16 Horsepower - The Partisan (1998)

Country / Rock
Label: A&M

1. The Partisan (4:12)
  2. Fire Spirit (2:55)
  3. Ditch Digger (3:22)
avatar van Oldfart
Dus dit is een EP die is toegevoegd aan Low Estate, als ik het goed begrijp, geen andere uitvoeringen?

En het is dus Bertrand Cantat die het franstalige deel van de vocalen voor zijn rekening neemt.
Heeft Cantat spijt betuigd voor eerdere dwalingen in zijn leven, en heeft hij de heer gevonden?

Of weet iemand hoe deze samenwerking tot stand kwam, of de redenen er voor zijn?
ik vind het overigens een goede uitvoering van the Partisan, en Cantat's deel vind ik erg mooi.

Voor hen die het even niet voor de geest hebben; Bertrand Cantat was de zanger van Noir Desir.

avatar van Sinnerman
Ik ken dit epeetje niet. Lijkt me ook niets toevoegen aan album Low Estate, of het moeten alternatieve opnamen zijn.

Partisan met Cantat is idd erg mooi, Cohen-nummer hè?

Ik ken niet de hele levensgeschiedenis van Cantat, maar die moord op zijn vriendin is wel van een paar jaar na deze EP. Dus denk niet dat hij daar in '98 al spijt van had.

avatar van Hedser
The Partisan is een schitterend nummer, helaas klinken de andere twee nummers wel erg melig voor 16 Horsepower's doen.