Patrick Wolf - Lycanthropy (2003)

Electronic / Pop
Label: Faith and Industry

1. Prelude (1:31)
  2. Wolf Song (3:28)
  3. Bloodbeat (3:50)
  4. To the Lighthouse (4:05)
  5. Pigeon Song (3:34)
  6. Don't Say No (4:02)
  7. The Childcatcher (4:28)
  8. Demolition (6:07)
  9. London (3:54)
  10. Paris (4:46)
  11. Peter Pan (1:53)
  12. Lycanthropy (4:10)
  13. A Boy Like Me (3:29)
  14. Epilogue (2:08)
handsome_devil schreef:

Ja, dat weet ik, maar die andere albums van hem zijn dan blijkbaar minder druk en zo?

Die zijn toegankelijker en hebben misschien wat minder scherpere randjes (wat niet wil zeggen dat die albums ze dus helemaal niet meer hebben).

handsome_devil
Ok.

**is toch nog steeds een klein beetje bang**

avatar van Oldfart
Ik ken veel, maar niet genoeg; ik weet wel wat; maar lang niet alles....
Zoals dit: Is Wolf zijn echte naam ?

In ieder geval is "Lycanthropy"een mooie titel voor een album van iemand met zo'n naam:
Lycanthropy:
het vermogen van de mens om in een weerwolf (dier) te veranderen.

Heeft hij hier op de cover nou blond haar? (is wel anders nu)

Spuit 12 schreef:
Heeft hij hier op de cover nou blond haar? (is wel anders nu)

Ja.
Leuk album van een artiest die na dit album een meesterwerk zal afleveren. A boy like me is een van de heerlijkste elctrorock nummers ooit

Pigeon Song is een geweldig nr!

handsome_devil
Maar even in mijn top10 gezet. Ik blijf hem maar draaien.

Van een 3,5 naar een 4,5. Zelfde probleem als aERodynamIC gehadt, het is veel harder en rauwer. Maar alles het er echt op aan komt doet de plaat zijn werk perfect. Childcatcher is een geweldig nummer met het refein.

avatar van Razorreptilia
lycanthropy is in 2 woorden; geweldig bizar
heerlijk, met erg mooie nummers met als 'Childcatcher' duidelijk mijn favoriet.
ook blijf ik de nummers 'A Boy Like Me' en 'To The Lighthouse' draaien.

avatar van AriTupari
Ik kende eigenlijk alleen "The magic position" van deze man en vond deze goed, maar nu niet in die mate om meer van mans albums te willen ontdekken.
Nu heb ik dan toch deze "Lycanthropy" binnengehaald en jongens wat is me dit een aangename verrassing.
De mix van electronica, rock en folk gaat er echt super goed in bij mij. Het was echt al een hele tijd geleden dat ik zo'n goede plaat gehoord had.
Ik geef niet snel *4,5, maar nu is het terug zover.

avatar van oruiz
Onderhond schreef:
Als het de bedoeling is om lelijk klinkende muziek te maken doe ik meteen mee. Ben ik ook best goed in namelijk.

Verkoopt dat wat ?

Ja. Maar honden, dat is mijn mening, moeten alleen geen muziek maken. Lelijke of mooie dat maakt niet uit. Een hond is een hond. Wanneer snappen we dat nou een keer....

avatar van devel-hunt
Deze CD voor 4 euro op de kop weten te tikken, een bijzondere CD waarin Wolf moeiteloos alle muziek stijlen door elkaar smijt en er toch een éénheid van weet te maken, klein onbekent meesterwerkje.

avatar van Amicus
oruiz schreef:

Maar wat doet Belle van Belle & Sebastian dan in jouw top10, dat is een hele grote witte hond

avatar van cbokhove
Jezus, childcatcher. Geniaal. Inderdaad a la xiu xiu. Had ik niet van hem verwacht...

avatar van oruiz
Amicus schreef:

Oei val ik hier eventje genadeloos door de mand haha