADOWS Working On New Solo Album

Sta-link

avatar van Stalin
Uiteraard was Freakey me weer voor met de melding van de 40th Anniversary editie van ZINY...

Manhole cover

avatar van zoppo
Bij Bol te bestellen voor € 88,99. Het ziet er tamelijk overbodig uit ten opzichte van de versie met extra tracks, maar "nee" zeggen is er natuurlijk niet bij. Ben vooral benieuwd naar de Black Napkins uitvoering van 28 minuten.

avatar van saxotoon
maar nou moet wel iemand de jubileumuitgave op de site zetten. Dat is meer dan een heruitgave, dat is een op zichzelf staand werk.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Tja, ik mag daar als crew nu ook wat van vinden, maar ik vind het toch echt een (zeer uitgebreide) aanvulling op bestaand werk.

avatar van saxotoon
Maartenn schreef:

Naar mijn idee is de nieuwe uitgave vergelijkbare met de serie rondom de Roxy-shows. Die staan, volledig terecht, ieder op zijn eigen plekkie.
Ennuh, Meat Light?
Op zich zelf staande producties die ieder voor zich een plaats verdienen op een site als deze.

avatar van freakey
saxotoon schreef:

Ennuh, Meat Light?

Ik heb me altijd al verbaasd over de volstrekte willekeur van interpretatie van de eigen regels hier...

avatar van freakey
Maartenn schreef:

Waar staat ie eigenlijk? Ik vind hem niet, niet hier, niet los....