Nicki Minaj - Pink Friday (2010)

Trinidad en Tobago
Hip-Hop / Pop
Label: Young Money

1. I'm the Best (3:37)
  2. Roman's Revenge (4:38)

met Eminem

met will.i.am

9. Blazin' (5:02)

met Kanye West

10. Here I Am (2:55)
  11. Dear Old Nicki (3:53)
  12. Your Love (4:05)
  13. Last Chance (3:51)

met Natasha Bedingfield

14. Super Bass * (3:20)
  15. Blow Ya Mind * (3:41)
  16. Muny * (3:47)
  17. Girls Fall Like Dominoes * (3:44)
  18. Wave Ya Hand * (3:00)
  19. Catch Me * (3:56)
  20. Roman's Revenge * (3:50)

met Lil' Wayne

21. BedRock * (4:48)

met Lloyd, Lil' Wayne, Drake, Gudda Gudda, Jae Millz en Tyga

avatar van UmindC
Ik heb ook een hekel aan het woord real of soortgelijke termen, ik bedoelde in principe dat ik Kanye West beter vind Nicki Minaj. En dat ik Kanye eerder "real" zou noemen dan Nicki.

De Schaafkaas
UmindC schreef:

Ik snap wat je bedoeld. Vind zelf Kanye West ook stukken creatiever en origineler als een artiest. Maar vind ze allebei als persoonlijkheid even unreal.

avatar van Rhythm & Poetry
Ongelofelijk, elke keer weer denk ik als ik iets vreselijks heb gehoord denk ik: slechter dan dit kan het niet worden. Maar nooit heb ik gelijk gekregen. Tot het moment dat ik gisteren Check It Out zag. Nu weet ik het zeker: slechter dan dat kan het gewoon niet worden.

avatar van niels94
Klopt, dat moet één van de slechtste nummers ooit zijn. Ik hoorde het op de radio

VER-SCHRIK-KE-LIJK irritant, echt. Will.I.Am recycled zelfs zijn eigen lyrics

De Schaafkaas
Rhythm & Poetry schreef:

Het wachten is op de nieuwe Soulja Boy!

avatar van niels94
Ik vond Kiss Me Thru The Phone minder erg dan Check It Out. En dat is geen compliment voor Soulja Boy.

avatar van MJ_DA_MAN
Die wordt steeds uitgesteld .

niels94 schreef:

Maar Turn My Swag On vond ik erger dan Check It Out.

MJ_DA_MAN schreef:
Die wordt steeds uitgesteld .

Ik weet niet hoe Turn My Swagg on gaat eigenlijk Maar weinig reden om die te gaan luisteren.

avatar van niels94
Ik heb serieus strak gelegen achter mijn computer Misschien heb je gelijk, dit is serieus te erg Ongelooflijk, hoe zo'n nummer ooit de studio kan verlaten, laat staan dat er een clip van wordt gemaakt Dit soort muziek is zo slecht dat het gewoon echt grappig wordt. Die blije kutkop van 'm Soulja Boy laat Lil Wayne een rapgod lijken

Ik heb er nog eentje voor je, Klikerdeklik

avatar van niels94
Ik neem aan dat dat een parodie is? Dat hoop ik tenminste wel. Met die klokken om zijn nek

Hij heeft trouwens nog steeds meer te melden dan Soulja Boy. Het nummer zelf is wel echt afschuwelijk. Maar het lijkt serieus op een parodie. Als dit een serieus nummer is het wel het slechtste nummer dat ik ken.

avatar van UmindC
Volgens mij is het serieus, die klokken heeft hij toch altijd gehad?

