Nicki Minaj - Pink Friday (2010)

Trinidad en Tobago
Hip-Hop / Pop
Label: Young Money

1. I'm the Best (3:37)
  2. Roman's Revenge (4:38)

met Eminem

met will.i.am

9. Blazin' (5:02)

met Kanye West

10. Here I Am (2:55)
  11. Dear Old Nicki (3:53)
  12. Your Love (4:05)
  13. Last Chance (3:51)

met Natasha Bedingfield

14. Super Bass * (3:20)
  15. Blow Ya Mind * (3:41)
  16. Muny * (3:47)
  17. Girls Fall Like Dominoes * (3:44)
  18. Wave Ya Hand * (3:00)
  19. Catch Me * (3:56)
  20. Roman's Revenge * (3:50)

met Lil' Wayne

21. BedRock * (4:48)

met Lloyd, Lil' Wayne, Drake, Gudda Gudda, Jae Millz en Tyga

avatar van catdog
Misschien ben ik hier de enige, maar ik vind dit toch een erg leuke 'artiest'. Toch iemand met een herkenbare en eigen stijl. Met haar features weet ze meestal écht wat toe te voegen aan de song en het is onder de blond en pink wigs ook een knappe vrouw. En de platen die ik hiervan gehoord heb zitten goed inmekaar gestoken. Natuurlijk zit er een hééééle grote leegte tussen haar en het niveau van Missy Elliott maar dit vind ik toch één van de leukste female rappers van deze tijd. Kijk hier naar uit.

avatar van UmindC
Roman's Revenge is nu ook uit...

UmindC schreef:
Roman's Revenge is nu ook uit...

avatar van MJ_DA_MAN
catdog schreef:
Ah, kom op man, dat kun je toch niet menen? Ik ben sowieso geen fan van vrouwelijke MC's maar dan nog kan ik een rij van betere noemen die jij hoogstwaarschijnlijk ook veel beter vindt.

De Schaafkaas
Ik zag toevallig een interview (n.a.v. een track met Eminem) van haar met een of andere zwakzinnige presentator die alleen maar ja en amen knikte en uitblonk in domme vragen stellen. Wat een idioot is dat mens, die kan nog geen normale zin uit haar mond krijgen.

Dat Eminem inmiddels is afgegleden naar een bedenkelijk niveau was wel duidelijk na zijn laatste album, maar dat het nu al zo erg gesteld is dat hij met plezier samenwerkt met zo'n (wan)artiest....

avatar van niels94
En toch blijven veel Eminem fans nu roepen 'ze komen allebei hard' en dat soort onzin, ik krijg het er maar niet in dat dit inderdaad een wanartiest is en dat het niet alleen aan de combinatie ligt dat ik dat een slecht nummer vind. Toch de 'alles goed vinden van je idool' mentaliteit denk ik. Deze mensen zullen waarschijnlijk alles van Eminem pikken.

Verder vind ik wat er tot nu toe uit is van dit album van een dusdanig bedroevend niveau dat dit wel eens een nieuw dieptepunt zou kunnen vormen in de hip-hop. Check It Out met Will.I.Am is één van de slechtste nummers die ik ken en Your Love is niet veel beter. Roman's Revenge is voor mij dan weer een persoonlijk drama vanwege nog meer verlies van vertrouwen in Eminem. Ik denk dus niet al te positief over dit album (net zoals ik denk over de Nicki Minaj in het algemeen, zij 'rapt' ronduit irritant, ik zal het mezelf dus niet aandoen dit album te beluisteren en erop te stemmen).

niels94 schreef:

Eminem moet je gewoon onthouden als de man van The Marshall Mathers LP. Alles na The Eminem Show van hem is bedenkelijk qua niveau en klinkt erg repetitief/ongeïnspireerd. De man heeft echt meesterwerken op zijn naam staan, laten we hem zo herinneren

avatar van niels94
Laten we dat doen ja, R.I.P. The Real Slim Shady. (Hoewel ik Recovery helemaal niet zo heel slecht vind als bijvoorbeeld Encore , maar dit slaat natuurlijk alles).

avatar van René.
Recovery was een heel goed album. Snap niet dat mensen Eminem z'n muziek niet in perspectief kunnen zien.Hij heeft nooit pure rapmuziek gemaakt, altijd popachtig. Dit en dat nr met Rihanna (al was z'n verse op LTWYL2 wel heel erg goed) is wel het toppunt ja, maar ik heb er alle vertrouwen in dat evt. volgende albums niet volstaan met dat soort troep.

Ontopic: Dit album gaat gegarandeerd zuigen.

René. schreef:
Ontopic: Dit album gaat gegarandeerd zuigen.

avatar van ThingMan
De hip hop lady Gaga. Alleen dan niet zo goed. Als het een album is met te veel Lil' Wayne trekken word het een flop voor de nieuwe Lil' Kim. Denk niet dat ik hem orgineel zou kopen. Snap nog steeds niet dat zij een BET award heeft gehad. Maar goed, Amerika heeft altijd een bijzondere smaak.

avatar van KILLERBEE99
Heb zojuist dat nummer met Eminem geluisterd en ....

Dat moet toch wel het slechtste Eminem nummer zijn dat ik ken. Hopelijk wordt het D12 album zonder al die bullshit zoals Eminem de laatste tijd doet.

