Sigur Rós - ( ) (2002)

4,19

IJsland
Label: FatCat

1. Untitled (Vaka) (6:38)
  2. Untitled (Fyrsta) (7:33)
  3. Untitled (Samskeyti) (6:33)
  4. Untitled (Njósnavélin) (6:56)
  5. Untitled (Álafoss) (9:57)
  6. Untitled (E-bow) (8:48)
  7. Untitled (Dauðalagið) (13:00)
  8. Untitled (Popplagið) (11:45)
1149 BERICHTEN 14 MENINGEN

Broem schreef:

Oh ja, waar gaat het over dan

Dat zou jij wel willen weten, dan wist je ook meteen hoe het vijfde seizoen van Vikings afloopt ...

avatar van Broem
Mjuman schreef:

Precies. En ook waar de kok in Muppetshow het over heeft. Altijd al willen weten.

avatar van Manfield
Shrimpies!

Ja, leuke retorische vraag Broem, eentje waar zelfs meneer Jonsi het antwoord schuldig op zal moeten blijven. Het mooie is dat het nooit door een bepaalde ondergrens heen zakt. Misschien is het wel zo dat zelfs de ongevoeligste persoon eventjes kan worden beroerd. Wie zal het zeggen? De lichaamstaal van mijn stokoude kat, die al 100en cd's heeft moeten aanhoren en daarnaast een prima barometer is voor kwalitatief hoogstaande muziek, spreekt echter boekdelen.

avatar van Monsieur'
Deze plaat trekt scheuren in mijn diepe gronden, maakt mijn water minder stil. Het raakt de essentie van ons bestaan precies op de naar, een open akkoord die de toon zet. Een indruk, een afdruk van perfectie op een onbevlekt wit laken van sneeuw. Er onthullen zich bergen, rivieren, wegen en huizen. Geheime verlangens van de geest, geschilderd door een pallet van onbevangenheid. Want wie zijn gedachten laat gaan, vindt ze op het witte doek. Ons soms zo gekwelde hoofd is gevuld met een stroom die langzaam de beurse blauwe gedachtengangen vult. Het geeft voeding aan bewandelde paden, zodat er weer groeit. Een nieuw begin, steeds weer.
★★★★★

avatar van jakkepoes
Wat een hoog gemiddelde voor een CD vol droefenis. Trek deze muziek voor geen meter.
Toch nog 2 punten voor het instrumentale en technisch mooie geluid.

avatar van Franck Maudit

jakkepoes schreef:
Wat een hoog gemiddelde voor een CD vol droefenis.

Zo zijn er wel meerdere albums te vinden op deze site, het is allesbehalve een uniek gegeven.

avatar van Leptop
De reden is helder: smaken verschillen.

avatar van Stijn_Slayer
Gisteren voor het eerst 'Untitled 9' gehoord. Wat jammer dat die ontbreekt op dit album. Was i.m.o een prachtige, kalme afsluiter geweest na de uitbarstingen van 'Untitled 8'.

Sigur Rós - Untitled #9 Smáskífa - YouTube

Mijn favoriet blijft de vierde. Sacraal en bovenaards gewoon, ik denk dat Bach er ook trots op was geweest als hij dit had geschreven.