De Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde (2010)

Hip-Hop / Pop
Label: Magnetron

1. Zo Volwassen, Zo Beleefd (4:02)
  2. Sexy Beesten (4:21)
  3. Sterrenstof (3:40)
  4. Elektrotechnique (2:48)
  5. Vijf Sterren Abbo (1:42)
  6. Hengel at a Bitch (2:27)
  7. Huilend Naar de Club (5:27)
  8. Zilt (2:53)
  9. Get Spanish (3:34)
  10. Party:15 (1:40)
  11. Aldiedingen (4:40)
  12. De Broer van Edwin (3:59)
  13. Pappa Is Thuis (2:58)
  14. Stay Black (1:42)
  15. Tante Lien (5:25)
  16. Hoed Rits * (1:02)
  17. Get Spanish [Seymour Bits' Spaans Benauwd Remix] *
  18. The Big Smurfout * (3:24)
  19. Schnitzeltown * (1:20)
  20. Sexy Beesten [Dirt Machine Remix] *
  21. Wij Zijn Vuilnis Man * (3:49)
  22. Vlammetjes * (1:30)
  23. Hot Hot Hot * (3:39)
  24. Pappa Is Thuis (Chopped N' Screwed by Meszahline) *
  25. Sterrenstof [Rimer London 2011 Remix] *
avatar van weasel
Kos schreef:
Vind de clip van Sterrenstof wel erg grappig, maar de track zelf zuigt nogal.
Ik heb dat precies andersom.
Tantu-lauwe plaat. Suf clippie.

avatar van SOAD
Rhythm & Poetry schreef:
verwacht een wat volwassener album dat des te kinderachtig over zal komen

Je slaat de spijker op de kop, ze proberen met wat saxofoonsolo's en piano riedeltjes er wat diepgang in te brengen, maar het blijft natuurlijk de jeugd. Eerste indruk is redelijk tot goed.

avatar van midnight boom
De Jeugd van Tegenwoordig - De lachende derde.

Ik weet zeker dat er veel mensen zijn in Nederland die zich verheugde op de release op de derde langspeler van de jeugd van tegenwoordig. Verwacht geen plaat die lijkt op voorganger de Machine, nee verwacht er een als een jaren '80 plaat geworden a la Dirty mind/Sign 'o' the times van Prince. De Jeugd van Tegenwoordig is een andere band geworden.

Voor zover je het kunt zeggen is de jeugd van tegenwoordig 'volwassen'' geworden. De sound is drastisch veranderd, daardoor zullen sommige mensen teleurgesteld zijn en andere de plaat fantastisch vinden.
Ik moest wel even slikken toen ik het eerste nummer hoorde, geen dikke- bas bron (leger des heils) beat, maar een aantal repeterende jaren '80 synthesizer akkoorden. En naar 24 seconde hoor je Willie Wartaal rappen: vroeger was ik leip, maar ik heb schijt. Even later rapt hij: 'ik ben veranderd' en hij is niet de enige: heel de band is veranderd.
Maar na het openingsnummer wordt het een en ander goed gemaakt. Single Sterrenstof is Bijvoorbeeld erg leuk, Huilend naar de club is erg origineel en het nummer get spanish is fantastisch. In dat nummer wordt bv alles zogenaamd in het spaans gerapt, maar van het spaans klopt helemaal niks. Het nummer heeft een geniale beat en de tekst werkt op mijn lachspieren, zo kennen we de jeugd weer. Maar de jeugd maakt oor de derde keer op rij geen album dat van begin tot einde perfect is, helaas. Zo staan er weer een paar vullers op. Aldiedingen, Tante lien, Party: 15, en stay back zijn bijvoorbeeld niet zo goed, zo is de beat van Aldiedingen erg irritand. en tante lien is redelijk inspiratieloos. wat het niveau van de cd wel omlaag haalt.

De Jeugd zal Vriend en vijand met deze derde langspeler verassen en als je hem een tweede keer opzet is het inderdaad de lachende derde van de jeugd van Tegenwoordig, in het opzicht dat hij totaal anders is dan de machine. Maar... Het blijft natuurlijk wel de jeugd van tegenwoordig. Ze hebben zichzelf nier herhaald, en dat is knap.

Een creatieve derde langspeler die klinkt als een jaren '80 plaat a la Prince met raps van Willy wartaal, Faberyayo en Vieze vur eroverheen.

van: http://daanmuziek.blogspot....

avatar van Gründafjørdøhur
Gôh, ik heb mijn luisterbeurt nog niet af, maar als ik bijvoorbeeld Sexy Beesten en Hengel at a bitch hoor zijn ze nog niet veel verandert. Maar kan het natuurlijk mis hebben ondertussen luister ik lekker verder.

avatar van Davidja
Vind het ietsje tegenvallen maar ze blijven toch echt bazen.

avatar van jordkaka
ik vind het tot nu toe tegenvallen, stem pas als ik m echt goed heb beluisterd.

avatar van MAS
MAS
Dat was hierboven al gepost.