Ik bedoel, Eminem mag doen wat ie wil, maar ik vind het gewoon geen goede artiest meer. In iedergeval geen goede artiest zoals van vroeger.

Nicki Minaj... Nooit nummers van haar gehoort, op Roman's Revenge na, ik denk dat ik het daar maar bij laat. Lady of Rage aanzetten, klinkt wat beter

EDIT: hmm toch wel 2 nummers van haar gehoort om albums van Lil Wayne & Ludacris...

MJ_DA_MAN schreef:

Wellicht maar dan kom ik er op dit moment even niet op. Ik heb gewoon gek genoeg wat met haar. En ik ben blijkbaar ook niet de enige.

Guilty pleasure misschien? Want dan mag het

avatar van ThingMan
Luister nu het nummer met Eminem. Word er helemaal zenuwachtig van. Wat een schijt beat. Dit is geen hip hop, gewoon goedkope bagger. Verbaast me ook niet dat ze bij Lil' Wayne op het label zit.

avatar van Boy
Boy
Waarom geeft iedereen Eminem de schuld van dat nummer? De tekst van Renegade op die beat had nóg geresulteerd in een dungeon dragon van een plaat. Klagen bij Swizzy dus.

avatar van niels94
Ik geef Eminem de schuld dat hij hieraan meedoet, zijn verse had in een goed nummer wel redelijk geklonken. Natuurlijk is het de schuld van Swizz en Nicki dat het een klotenummer is, des te dommer dat Eminem eraan mee heeft gewerkt.

avatar van UmindC
Ze hebben die track met zij drieën gemaakt, dus hebben ze allen schuld. Ook Eminem

niels94 schreef:

In het interview kwam naar voren dat hij twee keer geweigerd had om zijn medewerking te verlenen aan Nicki Minaj omdat hij de tracks niet bij hem vond passen. Pas bij de derde track (waarover het gaat dus) had hij een goed gevoel.

Dat maakt een mens nieuwsgierig hoe slecht die andere twee nummers wel niet waren.

Guilty pleasure misschien? Want dan mag het

Laten we het daar maar op houden. Roman's Revenge vind ook niet eens zo slecht. Hou wel van die 'aparte' vibe van dat nummer. Nicki die met een Engels accent spreekt.

avatar van Boy
Boy
Ik begin ook echt een hekel te krijgen aan Will.I.Am. Hoe makkelijk hij dat nummer van The Buggles ook weer jat...het is Pump It all over again. Samen met Swizz wellicht de slechtste producer uit het genre.

De vrouwlijke MC van het moment en ze is HOT !!!
Vreemde damer maar goed, haar swag spreekt me wel aan en vreemd spreekt altijd aan zoals Gaga zeg maar.

Koning-Phong schreef:

En Ohjah, over Lil Kim Vs. Nicki Minaj..Ik fucks met Kim on this one..

Geen touw aan vast te knopen.

Koning-Phong schreef:

En Ohjah, over Lil Kim Vs. Nicki Minaj..Ik fucks met Kim on this one..

Wacht even... Kanye West is dus geen hip-hop en geen MC maar deze dame, die rare stemmetjes opzet over een popbeat, is een echte vrouwelijke MC? Heeft KRS-One hier toevallig iets goeds over gezegd, dat je haar wel goed vind?

Geen touw aan dat stukje én jouw mening over hip-hop vast te knopen.

avatar van UmindC
Ik Kanye in ieder geval meer "real" dan Nicki Minaj, wat dat dan ook betekenen mag.

niels94

Ik moet de new era wel accepteren, ik zat de berichten op Kanyes album te lezen en heb even lopen brainstormen en moet het gewoon accepteren en loslaten...

en als je goed leest neem ik het ook niet al te serieus..

Haar skillz? Tja, het is Hip dusja ik noem het maar goed lol de beats zijn easy to follow en haar songs zijn sing alongers dus ..ik denk dat deze album dope word..

Het is dope maaaar wat ik ervan vind is iets anders... dus ik verwelkom die New Era kiddies.

avatar van UmindC
Gisteren, bij Kanye's album, zei je dat je de "new era" uitkotst. En nu accepteer je het ineens, je spreekt jezelf een beetje tegen niet?

Koning-Phong
Gisteren zei ik het jah..vandaag accepteer ik het mede dankzij argumenten van jou en anderen.

Ik heb geleerd dat ook Hiphop veranderd, nieuw gezicht, nieuw stijl, nieuw soort mensen..

P.S. Ben wel benieuwd naar Eminem's verse op Roman's Revenge

avatar van niels94
Toch vind ik dat er verschil zit tussen 'new era' (ik heb het niet zo op die termen, maar goed) rappers als Kanye West, die creatief bezig zijn en echt goed produceren, en dus goede muziek maken, en 'rappers' als Nicki Minaj, die verschrikkelijke, lage, ongeïnspireerde pop muziek.

En Eminem's verse is al te horen, het nummer is al uit.

UmindC schreef:

Ik schat Kanye West in als iemand die in een droomwereld leeft. De weelde, de luxe, de grootheidswaanzin, de excessen die daarbij komen kijken. Ik zou hem niet gelijk 'real' durven noemen. Maarja, de meeste geniale personen zijn vaak niet 'real', dus op dat vlak mogen we niemand over een kam scheren.