J. Cole - Friday Night Lights (2010)

Label: Roc Nation

1. Friday Night Lights (1:45)
  2. Too Deep for the Intro (3:45)
  3. Before I'm Gone (4:24)
  4. Back to the Topic (3:00)
  5. You Got It (4:47)

met Wale

6. Villematic (3:13)
  7. Enchanted (4:11)

met Omen

8. Blow Up (5:00)
  9. Higher (3:49)
  10. In the Morning (3:54)

met Drake

11. 2Face (4:46)
  12. The Autograph (3:43)
  13. Best Friend (3:25)
  14. Cost Me a Lot (3:18)
  15. Premeditated Murder (3:54)
  16. Home for the Holidays (3:55)
  17. Love Me Not (3:31)
  18. See World (4:14)
  19. Farewell (3:32)
  20. Looking for Trouble * (5:53)

met Kanye West, Pusha T, Big Sean en CyHi da Prynce

totale tijdsduur: 1:12:06 (1:17:59)
avatar van kobe bryant fan
Wat een topnummer is Before I'm Gone toch!Die productie is schitterend,hoe sneller Cole World uitkomt hoe beter.Maar ik denk dat er nu wel grote druk op zijn schouders ligt.

avatar van kobe bryant fan
Ja de tweede mixtape die ik luister van de man die voor mij Hip-hop nieuw leven inblaast is alweer schitterend.Een intro heeft hij eigenlijk niet nodg hij doet het toch en ook dat is een succes!
Dit is gewoon 20 songs,lang genieten.5.0*

avatar van kobe bryant fan
3de bericht na elkaar maar moet wel even zeggen dat ik dit van een 5.0* naar een 4.0* heb verlaagd omdat dit een unieke mixtape wel is,die echt op een album lijkt.Er zitten veel super songs op maar ook goede songs dien op het einde samen geen 5.0* waard zijn maar wel een dikek 4.0* en ik kijk nog altijd uit naar Cole World!

FightForMore schreef:

Weet je eigenlijk wel dat ik bedoel dat het lijkt op College Drop-out ?
tuurlijk, vandaar de knipoog!
en ik snap zelfs helemaal wat je bedoelt
was gewoon een grapje, J. Cole heeft zijn college immers wel afgemaakt...

avatar van UmindC
Hij is zelfs cum laude geslaagd.

avatar van Rhythm & Poetry
Erg dope mixtape, nu maar eens een echt album droppen J. Cole. Hij heeft een erg fijne stem om naar te luisteren en tekstueel is het vermakelijk. Ook de producties passen precies bij de relaxte hiphopsfeer dat de tape uitademt.

avatar van Jurrien
Niemand heeft Farewell als favoriet aangevinkt, is toch mijn favoriete track van deze tape. Over het algemeen ligt het niveau hier heel hoog, maar hij moet nu wel een album gaan droppen. Telkens als Ik Friday Night Lights luister, denk ik wel hoe goed het album wel niet kan worden.

avatar van kobe bryant fan
Ja maar zijn eerste single van zijn album is al uit en de clip trouwens ook en hij heet Who Dat?! En ik vind de song maar redelijk ik had van een eerste single iets meer verwacht.

avatar van Jurrien
Ja maar die is nu ook al minstens een half jaar uit.

avatar van kobe bryant fan
Ja weet ik maar het staat wel al vast dat ie op het album komt.

avatar van UmindC
Ik denk niet dat die op het album komt.
Sterker nog: ik weet het zeker.

avatar van kobe bryant fan
Waarom denk je dat(of weet je het zeker)?

avatar van Jurrien
Omdat hij een single een beetje de buzz voor een album moet creëren en aangezien de track een beetje in de vergetelheid is geraakt, zal hij er niet op komen.

^ Dit dus.

avatar van Game
Het zal wel een bonustrack worden.

avatar van kobe bryant fan
Oke bedankt, dat het album er maar snel komt.

avatar van Silky & Smooth
Na The Warm- en Come Up mixtapes wederom een vette mixtape van J. Cole. Ik kijk heel erg uit naar zijn album.

Kos
Back to the Topic . Waarom zijn er tegenwoordig zo weinig van dat soort producties?

avatar van Rhythm & Poetry
Omdat jij oud bent en niet alles meer goed bijhoudt op het gebied van hiphop?

Hm. Goed punt.

Kos
Waarom staat dit eigenlijk als verzamelalbum in de database?

avatar van Rhythm & Poetry
Omdat dit een mixtape is, die staan onder verzamelaars.

Kos
Hm, dacht alleen albums met eerder uitgebracht materiaal.

avatar van bennerd
Sterk plaatje! Die bonustrack is een regelrechte banger en voor de rest staan er nog een aantal catchy hits op.

Too deep for the intro

avatar van MDRAIJER
Ik vind dit het beste werk van Jermaine Cole tot nu toe. Prachtige mixtape.

Hopen dat 2014 Forrest Hills Drive nog beter wordt!

avatar van Raul
Ben heel benieuwd naar zijn nieuwe album ja.
Eerste twee waren toch licht teleurstellend voor mij... Hoewel ik Born Sinner wel aardig vond.

avatar van MDRAIJER
Raul schreef:
Ben heel benieuwd naar zijn nieuwe album ja.

Ik vind Sideline Stories beter dan Born Sinner, hoor.

Oké, ik niet.