Dankjewel UmindC, je hebt me laten lachen vandaag

avatar van MJ_DA_MAN
Turn My Swag On is hard, zeker vergeleken met alles van Nicki Minaj.

niels94 schreef:
Dankjewel UmindC, je hebt me laten lachen vandaag

Graag gedaan, ik heb me er zelf ook wel mee vermaakt

avatar van Paalhaas
UmindC schreef:
Ik heb er nog eentje voor je, Klikerdeklik

Pijnlijk, pijnlijk! Er zou een soort commissie moeten zijn die helden van weleer verbiedt hun eigen mythe naar de knoppen te werken.
(hilarisch trouwens, dat commentaar eronder: "Flav takes autotune to another level with this heartfelt love song and shows a side of himself that you've never seen before! This dude can do it all!" )

Overigens (en on topic) is "Check it out" een rip-off van een van de beroemdste popsingles ooit (en het eerste nummer dat op MTV werd vertoond 'back in 1981') "Video killed the radio star" van de Buggles.

avatar van Arrie
Rip-off? Dat heet een sample.

Maja als het eenmaal een hit word is het een hit

Souljaboy sucked zwaar dat jullie dat vinden kan ik mij voorstellen. Dat jullie echter de link van hem naar Nicki Minaj leggen verbaast mij dan weer wel.. Ik vond Check it out ook wél een leuke single en kijk zelfs een beetje uit naar haar album. / trouwens jullie kunnen beter Rihanna beledigen/

Koning-Phong schreef:

Maja als het eenmaal een hit word is het een hit

Absolute onzin. Een sample is niet hetzelfde als een rip-off, maar dan met toestemming. In heel veel hele goede hip-hop beats wordt er gesampled, dan wordt er een klein stukje van een ander nummer overgenomen, maar is het een hele andere beat. Neem bijvoorbeeld College Dropout, veel samples, fantastisch album. Of Reasonable Doubt. Maar ook underground gebeurt dit, Jedi Mind Tricks doet het bijvoorbeeld.

Er wordt ook wel eens slecht gesampled (No Love Van Eminem en Lil Wayne). Dan kun je het bijna een rip-off noemen, omdat ze bijna de hele beat lettelijk overnemen, toch zou ik dit ook niet gelijk stellen want het is wel een heel ander nummer dan het origineel.

Koning-Phong
Ik vind gewoon dat er geen ophef hoef gemaakt te worden als iemand een refrein ofzo sampled.

Sample, rip-off..who cares

avatar van niels94
Er zit gewoon een heel groot verschil tussen een sample en een rip-off.

avatar van Arrie
Een heel refrein overnemen vind ik dan weer wel erg. Dat is toch belachelijk? Zoals in dat nieuwe nummer van Travie McCoy bijvoorbeeld. Maar waar Paalhaas het over heeft, dt is gewoon een sample.

avatar van niels94
Klopt, maar dat is dan weer een uiterste. Dat is gewoon inspiratieloos jatten. Echter, zelfs refreins overnemen kan goed gedaan worden (Jay-Z bewijst dit, voornamelijk op Reasonable Doubt en The Blueprint).

Goed samplen, op een creatieve manier stukken uit een ander nummer in je eigen beat verwerken, vind ik geen jatwerk en een rip-off (dat zul je vast wel met me eens zijn).

avatar van Anne Maaike
Wat ik hier van moet verwachten weet ik niet. Als feature op sommige tracks kan ze best leuk zijn, maar een heel album... Roman's Revenge vind ik al niks. Ook Eminem voegt weinig toe op dat nummer. Ik zal dit album waarschijnlijk wel een kans geven.

avatar van Jordyp
Ik ga het zeker luisteren. Alleen al doordat stukje van Nicki op Dark Fantasty. Eén van m'n favoriete platen op MBDTF.

*Album is overigens al gelekt*

avatar van MAS
1,0
MAS
Normaal download ik geen Young Money albums omdat ik in principe geen albums luister waar ik zeer lage verwachtingen van heb. Maar ik vond Nicki's verse op Monster wel vet. Ik vond haar daar een beetje lijken op Missy Elliot dus ik gaf haar het voordeel van de twijfel. De kwaliteit is op dit album echter ver te zoeken. Ik kwam er ook nog achter dat dat walgelijke nummer wat ik altijd op de radio hoor hier op stond (Check It Out). De featurings stellen ook allemaal teleur. Zelfs Eminem weet het niveau van het album niet omhoog te krikken. Daarnaast zijn er nog allemaal vervelende R&B refreintjes. Absoluut geen aanrader dus!