Scorpions - Crazy World (1990)

Duitsland
Rock / Metal
Label: Polydor

1. Tease Me, Please Me (4:44)
  2. Don't Believe Her (4:55)
  3. To Be with You in Heaven (4:48)
  4. Wind of Change (5:10)
  5. Restless Nights (5:44)
  6. Lust Or Love (4:22)
  7. Kicks After Six (3:49)
  8. Hit Between the Eyes (4:33)
  9. Money and Fame (5:06)
  10. Crazy World (5:08)
  11. Send Me an Angel (4:34)
Wind of Change blijft een geweldig nummer De rest ken ik niet

JonnieBrasco
Send Me an Angel is net zo geweldig, en net zo bekend volgens mij. De rest ken ik ook niet...

DutchViking
Het is geen slecht album, maar wel enigszins wisselvallig. Het luistert allemaal prima weg, hoewel vernieuwing ver te zoeken is. Desondanks zijn nummers als To Be With You Heaven, Lust or Love, Kicks After Six en vooral het afwisselende Restless Nights de moeite van het beluisteren zeker waard. Het zijn songs in de beste Scorpions-traditie. Vooral het kenmerkende, nasale stemgeluid van Klaus Meine drukt een grote stempel op de bandsound.

Voor Crazy World schreven alle bandleden songs en muziek, iets dat voorheen vooral gedaan werd door het duo Schenker/Meine. Dat heeft zijn weerslag op de kwaliteit van sommige songs, want Money and Fame en het titelnummer zijn m.i. van beduidend minder niveau. De twee ballads Wind of Change en Send Me an Angel gaan er wat mij betreft mee door, ik denk wel dat ik ze té vaak heb gehoord. Bij het beluisteren van dit album sla ik ze dan ook steevast over.

Al bij al hebben de Duitsers met Crazy World een van hun betere platen afgeleverd. Van de Scorpions-platen die ik ken, vind ik alleen Lovedrive van gelijkwaardig niveau.

patrick_p72
Het is allemaal wel gladjes maar juist daarom ook wel weer mooi. Weet nog van vroeger dat je er als rechtgeaarde metal fan maar beter niets aan kon vinden . Scorpions en Slayer dat vloekte vroeger samen . Alhoewel ik het stiekem best leuk vond.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ooit was dit een van mijn all-time-favorites, ik houd het nu maar op 3½*. 't Is wat veel van hetzelfde, mais soit, Wind of change en Send me an angel blíjven klasse ballads. Van de rest is geen enkel nummer slecht, maar zoals gezegd... beetje eenvormig. Positieve uitschieter vind ik dan weer (verschil moet er wezen) Money and fame.

leroy*
vraagje: uit welk land komen the scorpions?
want k heb nu wind of change in het spaans

Marcel²
leroy* schreef:
vraagje: uit welk land komen the scorpions?
want k heb nu wind of change in het spaans

Duitsland.

avatar van Tekh
ik vind deze cd super,in ahoy naar het concert geweest destijds ook grandioos

avatar van meyer
Dit is men eerste kennismaking met the scorpions geweest, ik moet 11-12 jaar geweest zijn toen ik hem kocht.
Ik heb hem toen helemaal grijsgedraaid.
En nu dat ik al wat meer materiaal van the scorpions ken, vind ik deze nog altijd een van hun betere.
Ik heb ze vorig jaar voor de eerste keer live mogen meemaken, klaus mein deed wel wat arrogant maar het is wel een leuke band om naar te kijken, die ene gitarist zijn manier van spelen is echt grappig om naar te kijken trouwens.

Joy

avatar van meyer
Joy schreef:

nee, serieus,welke?

rudolf schenker , michael's broertje.
Tis nie echt zijn manier van spelen, tis gewoon, ie sta gelijk te dansen van de ene naar de andere kant op het ritme van zijn gitaarriffke, vond da wel grappig.

Diene drummer, james kottak, is trouwens ook wel een zot, ie dronk zijn pint halfleeg, spuwde die langs alle kanten uit tijdens zen drumsolo om derna op zijn drum te kruipen en da fleske kapot te slaan op zijn hoofd. .
-->entertainement

avatar van ricardo
Naast de 2 bekende hits van Scorpions valt hier nog wel meer op te genieten.Ik vind dit overigens wel het laatste echte goede Scorpions album,tot Humanity - Hour 1 wat ook weer een erg goed album is.De beste nummers van dit album zijn To Be With You In Heaven,Tease Me Please Me en Hit Between The Eyes, buiten de 2 bekende hits om dan,want dat blijven nog steeds echte topnummers,ook nog ondanks dat die 2 nummers op de radio grijs worden gedraaid,blif ik ervan genieten.

Joy schreef:

nee, serieus,welke?

Whàààààhahahahaha!!! Da's een goeie!!!

ricardo schreef:

Nee, dat ben ik niet met je eens! Ik vind 'Face The Heat' en 'Pure Instinct' ook nog zeer goed te pruimen!

avatar van James Douglas
Één van de betere Scorpions post Uli Jon Roth, hah dat jullie het maar weten. Hier is gebroken met longtime producer Dieter Dierks, diens opnamestudie en men ging in zee met Keith Olsen. Daarnaast kwam er een songwriter in de vorm van Jim Vallance, daar schreef Bryan Adams ook zijn beste werkjes mee. Het resultaat is dat het overall allemaal net dat tikkeltje beter is dan haar voorganger. Mijn favoriete songs zijn het openingsduo en de titeltrack. Er zijn uberhaupt geen missers op dit werkje te vinden.

