J. Cole - Friday Night Lights (2010)

Label: Roc Nation

1. Friday Night Lights (1:45)
  2. Too Deep for the Intro (3:45)
  3. Before I'm Gone (4:24)
  4. Back to the Topic (3:00)
  5. You Got It (4:47)

met Wale

6. Villematic (3:13)
  7. Enchanted (4:11)

met Omen

8. Blow Up (5:00)
  9. Higher (3:49)
  10. In the Morning (3:54)

met Drake

11. 2Face (4:46)
  12. The Autograph (3:43)
  13. Best Friend (3:25)
  14. Cost Me a Lot (3:18)
  15. Premeditated Murder (3:54)
  16. Home for the Holidays (3:55)
  17. Love Me Not (3:31)
  18. See World (4:14)
  19. Farewell (3:32)
  20. Looking for Trouble * (5:53)

met Kanye West, Pusha T, Big Sean en CyHi da Prynce

totale tijdsduur: 1:12:06 (1:17:59)
avatar van Raul
deze tape is de moeite van het besluisteren zeker wel waard
ben eindelijk wel eens benieuwd naar een echt album van deze man

avatar van Jordyp
Ja er staan echt een aantal erg goed nummers op. Zouden zo op een album kunnen. Ik kan alvast niet wachten op "Cole World".

avatar van Delars
Echt een vette tape idd

You Got It met Wale is een pareltje

avatar van GijsV
You Got It is absoluut het beste nummer van deze tape. Voor de rest zitten er nog wel een paar lekkere nummertjes op.

avatar van Game
Weer een goede mixtape van J. Cole. Nou ja, je zou het bijna een volwaardig album kunnen noemen. In ieder geval een waardige opvolger van het sterke The Warm Up. J. Cole is naar mijn mening de toekomst van hiphop. Terwijl Drake de mainstream in de tang heeft, is Cole de man waar de hiphop liefhebber graag naar luistert. Hij probeert duidelijk het oude hiphop gevoel terug te halen met simpele beats doordrenkt met samples. Dat resulteert in sterke tracks zoals Before I'm Gone, wat misschien wel mijn favoriete track van het jaar is. De gedrevenheid ook waarmee Cole rapt is leuk om naar te luisteren, hij heeft een soort arrogantie maar tegelijkertijd ook een bescheidenheid. Maar hij heeft meerdere kanten. Storytelling kan hij ook zoals hij bewijst op 2Face. Er zijn ook lekkere luchtige tracks zoals Higher en Home For The Holidays, die laatste heeft een heerlijke beat. En zo kan ik eigenlijk geen slechte track vinden, alhoewel ik wel vind dat het iets te lang duurt met 19 tracks. Zeker zonder veel gastartiesten.

4*, J. Cole laat weer horen dat hij een grote toekomst in hiphop heeft. Alle producties zijn zelf verzorgd (volgens mij) en als op Cole World volgend jaar mannen zoals Kanye en No I.D. achter de knoppen zitten moet dat wel een classic opleveren.

In the Morning (featuring Drake) Producer: L&X Music
2Face Poducer: Syience

Wikipedia.nl

Voor de rest alles zelf verzorgd inderdaad. Enchanted dan wel samen met Omen en See World samen met Elite. Villematic uiteraard door Bink.

avatar van Game
Dan heeft ie toch zelf de beste producties gemaakt vind ik

Zeker 5 sterren waard voor een mixtape.
Laat staan hoe het album wordt.

avatar van Raul
wanneer komt die Cole World uit?
Ik dacht eind 2010 maar dat is al bijna...

avatar van Jordyp
December 2010, weet niet of dat ondertussen alweer achterhaald is. Zal wel begin 2011 worden denk.

