Ghostface Killah - Apollo Kids (2010)

Label: Def Jam

1. Purified Thoughts (3:32)

met GZA en Killah Priest

5. 2getha Baby (3:01)
  6. Starkology (2:25)
  7. In tha Park (3:47)

met Black Thought

8. How You Like Me Baby? (3:15)
  9. Handcuffin' Them Hoes (2:30)

met Jim Jones

10. Street Bullies (3:18)

met Sheek Louch, Sun God en Wigs

11. Ghetto (4:09)

met Cappadonna, Raekwon en U-God

12. Troublemakers (3:41)

met Method Man, Raekwon en Redman

avatar van Bedorvenkebab
Cover

Wel benieuwd, Ghost gaat weer de hiphop kant op op deze verwacht ik, en de gastartiesten zien er ook niet slecht uit. Een paar commerciële uitnodigingen, maar dat is voor Ghostface geen probleem.

avatar van Colucci_Era
Jammer dat Jim Jones erop staat de rest kan ik nog wel waarderen. Ben wel benieuwd naar de track met Black Thought.

Relax
Oeh, Drama lijkt me een hele lekkere track.

avatar van Kill_illuminati
Een nieuwe Ghostface Killah! Altijd interessant een album van Wu's meest consistente lid.

avatar van -marco-
Ben hier erg benieuwd naar, ziet er kwa tracks op het eerste gezicht goed uit!!

Kill_illuminati:

Wu's meest consistente lid?? Deel dit niet helemaal.

avatar van Rhythm & Poetry
Heb hier wel zin in. Lijst met gastartiesten ziet er goed uit, voldoende variatie in ieder geval.

avatar van MAS
MAS
Kill_illuminati schreef:

Helemaal mee eens. Hij maakt geen Ironmans meer maar van albums als Fishcale en More Fish kan ik zeker genieten. Ik vond zelfs zijn R&B album niet eens zo slecht.

De cover had wel wat smaakvoller gemogen, maar de gastenlijst ziet er behoorlijk interessant uit.
Ben vooral benieuwd naar Black Thought.

-marco- schreef:
Ben hier erg benieuwd naar, ziet er kwa tracks op het eerste gezicht goed uit!!

Kill_illuminati:

Wu's meest consistente lid?? Deel dit niet helemaal.

Wie is dat dan anders? GZA of RZA?

Colucci_Era schreef:

Ik ook. Black Thought rapt hem eruit, no doubt.

avatar van MAS
MAS
Heb jij het nummer al gehoord dan?

Kill_illuminati schreef:

Wie is dat dan anders? GZA of RZA?

Voor mij Masta Killa

avatar van MJ_DA_MAN
Niet echt te vergelijken gezien die maar twee platen heeft tegenover talloze van Ghostface.

avatar van Kill_illuminati
Ghostface heeft naast de twee klassiekers: "Iron Man" en "Supreme Clientele" nog een aantal kwaliteit albums. Masta Killah's twee albums mogen dan wel kwaliteit albums zijn maar echt klassiekers heeft hij niet onder zijn naam staan. In ieder geval niet van het kaliber Iron Man en Supreme Clientele. Daarnaast komt hij vaker scherp voor de dag dan elk ander lid van The Wu. Zelfs als je Killah Priest onder de Wu zou scharen dan steekt Ghostface er nog steeds met kop en schouders er bovenuit.

MAS schreef:
Heb jij het nummer al gehoord dan?

Nee. I just know.

Tyn
Het zoontje van Masta killa is ook wel goed;)

Kill_illuminati schreef:

Ik denk het niet. Killah Priest is heer en meester.

Begrijp me niet verkeerd, heb Ghost hoog in het vaandel staan, maar meer albums betekend niet per definitie beter. Wellicht meer vergelijkings materiaal, maar voor mij zijn de twee Masta Killa albums echt HEEL goed!

Masta weet voor mij, als een van de weinige wu-members, de wu sound levend te houden! En dat valt niet mee Anno 2010. Heb ik Ghost, met zijn vele albums, dit nog niet ( vaak/veel )horen doen! Zijn 1e twee albums uiteraard niet meegerekend.

Doch beloofd dit album kwa namen veel goeds, maar ben kritischer geworden tov wu materiaal na hen suc6 jaren! Afwachten dus.

BTW GZA komt ook voor Ghost. Ghost komt op een welverdiende 3e plek

avatar van Game
2getha Baby heb ik geluisterd, die klonk erg goed. Ik kijk vooral uit naar Drama en Troublemakers.

-marco- schreef:
Ik denk het niet. Killah Priest is heer en meester.
View from Masada en vooral Priesthood zijn toch niet bepaald goede albums, of vind jij van wel? View from Masada had nog een paar uitschietertjes, maar Priesthood kon eigenlijk echt niet, wat overigens puur aan de beats lag.

MJ_DA_MAN schreef:

Dat zijn idd 2 mindere albums van Priest.

avatar van ThingMan
Ziet er belovend uit. Hopelijk is hij dan ook zo goed als hij lijkt. Heb Ghostface altijd wel relaxt gevonden alleen zitten er wat albums tussen die ik toch niet echt zeggend waren. Na Bulletproof Wallets vond ik het kwalitatief toch wat minder worden en veel. Fishcale, More Fish ect. Hopelijk word het album beter dan OB4CL 2. Vond ik niet slecht, maar hoop dat deze beter word.

avatar van MJ_DA_MAN
De Nederlander Shroom heeft de tweede track geproduceerd. Album is overigens uitgesteld naar de 21e.

MJ_DA_MAN schreef:

Bron??

avatar van BZN
BZN
Als ik heel eerlijk ben verwacht ik vrij weinig van dit album.. jammer van me maar aangezien ik de laatste wu-related albums niet echt dope vond en die track die ghost laatst releasde ook niet echt grandioos verwacht ik hier weinig van..
Maar we wachten gewoon af!

Gelekt, ben nu aan het luisteren. Eerste wat opvalt is een GZA die energiek klinkt. En de beat van Black Tequila is hard!

avatar van thgryda
Ghostface... in tegenstelling tot zowat alle hip hop en wu fans in de wereld ben ik nooit van deze man geweest. Ik erken de kwaliteit van zijn eerste twee albums maar ik heb ze nooit grijs gedraaid en daarom kan ik ook niet tot een rating komen. Dit ligt trouwens enkel aan de mans stemgeluid, zijn flow vind ik wel dope maar die schelle, schreeuwerige stem... het is gewoon niet mijn ding denk ik. Zo vond ik fishscale en more fish matig tot slecht ondanks meerdere luisterbeurten, ghostdini was dramatisch wack. De enige albums die ik goed waren dus zijn eerste twee en dan nog had ik het moeilijk een heel album van hem te beluisteren. Bij wu-tang vind ik hem altijd dope omdat hij dan afgewisseld wordt met smooth mcs als method, gza of inspectah deck. Daar zorgen hij en rza voor de rauwe toets...

Toen ik dit ergens voorbij zag komen dacht ik door de wacke cover aan een mixtape, maar ik zal het album beluisteren en ghost nog eens een kans geven. Misschien dat ik me nog maar eens moet gaan verdiepen in ironman en supreme clientele...

avatar van toris
thgryda schreef:

precies hoe ik er ook over denk!