James Douglas schreef:
Er zijn uberhaupt geen missers op dit werkje te vinden.
En toch maar 3,5*? Wel wat weinig, dan! Wat de 'geen missers' betreft, deel ik zeker je mening. Mijn favoriete track is nr. 3.

avatar van ricardo
Dit album maar eens weer van stal gehaald. Wat opvalt is vooral de erg goede productie op dit album. De hits Wind Of Change en Send Me An Angel, skip ik vaak, want die nummers komen tot vervelens toe altijd op de radio nog voorbij. Het zijn natuurlijk erg goede nummers dat buiten kijf, maar ik word zolangzamerhand toch echt wel een beetje moe van die 2 bekende hits op de radio. Hetzelfde geld overigens ook voor het nummer Still Loving You, van het album Love At First Sting. We hebben op het werk altijd een classic rock zender erop staan.

avatar van jasper1991
ik vind de nummers still loving you, wind of change, send me an angel echt geniaal dus ik dacht ik download de greatest hits maar eens.

mijn god, wat een verkeerde muziek blijkt het te zijn...

het is eigenlijk best wel een vrij glamoureuze hard rock band

avatar van ricardo
Klaus Meine die steenkolen engels door zijn neus zingt, maar dan wel op een hele goede manier. Dit album ook bevat gewoon erg veel lekkere nummers. Niet een album om vaak te beluisteren, maar zo af en toe gaat dit album er best nog wel in bij mij.

Stijn_Slayer
Volledig eens met dit laatste bericht van ricardo. Klaus Meine is toch één van de minpunten van deze band.

Op zich prima muzikanten, en ze bewijzen hier ook prima ballads te kunnen schrijven ('Wind of Change' en 'Send Me an Angel') maar ik mis altijd originaliteit bij deze band. Allemaal nogal standaard.

Zelfs een verzamelaar verveelt me al snel, tja...

avatar van B.Robertson
Klaus Meine heeft best wel een mooie stem. Scorpions klinken origineler op Lonesome crow en Eye to eye. Crazy world is een aardige plaat. Prima productie van Keith Olsen. Hit between the eyes is het mooiste nummer.

avatar van vielip
Eén van mijn eerste cd's destijds. Toch heb ik 'm na verloop van tijd weggedaan want ernaar luisteren deed ik nooit meer. Later heb ik 'm voor €2,- op lp terug gekocht (kon het niet laten ) en nu heb ik 'm dus weer eens geluisterd. Tsja, het blijft een 50 - 50 album. Aan de ene kant sterke nummers als Tease me please me, Don't believe her, Hit between the eyes, Wind of change en Send me an angel maar aan de andere kant ook minder werk als Lust or love, Money and fame en Crazy world. De produktie is top trouwens!

haveman
Heel lang geleden had ik dit album in huis. Wat er mee is gebeurd weet ik niet meer. Wel heerlijk om dit weer eens te horen.

Vind dit gewoon een goed album. Toch ervaar ik dit als een guilty pleasure. Als iemand me kan uitleggen waarom, hoor ik het graag.

Don't Believe Her & Restless Nights.

Voor de rest ken ik niks van Scorpions.

avatar van The_CrY
Na het wat slecht geproduceerde Savage Amusement komen onze Schorpioentjes weer terug met Crazy World, wat productie-technisch prima in orde is. Het klinkt nu ook weer ruig op zijn tijd; en dat miste ik in de jaren 80 wel. Helaas is het nummers schrijven niet altijd even makkelijk gebleken. De koek lijkt op aan het gaan. Er staan zeker sterke nummers op als To Be With You In Heaven, Crazy World of Restless Nights, maar nummers als Lust or Love of Money and Fame boeien me dan weer niks. Afgezien van de twee klassiekers Send Me An Angel en Wind of Change hoor je er ook weinig van terug in de huidige Scorpions setlists.

PriestMaiden
To Be With You In Heaven is mijn favoriet samen met Wind of Change.

avatar van Bluebird
Toch een van de betere albums vind ik. De balans tussen rock en ballads is hier mooi in evenwicht, Daarbij is ie me nog nooit gaan vervelen.

Milamber71
Hoorde 'm vandaag weer langskomen en ik ben zo hard als ik kon weggerend. Winds of change is echt mijn kryptoniet. Wat een afschuwelijke plaat, ik kan er niets aan doen...

avatar van vielip
En daarom is het hele album een 0,5 waard?

Milamber71
Nee hoor, de overige nummers zijn niet veel beter. Ik ga geen score geven indien ik maar 1 nummer ken. Maar het nummer is zo slecht dat ik in dit geval misschien zelfs wel een uitzondering had willen maken

avatar van vielip
Op basis van één nummer een heel album een cijfer geven vind ik persoonlijk maar vreemd. Dat de overige nummers niet veel beter zijn kun en mag je vinden uiteraard. Enige uitleg ben ik dan wel benieuwd naar. Ik vind het zelf ook geen heel geweldig album maar een 0,5 gaat me wel erg ver.