Ben trouwens helemaal weg van deze mixtape. Staan echt een aantal pareltjes op en dat op een mixtape... Wat een talent, op Looking For Trouble kan Kanye echt niet tegen hem op. Nou heb ik Kanye altijd al meer gezien als een geniale producer, maar toch.

ik geef deze tape 4 sterren, verveelt niet, heerlijke muziek

avatar van Kid
Kid
Misschien wel z'n beste tape tot nu toe! Ik draai 'm kapot!

avatar van Crooklyn
Lekkere mixtape met Before i'm Gone als uitschieter
Zag net een live optreden van hem waar die I Ain't mad at Cha kopierde nie goed te hore ma klonk echt super hopelijk wel zijn eigen draai aan gegeven maar nu ff genieten van de tape.

avatar van faguar
Before Im Gone is toch 1 van de betere tracks van het jaar, ook Home for the Holiday is geweldig. J.Cole heeft veel potentie om een grote naam te worden in de Hiphop scene. Ik verwacht ook heel veel van het album, en denk dat hij volgend jaar wel door zal breken.

Ik heb J.Cole nog geen missertje zien maken. Het is goed om te zien dat er een groot talent zit in de nieuwe generatie rappers (tussen types als Drake en Nicki Minaj in). J. Cole maakt zijn eigen beats, heeft een geweldige flow en gebruikt vette metaforen in zijn lyrics.

avatar van GijsV
Na een aantal keer vaker geluisterd te hebben vind ik dit toch een uitstekende mixtape!

Ik ben echt een enorme J. Cole fan alleen vraag ik me telkens na een nieuwe mixtape weer de zelfde vraag af. Wat gaat een album van J. Cole nou brengen dat een mixtape niet heeft gedaan buiten een feutenring van Jay-z

ELdonkey schreef:

Producties van No I.D. en Kanye West.

avatar van Anne Maaike
Deze rapper is voor mij toch een om in de gaten te houden. Relaxte stem en flow. Ik hoop dat zijn debuut minstens zo goed als dit wordt.

Rene1979
Ik hoor veel van deze man. Zou zomaar weer een de meest belovende rapper kunnen worden hoor ik overal dus ben benieuwd.

avatar van Septua
Het is inderdaad een goede rapper, heeft kwa style wel wat weg van Kanye West.

Rene1979
Zal deze is luisteren het vroegere werk van kanye is erg goed dus laat me verassen

avatar van Kid
Kid
Ik vind het totaal niet op Kanye lijken, en al helemaal niet Kanye anno 2010.

Hoe vaker ik deze tape luister hoe meer hij bij me groeit. Ik vraag me af wat het voor een album gaat worden. Ik hoop niet dat hij een te commerciele kant op gaat. Hopelijk kan hij een goede ballans vinden tussen underground en mainstream.

avatar van UmindC
Wat een mixtape, en oh wat ben ik ongelofelijk benieuwd naar Cole World, die nu voor maart 2011 staat. Dat moet haast wel een classic worden.

Mixtape van het jaar.

Rene1979 schreef:
Zal deze is luisteren.

Zeker doen!

avatar van j.b.b.l
Ik vond The Warm Up een classic mixtape,had toch het gevoel dat Friday Night Light minder zou worden.Maar het lijkt gewoon niet mis te kunnen gaan voor J. Cole.Mooie producties,die hij vaak zelf maakt,worden opgevuld door zijn fijne flow waardoor hij vrij makkelijk te volgen is.J. Cole is zonder twijfel mijn favoriete artiest van dit moment.Friday Night Lights houd me voorlopig tevreden,maar wat kijk ik uit naar Cole World!

avatar van Raul
"Cole World got me sneezing"

FightForMore
Ik ben aangenaam verrast van J.Cole, ik ben niet zo'n fan van hem, maar deze mixtape kan me wel bekoren. Het is een beetje de College Dropout van J.Cole. 'Cost Me a Lot', 'Before I'm Going', 'Villematic' (ja, het komt door de 'Devil in a New Dress' beat) en 'Higher' vind ik hele aardige nummers, alleen jammer van het laatste nummer samen met Big Sean en nog enkele mainstream-rappers.

avatar van UmindC
Dat is dan ook een bonustrack, was een van de Good-Friday's.

FightForMore schreef:

Alleen dropte J. Cole niet out of college

FightForMore
Raul schreef:

Alleen dropte J. Cole niet out of college

Weet je eigenlijk wel dat ik bedoel dat het lijkt op College Drop-out ?