Een hoop stemmen al op de eerste dag trouwens.

avatar van Rhythm & Poetry
Op het eerste gehoor valt het me toch tegen. Sterrenstof is met afstand de leukste track, voor de rest te weinig tempo en te veel gepriegel. Faberyayo komt wel hard, Bas Bron is een goede tweede maar Wiwa en Fjezze vind ik echt onder de maat presteren (hoewel laatstgenoemde op Sterrenstof juist zo hard komt). Wel vind ik De Lachende Derde een betere plaat dan haar twee voorgangers, hier zit wel potentie in. Denk ik.

avatar van Ploppesteksel
Get Spanish is toch ook wel erg lekker hoor.
Hengel at a Bitch & Tante Lien
En dat einde van Aldiedingen. Bas Bron is en blijft hét sterkste punt van De Jeugd.

avatar van lowieke
Weer prima plaat. Verre van goede muziek, maar lekkere/leuke nummers weer.

avatar van Pronk
tot nu toe wel vette plaat

avatar van Gründafjørdøhur
Die beat is gevaarlijk,
Dat haakje is ook gevaarlijk, kijk uit voor je wang bitch

goeiemorgen, de hele plaat ge-youtubed, je kent me.

De Lachende Derde - YouTube

midnight boom schreef:

bullshit, slechts 'n iets serieuzer verhaaltje hier en daar.. pepijn zei 't zelf al dat journaliste dat uitvergroten, ook door de openingstrack Zo volwassen, Zo beleefd. 't is gewoon voor de verandering, verder is deze plaat geen statement van wij zijn nu oude wijze mannen ofzo.

avatar van Edwynn
Klinkt vermakelijk met al die ouderwetse synth dingetjes. Ik begrijp alleen niet veel van die rare straattaal en dat gekke accent.

avatar van luc011190

avatar van Rhythm & Poetry
luc011190 schreef:

Chu'uch!

avatar van okaysjon
lowieke schreef:
Weer prima plaat. Verre van goede muziek, maar lekkere/leuke nummers weer.

Nu ben ik het wel met je eens Lowieke ;o)

Super lekkere plaat weer met geniale woordspelingen.

Welke tante?
Welke Lien?
Lean back

GENIAAL

Tis alleen geen muziek voor de huidige jeugd vind ik met al dat grove taalgebruik. moet er niet aan denken dat mijn dochters van 12 en 15 hun woordenschat gaan aanvullen met het vloekwerk van de heren ;o)

avatar van SOAD
Vind hem per luisterbeurt beter worden, hoorde eerst geen tracks van het niveau Hollereer en Centje, nu komen er toch wel een paar tracks akelig dicht in de buurt.

Persoonlijke favorieten op dit moment zijn Sexy beesten, Aldiedingen en Tante Lien, maar vind eigenlijk heel het album gewoon top.

En hulde voor de vaak heerlijke instrumentale outro's.
Vooral die van Pappa is Thuis met die lekkere funky bass.

avatar van JVT
JVT
wat klinkt dit lekker zeg deze ga ik zeker halen.

avatar van De Daniël
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo veel meer aan. Het kunstje is oud geworden. Sterrenstof vind ik een geinig liedje, maar de rest doet mij weinig tot niets.

avatar van MAS
MAS
Ik ben nog niet echt onder de indruk van deze plaat. De producties op dit album staan me helemaal niet aan. De vorige albums vond ik op zich nog wel te doen maar ik vrees dat dit een onvoldoende wordt.

avatar van GarnalenPeller
praat met jezelf maar dan tegen mij
en raak in de stress over wat je net tegen me zei

avatar van Yamato
Vandaag voor het eerst beluisterd en ben totaal niet onder de indruk. Hoop dat hij met de tijd beter wordt want ik vond het echt niets.

avatar van PaulieWalnuts
Nogal wat vullers zo op het eerste gehoor.....

avatar van wisselstroom
Na een paar keer luisteren, vind ik het best oke. De flow en beats zijn heel anders dan op 'De Machine', wat ik wel een goede zet vindt. Deze 'nieuwe sound' klinkt wel verfrissend. Ook passen de nummers wel goed bij elkaar.

Het Spaanse nummer vind ik echt niks, klinkt te flauw en gemakkelijk. Ook vind ik dat ze de autotune wel wat te vaak uit de kast trekken, deze overkill gaat bij mij na een aantal nummers wel irriteren.
Huilend naar de club is zo over the top fout, dat het dan wel weer grappig is. Sterrenstof krijg ik niet uit m'n kop, vette track.

Nog wel een aanrader: cd-presentatie, starten met de ouwe hits en dan de nieuwe shit:
cd-presentatie 3voor12

avatar van TheFunkyM
De eerste keer nu geluisterd, maar het valt niet tegen deze cd.
Nog geen beoordeling, omdat ik er even echt voor moet zitten.

avatar van De Daniël
Even echt gaan zitten voor De Jeugd van Tegenwoordig

avatar van TheFunkyM
ja zeker ja.
Anders hoor je alleen een beetje de uithalen van fur.
Ik heb deze cd alleen op als ik me haar etc. aan het doen ben, dus let niet echt op de grappen binnen de teksten. Volgens mij is dat toch 1 van de sterke punten van jvt

Maar snap wel wat je bedoeld haha