James Blake - Klavierwerke EP (2010)

Electronic / Avant-Garde
Label: R&S

1. Klavierwerke (5:06)
  2. Tell Her Safe (3:14)
  3. I Only Know (What I Know Now) (5:16)
  4. Don't You Think I Do (3:05)
Toffe EP van James Blake die weer een ander muzikaal pad bewandelt deze keer. De klavier is deze keer de leidraad.

Ik prijs me momenteel gelukkig dat mijn buren op vakantie zijn, zodat ik op dit onchristelijke tijdstip de heerlijke zware bassen van het openingsnummer nog door de kamer kan laten gonzen. Het eerste nummer vind ik geniaal en eigenlijk het beste wat ie tot nu toe heeft gedaan. Waar dubstep inmiddels steeds meer wordt opgepakt door de mainstream, ontpopt Blake zich hoe langer hoe meer als pionier en borduurt hij verder op het muzikale erfgoed van Basic Channel, Burial en zelfs Timbaland. Erg knap hoe inventief en effectief hij samples inzet.

avatar van kemm
Inderdaad prachtig, bijna onderhuids, samplegebruik! Een heel verschil met zijn CMYK eerder dit jaar. Dit is echt een ontzettend mooi EP'tje. De verwachtingen voor een album worden steeds hoger!

tuktak
zijn album gaat echt heel anders worden dan al het voorgaande heb ik begrepen, singer songwriter electronic als in die feist cover van limit to your love.

avatar van kemm
Da's nog beter toch!

avatar van ni slecht
is limit to your love eigenlijk op een album uitgegeven of enkel als single? ik vind dat echt wel een briljant nummer

of is het daarvoor wachten op een full album?

edit: net gezien dat het een cover is van feist. nuja hopelijk verschijnt het toch nog op een album, het is te mooi om links te laten liggen

avatar van Protonos
vage, sferische muziek.
Interressant om naar te luisteren omdat het iets totaal nieuws voor mij is

avatar van John Doe
Er is nog wel veel sfeervollere -niet sferish als in bolle, want dat is wel erg vaag ja- electronische muziek dan dit hoor Maar erg lekker ep'tje dit.

tuktak
eigenlijk toch wel een supersexy plaatje dit. met name de a-kant is meer bass georiënteerd dan zijn debuutalbum en onwijs funky en uk garage. het is allemaal wel verknipter dan gemiddeld in het genre en natuurlijk met de overbekende james blake vocalen. elke track heeft zijn eigen sausje gekregen, elk kraakje een eigen smaakje de b-kant lijkt al meer op de uitgeklede james blake sound als ook op het album te horen is, al is het daar allemaal nóg minimaler geworden.

avatar van essence
Deze bevalt me wel, in tegenstelling tot die andere ep CMYK.
Inderdaad sexy en dubby flow en dat maakt me wel een beetje benieuwd naar de full cd.

avatar van rolandobabel
weet iemand waar deze te koop/te bestellen is?

I Only Know (What I Know Now) vind ik het allerbeste nummer van James Blake.

avatar van IllumSphere
Deze EP vind ik beter dan de CMYK EP. Het klinkt allemaal zo beter en muzikaler dan voorgaande EP. Daarom krijgt het ook de volle vier punten.

avatar van T.O.
Heel goed vind ik deze. Perfect geproduceerde avantgardistische muziek met toch een soort poppy/toegankelijk randje.